خبرگزاری کار ایران

ابلاغ دستورالعمل تسریع صدور مجوزهای تاسیس مراکز درمانی، مراکز مایه‌کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۴۹۹

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور دستورالعمل‌های تسهیل و تسریع صدور مجوزهای تاسیس و فعالیت مراکز درمانی، مراکز مایه‌کوبی و داروخانه های دامپزشکی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور تبیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی در زمینه صدور مجوز تأسیس، پروانه اشتغال و نحوه فعالیت درمانگاه، مجتمع درمانی، پلی‌کلینیک، بیمارستان و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر این مراکز و تعیین وظایف و الزامات مؤسس در جهت تحقق اهداف و تکالیف قانونی سازمان و رعایت اصول علمی و فنی در نسخه‌نویسی، تشخیص و درمان و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مانع‌زدایی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به تولیدکنندگان و بهره‌برداران در راستای تأمین بهداشت دام و سلامت آحاد جامعه، دستورالعمل تدوین شده در این خصوص را جهت اجرا ابلاغ کرد.

بنابراین گزارش، تعیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی؛ نظارت بر نحوه صدور مجوز؛ تعیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی فعالیت و همچنین نظارت بر انطباق عملکرد درمانگاه، مجتمع درمانی، پلی‌کلینیک، بیمارستان و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی بر سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی اعلامی از اهداف این دستورالعمل عنوان شده است.

همچنین دستورالعمل تدوین و ابلاغ شده شامل پنج فصل بوده و در آن به دامنه کاربرد، مسوولیت اجرا، قوانین و آیین نامه‌های مرتبط و کمیسیون مرکزی تشخیص و درمان و کمیته استانی ماده ۲ اشاره شده است.

ابلاغ دستورالعمل تسریع صدور مجوزهای تاسیس مراکز درمانی، مراکز مایه‌کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با عنایت به قانون سازمان و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و در اجرای بند ج ماده (۲) قانون مذکور، در راستای تحقق اهداف و تکالیف قانونی، مانع‌زدایی، تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به تولیدکنندگان و بهره‌برداران، ویرایش چهارم دستورالعمل "سیاست‌ها و ضوابط تاسیس و فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی" با کد (۱۱۸.۳۱.۱۴۰۱/ IVO ) را برای بهره‌برداری و اقدام لازم ابلاغ گردد.

براساس این ابلاغیه، این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ، جایگزین دستورالعمل قبلی سیاست‌ها و ضوابط تاسیس داروخانه‌های دامپزشکی (ویرایش سوم) می‌شود.

بنابراین گزارش، طبق توافقات بعمل آمده، مقرر شده، سازمان نظام دامپزشـکی جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به راه‌اندازی و بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌های موضوع قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین قانون نظام جامع دامپروری کشور اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز