خبرگزاری کار ایران

چرا برای شستشوی زمین باید از اسکرابر استفاده کنیم ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۳۰۱

نظافت و شستشوی سطوح در هر محیطی یک ضرورت است و باید به دنبال راهی بود که بتوان این کار را آسان تر انجام داد. برای شستشوی سطوح کف دستگاه های مکانیزه شوینده زمین طراحی و ساخته شده اند. دستگاه کفشوی که با نام اسکرابر معروف است در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های کفشوی دارای مدل های مختلفی هستند که در  گذر زمان پیشرفته تر نیز شده اند. اسکرابر دارای بخش های مختلفی است که در مجموع موجب شستشو و سپس خشک کردن محیط می گردند. برای توضیح بسیار ساده از عملکرد یک دستگاه اسکرابر صنعتی می توان گفت چرخش برس و پاشش آب بر روی سطح باعث می شود آلودگی ها از سطح جدا شوند و سپس توسط تی لاستیکی و سیستم مکش به طور کامل جمع آوری می شوند.

 

اما سوال مهم اینجا است که چرا باید به جای روش های دستی شستشو مانند تی و سطل، از دستگاه مکانیزه کفشوی استفاده نمود. در ادامه دلایلی برای جایگزینی دستگاه های مکانیزه جدید با روش های سنتی شستشوی کف سالن بیان شده است.

 

اسکرابر صنعتی چیست؟

دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر وسیله ای مناسب برای شستشو و لایه برداری بسیار سطحی سطوح گوناگون می باشد. مکانیزم عمل این دستگاه به این صورت است که توسط برس دیسکی که در جلوی دستگاه قرار دارد، سطح شستشو داده می شود و سپس به منظور خشک شدن کامل این سطح، باقی مانده آلودگی مکش شده و به داخل مخزن آب کثیف منتقل می شود. این دستگاه انواع گوناگونی برای کارکرد های متفاوت دارد. برای مثال دستگاه اسکرابر دستی که برای نظافت محوطه های کوچک و یا دارای مانع مناسب است، کفشوی سرنشین دار که در شستشوی سطوح وسیع کاربردی می باشد.

مزیت استفاده از اسکرابر های صنعتی چیست؟

مزیت و برتری دستگاه اسکرابر بر نظافت دستی و سنتی چیست و چرا صنایع باید از این تجهیزات در فرایند های نظافت استفاده کنند؟

کاربرد انواع اسکرابر های صنعتی میتواند در کیفیت نظافت تاثیر بسزا داشته باشد. با استفاده از این دستگاه میتوانید به میزان زیادی در کاهش هزینه های نظافت تاثیر دارد و با ارتقا کیفیت و افزایش سرعت این فرایند آن را بهینه خواهد نمود. تنوع طراحی این دستگاه اسکرابر صنعتی امکان استفاده از آن در محیط های مختلف را امکان پذیر نموده و در سهولت فرایند نظافت موثر خواهد بود.

 

اسکرابر دستگاهی کاربردی برای نظافت سطوح سخت

روش دیگری نیز برای شستشوی سطح زمین وجود دارد و آن استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می باشد. واترجت برای شستشوی سطوح مختلف هموار و ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد. اما مشکل اصلی در این مورد خیس ماندن سطح زمین می باشد. دستگاه واترجت نیز قدرت بالایی در از بین بردن آلودگی های سخت، جرم و رسوبات دارد. می توان در چنین شرایطی پس از شستشو با واترجت و از بین برم جرم و رسوب، با استفاده از اسکرابر یا کف شوی صنعتی، آب و آلودگی ها را جمع آوری نمود. راه حل دیگر برای جمع آوری آب استفاده از جاروبرقی آب و خاک می باشد.

 

اسکرابر ها در چه مدل هایی تولید می شوند؟

تفاوت وسعت، قدرت مانور، مشخصات محیطی و سطح بهداشت مورد نیاز در محیط های گوناگون، لزوم استفاده از دستگاه های زمین شوی صنعتی با مشخصه های متفاوت را ایجاب می نماید. سودمندی یک دستگاه اسکرابر و کارایی آن در یک محیط معین، نه تنها به پهنای شستشو و ظرفیت مخازن آن، بلکه به مشخصه هایی همچون نوع هدایت، منبع تغذیه بستگی دارد و با انتخاب یک دستگاه درست و مناسب می توان به سطح بهداشت مورد نظر دست یافت. بر این اساس می توان این دستگاه ها را بر اساس پارامترهای زیر تقسیم بندی نمود. نوع طراحی و ظرفیت دستگاه، بر قیمت اسکرابر تاثیر می گذارند.

 

کفشوی های صنعتی موجود در بازار

تفاوت مدل های متفاوت یکی در نوع منبع تغذیه مورد استفاده می باشد و تفاوت دیگر در پهنای شستشو است. به طور کلی پهنای شستشوی نمونه های موجود بین ۳۵ الی ۱۰۰ سانتی متر متغیر می باشد. همچنین قدرت نظافت با توجه به نوع منبع تغذیه در مدل های گوناگون متفاوت است. با استفاده از اسکرابر های موجود در بازار می توان مساحتی بین ۱۰۰۰ تا ۷۵۰۰ متر مربع را در هر ساعت شستشو داد. توسط این دستگاه ها هر سطحی را بجز سطوح چوبی، فرش و سطوح معلق می توان شستشو داد

 

انواع اسکرابر صنعتی 

نوع هدایت ماشین زمین شوی صنعتی غالباً بر ابعاد دستگاه کف شوی صنعتی، پهنای شستشو و ظرفیت مخازن تاثیرگذار بوده و همچنین از لحاظ انرژی صرف شده توسط کاربر و بازده وی مهم می باشد. بر این اساس دستگاه های اسکرابر صنعتی به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند.

 

  1. اسکرابر دستی
  2. اسکرابر صنعتی سرنشین دار

چرا برای شستشوی زمین باید از اسکرابر استفاده کنیم ؟

اسکرابر دستی چیست؟

در این نوع کف شوی صنعتی یا دستگاه شستشوی کف، کاربر در پشت دستگاه قرار گرفته و ضمن حرکت دستگاه زمین شوی صنعتی را در جهت مورد نظر هدایت می نماید. مدل های دستگاه کفشور دستی معمولاً به صورت منسجم و با ابعاد فشرده طراحی و تولید می شوند

اسکرابر سرنشین دار چیست؟

اسکرابر سرنشین دار یا کفشوی خودرویی مدل کارآمدی از ماشین کف شوی صنعتی یا زمین شوی صنعتی است که در آن فضایی برای نشستن کاربر و هدایت دستگاه همانند یک خودرو در نظر گرفته شده است. میزان انرژی مصرف شده توسط کاربر و خستگی وی هنگام کاربرد اسکرابر خودرویی به حداقل رسیده و بازدهی وی به نحو چشمگیری افزایش می یابد. طراحی اسکرابر سرنشین دار امکان بهره گیری دستگاه از پهنای شستشوی وسیع تر و مخازنی بزرگ تر نسبت به مدل های دستی را فراهم می آورد.

آشنایی با بهترین برند نظافت صنعتی در ایران

از آنجا که دستگاه اسکرابر نقش مهمی را در کمک به فرآیند نظافت صنعتی ایفا می‌کند و در سراسر جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمپانی‌های مختلفی اقدام به تولید این نوع دستگاه کرده‌اند. این دستگاه که در دو مدل دستی و خودکار، با سرنشین و بدون سرنشین تولید و عرضه شده است، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و توسط کمپانی‌های خارجی تولید و عرضه شد. از میان کلیه‌ی تولید کنندگان داخلی و خارجی کمپانی ایتالیایی comac توانسته است با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا دستگاه‌های با کیفیت و عملکرد مطلوب تولید نماید. که نماینده رسمی آن ( شرکت اتحاد صنعت صدرا ) نیز در ایران مستقر است و تمامی خدمات پس از فروش گارانتی و تعویض و تعمیر قطعات را انجام می دهد

اسکرابر  Comac را اورجینال بخرید!

اگر بخواهید دستگاه کفشوی صنعتی شما برای سال‌های متمادی بدون مشکل و دردسر کار کرده و زمین را به خوبی تمیز کند، لازم است اسکرابرهای این برند خارجی را به صورت اصل خریداری کنید. لازم است که حتماً نماینده این شرکت را برای خرید پیدا کنید تا در بازار محصولات فیک متضرر نشوید. خوشبختانه این کمپانی ایتالیایی در ایران نیز نماینده انحصاری دارد و به راحتی و تنها با چند کلیک ساده هم می‌توانید از آن خرید کنید.

برای دریافت مشاوره و خرید دستگاه شستشوی کف و دیگر تجهیزات نظافت صنعتی مورد نیاز خود می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان مربوطه شرکت اتحاد صنعت صدرا نماینده comac  ایتالیا در تماس باشید.

etehadsanat.com

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز