خبرگزاری کار ایران

طرح ژاپن برای خرید جنگنده های اف- ۳۵ بی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۲۴

وزارت دفاع ژاپن رسما از آزمایش جنگنده پیشرفته اف- ۳۵ بی آمریکا به عنوان بخشی از طرحش برای خرید هواپیمائی با ویژگی برخاست کوتاه و فرود عمودی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ وزارت دفاع ژاپن که روز گذشته -جمعه- تصمیم به آزمایش جنگنده اف ۳۵ بی آمریکا  گرفت، درنظر دارد حامل های بالگرد «ایزومو» وابسته به نیروهای دفاع دریایی را به حامل های هواپیمائی تبدیل کند که جنگنده های اف- ۳۵ بی را دربرگیرد. 

دولت ژاپن در ماه دسامبر گذشته تصمیم به خرید ۴۲ هواپیما با ویژگی نشست و برخاست کوتاه و فرود عمودی گرفت تا توان دفاع هوایی این کشور را در جزایر جنوبی تقویت کند.

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که طرح خرید جنگنده‌های مذکور در بحبوحه فعالیت چین برای تقویت توان نظامی خود صورت می‌گیرد و این طرح در قالب دستورالعمل‌های جدید سیاست دفاع دولتی و برنامه دفاع میان‌برد درج شده است.

عملیات آزمایش از ماه مارس آغاز شده و جنگنده اف ۳۵ بی که پیشنهاد دولت آمریکا است، ‌تنها نمونه پیشنهادی در این عملیات است.

جنگنده اف ۳۵ ای که دارای توان برخاست عمودی نیست،‌ هنگام آموزش جنگی در ماه آوریل گذشته در فاصله ۱۳۵ کیلومتری از شرق پایگاه هوایی «میساوا» سقوط کرد. 

وزارت دفاع اعلام کرد که عدم اقدام خلبان برای ثبت وضعیت هواپیما و مسیر آن دلیل سقوط بوده است.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز