خبرگزاری کار ایران

مقایسه کتاب های Top Notch با American English File؛ کدام بهتر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۵۶

اولین و مهم ترین چالش افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند انتخاب منابع مناسب و معتبر جهت حرکت در این مسیر جذاب می باشد. با توجه به تنوع روزافزون این منابع انتخاب به مراتب سخت تر نیز شده است. در این مقاله مجموعه بوک کند سعی در مقایسه جامع و کاملی میان دو منبع محبوب شما زبان آموزان عزیز و اساتید محترم زبان یعنی سری کتاب های Top Notch  ( تاپ ناچ) و American English  File  (امریکن انگلیش فایل) دارد تا شما عزیزان بتوانید انتخاب مناسبی از بین این دو مجموعه کتاب داشته باشید.

مقایسه کتاب های  Top Notch با American English File؛ کدام بهتر است؟

 

ابتدا به بررسی سری کتاب های زبان Top Notch می پردازیم:

  • سری کتاب های تاپ ناچ که اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط یکی از انتشارات معتبر یعنی لانگمن پیرسن منتشر شد، دارای چهار سطح بوده که هر سطح شامل دو کتاب می باشد. این هشت کتاب تاپ ناچ زبان به زبان آموز کمک می کند تا خود را از سطح A1 به B1  برساند. در ادامه کتاب های تاپ ناچ انتشارات لانگمن پیرسن کتاب های Summit (سامیت) را معرفی می کند که زبان آموز با مطالعه دو سطح کتاب سامیت که آن نیز هر سطح شامل دو کتاب می باشد می تواند خود را از سطح B2 تا C1 برساند.
  • جدیدترین ویرایش کتاب تاپ ناچ  ویرایش سوم می باشد کما اینکه ویرایش دوم نیز هنوز توسط برخی مدرسین زبان مورد استفاده قرار می گیرد. از تفاوت های ویرایش سوم با ویرایش قبلی می توان بهبود گرافیکی کتاب، افزایش تمرینات بخش گرامر و لغات و همچنین اضافه شدن تمرینات آنلاین اشاره کرد.
  • در این بخش به بررسی ویژگی های منحصر کتاب های تاپ ناچ می پردازیم:
  •  

در کتاب های تاپ ناچ سعی شده است همه مهارت چهارگانه زبان یعنی Listening، speaking، Reading و Writing پوشش داده شود، البته که به مهارت های مکالمه ( Listening و Speaking) توجه ویژه تری در این کتاب شده است.

 

ساختار کتاب

  • : در این مجموعه گرامر هر درس بصورت مجزا تالیف شده و با بیان نکات گرامری به تمرینات مرتبط پرداخته شده و همچنین با تمرکز بر گرامر هر درس مکالمه کوتاه دو نفره ای آورده شده است تا با تمرین کلامی مطالب تثبیت شود.
  • : برای لغات جدید نیز بخش جداگانه ای در هر درس در نظر گرفته شده که با همین عنوان به تمرین لغات اختصاص داده شده و همچنین بخش  pronunciation  نیز در زیر مجموعه لغات به تلفظ کلمات پرداخته و استرس های کلمات را با ظرافت تمام به زبان آموز یاد می دهد.
  • istening: اگر چه بخش ویژه ای نیز برای این مهارت در کتاب تعیین شده است ولی اکثر بخش های کتاب دارای فایل صوتی بوده که مدرس و زبان آموز می تواند با بهره مندی از آن به ارتقای این مهارت بپردازند.
  • : همانطور که گفته شد توجه ویژه کتاب ناچ به مهارت Speaking  باعث شده است علاوه بر بخش Conversation model که منحصراْ به این مهارت می پردازد در بخش های گرامر و تلفظ نیز به این بخش بصورت غیر مستقیم پرداخته شده است.
  • : کتاب تاپ ناچ هر چند با محوریت مکالمه تالیف شده است ولی نباید از بخش غنی  Reading  آن غافل شد. استفاده از متون متنوع در تمامی حوزه ها و استفاده از لغت های کاربردی را می توان از نقاط قوت این بخش یاد کرد.
  • : بخش نوشتاری نیز در این کتاب در بخش دیگری تحت همین عنوان در انتهای هر فصل تعبیه شده و از زبان آموز خواسته شده متنی کوتاه در موضوع مشخصی بنویسد.

 

سطوح چهارگانه کتاب تاپ ناچ طبق ترتیب زیر به ارائه محتوای مورد نیاز زبان آموزان می پردازد:

Top Notch Fundamentals A

Top Notch Fundamentals B

Top Notch 1A

Top Notch 1B

Top Notch 2A

Top Notch 2B

Top Notch 3A

Top Notch 3B

دو کتاب اول این مجموعه هر کدام دارای ۷ فصل می باشند و کتاب های بعدی هر کدام ۵ فصل را طبق ساختار شرح داده شده به مهارت های چهارگانه، گرامر و لغات می پردازند.

مقایسه کتاب های  Top Notch با American English File؛ کدام بهتر است؟

 

در ادامه کتاب های American English File  را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

کتاب های محبوب امریکن انگلیش فایل دارای ۶ سطح،  از سطح استارتر تا ۵ می باشد که توسط انتشارات آکسفورد با نویسندگی “ کریستین لاسام کانیگ” و “ کلایو آکسندن” تالیف شده است.

زبان آموز با مطالعه این کتاب ها می تواند خود را از سطح A1 به سطح C1 برساند. در حالیکه زبان آموز برای رسیدن به این سطح می بایست علاوه بر کتاب های تاپ ناچ، کتاب های سامیت را نیز مطالعه کند.

جدیدترین ویرایش کتاب های American English File ویرایش سوم بوده که اخیراْ توسط انتشارات آکسفورد ارائه شده است. از تغییرات بارز ویرایش جدید می توان به بهبود نسبی کیفیت بصری، ارائه تمرینات آنلاین به  مراتب بیشتر و بروزسانی تمرینات بخش های مختلف از جمله بخش گرامر و شنیداری اشاره کرد.

 اگر قصد خرید کتاب‌های این مجموعه را دارید، پیشنهاد ما وبسایت بوک‌کند است که کتاب‌های زبان را با قیمت مناسب و ارسال رایگان عرضه می‌کند. برای خرید کتاب می‌توانید از این لینک استفاده کنید: خرید کتاب American English File

 

بررسی ساختار کتاب

کتاب های امریکن انگلیش فایل هر کدام دارای ۱۲ درس بوده که با آرایش خاصی به چهار مهارت اصلی زبان، گرامر و لغات می پردازد.

یکی از ویژگی های خاص کتاب American English File این است که در هر درس آرایش مطالب تغییر کرده و بر خلاف انتظار زبان آموز هر درس با بخش های متفاوتی شروع می شود. مثلا در درس اول سطح استارتر با مهارت Listening و Speaking شروع می شود و در شروع درس دوم با بخش گرامر مواجه می شویم که همین امر بنا به دلایل علمی به تثبیت مطالب کمک خوبی می کند.

Grammar: در این کتاب توجه ویژه ای به گرامر شده به صورتیکه ابتدا در محتوای اصلی کتاب به گرامر آن درس پرداخته شده و همچنین در انتهای کتاب تحت عنوان گرامر بانک با ارائه خلاصه ای از گرامر تمرینات بیشتری برای تسلط بیشتر ارائه شده است.

Vocabulary: این آیتم نیز همانند بخش گرامر با ارائه لغات کاربردی و تمرینات مناسب در درس ارائه شده و باز با ضمیمه Vocabulary Bank سعی در انتقال لغات به حافظه بلندمدت زبان آموز شده است.

Listening and Speaking: شاید بتوان گفت که تمرکز و توجه این کتاب بیشتر بر تقویت این دو مهارت با رویکرد استفاده درست از گرامر و تلفظ صحیح می باشد. در کتاب امریکن انگلیش فایل بخش Listening and Speaking با conversation های متنوع سعی در تقویت این دو مهارت در زبان آموزان دارد. البته  نقطه قوت اصلی کتاب American English File فیلم های آن تحت عنوان Practical English می باشد که با تمرینات اصولی طراحی شده در کتاب ارائه شده است.

Reading: از ابتکار دیگر سری کتاب های امریکن انگلیش فایل می توان به ارائه مطالب تلفیقی از مهارت ها یاد کرد. به گونه ای که هر چهار مهارت سعی شده آموزش در ضمن تمرینات تلفیقی آموزش داده شود و مهارت خواندن هم به همین شکل ارائه شده است.

Writing: مهارت نوشتاری هم همانند مهارت ریدینگ سعی شده با مهارت های دیگر تلفیقی ارئه شود و این ابتکار برای مهارت نوشتاری بسیار حائز اهمیت است چرا که در اکثر کورس های آموزشی این مهارت نادیده گرفته شده یا کم به آن پرداخته شده است.

یکی از بخش‌های مهم کتاب American English File بخش پیش رو می‌باشد ، در این قسمت برای زبان‌‌آموزان فعالیت‌هایی با عنوان بازی و سرگرمی ارائه شده است که پرداختن به این تمرینات تاثیر بسزایی در افزایش روند یادگیری دارد.

امیدواریم شما زبان آموزان عزیز و اساتید گرامی با مطالعه مطالب ارائه شده توانسته باشید انتخابی متناسب با هدف و برنامه خود از بین دو کتاب قیاس شده داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز