خبرگزاری کار ایران

بیش از ۳۰ درصد اشتغال خراسان رضوی توسط کمیته امداد ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۸۱

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان توسط این نهاد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قائم مقام و معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در سفر به بردسکن ضمن بازدید از چند طرح و مرکز نیکوکاری با علی دهقان زاده فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

در این دیدار که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن نیزحضور داشتند، سلمان دانشور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال در حوزه اشتغال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد استان اختصاص پیدا کرده است گفت: سهم شهرستان بردسکن از این میزان اعتبار ۴۳ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: تعهد اشتغال کمیته امداد استان در سال جاری ۳۵ هزار فرصت و شغل ایجادی است که به طور متوسط بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان توسط این نهاد ایجاد می شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی در کشور گفت: امروز باید دست کسانی که تولید را سرپا گذاشته اند بوسید و آنها را مورد حمایت قرار داد چرا که اگر تولیدی نباشد اشتغالی ایجاد نمی شود و باید در حوزه تولید ، اشتغال و کار آفرینی اهتمام جدی صورت بگیرد که کمیته امداد با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری این مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی از انجام بیش از ۸ هزار فعالیت عمرانی طی سال گذشته در استان خبرداد و گفت: این فعالیت های عمرانی در حوزه احداث مسکن ، تعمییرات مسکن و گازکشی منازل محرومین بوده است. همچنین در سطح استان ۲۱۵ هزار خانوار مددجو تحت حمایت این نهاد هستند و در مجموع سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد برخوردار می شوند.

دانشور به تحت حمایت قرار دادن ۵۰ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه اشاره کرد و گفت: این عزیزان در طول سال نیز از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می کنند و در دوران کرونا نیز کسانی که نیازمند تبلت و گوشی همراه بودند به آنها اهداء شد. در سطح استان ۱۴۰ هزار نفر حامی از فرزندان یتیم و محسنین حمایت می کنند و ۳۴ هزار نفر یتیم و فرزندان محسنین توسط این نهاد حمایت می شوند که به ازای هر یتیم ۵۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۲۰۰ هزار تومان در ماه توسط حامیان به حساب آنها واریز می شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی به راه اندازی ۷۰ مرکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ درصد پرونده های این نهاد به مراکز واگذار شده است و در حقیقت کمیته امداد کار نظارتی و حاکمیتی را دراین حوزه دارد که خلیل آباد به عنوان اولین شهرستان استان ۱۰۰ درصد پرونده های آن به مراکز نیکوکاری واگذار شده است. در حال حاضر ۷۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارند که تاپایان امسال به ۸۵۰ مرکز افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی کمک های مردمی به این نهاد در سال گذشته را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کمک ها در سر فصل های مختلف بین خانواده های تحت حمایت و محروم هزینه شده است.

سید حسین کرابی معاون اشتغال و کار آفرینی کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی نیز دراین دیدار با ارائه آمار و ارقامی از پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال در استان گفت: شهرستان بردسکن در حوزه جذب تسهیلات اشتغال یکی از شهرستان های پیشگام در استان است و عملکرد موفقی را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز