خبرگزاری کار ایران

یک مقام پالایشگاهی کی‌یف:

تحریم‌های نفتی روسیه ممکن است اقتصاد اوکراین را فلج کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۴۴۹

تنش‌های اخیر بین مسکو و کی‌یف منجر به افزایش تنش‌های تجاری و تهدید به تحریم از جانب طرفین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، یکی از مقام‌های پالایشگاهی اوکراین گفت که تحریم‌های نفتی و گازی روسیه به دلیل اختلافات اخیر دو کشور ممکن است منجر به خسارات وسیعی در اقتصاد اوکراین شود.

سخنگوی شرکت «اوکرتات نفتا» گفت که در صورتی که تهدیدهای روسیه مبنی بر عدم صادرات نفت به واقعیت بپیوندد، شاهد بحران دیگری در اوکراین خواهیم بود.

البته این شرکت، جایگزینی دیگر میادین دریای خزر را به جای نفت و گاز روسیه پیشنهاد کرده است.

«الکسی پوشکوف» نماینده مجلس روسیه درباره تحریم‌های احتمالی کشورش علیه اوکراین گفت: «‌کی‌یف به اشتباه تصور می‌کند که ما به فتنه انگیزی‌های اخیرش علیه روسیه پاسخ نمی‌دهیم. اوکراین می‌خواهد همه چیز را خراب کند. ما برای تحریم کردن تعلل نخواهیم کرد».

«دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه در اظهارنظری دیگر بیان کرد که روسیه در اقدامی  قصد دارد کالاهای وارداتی از اوکراین شامل لباس، وسایل راهسازی و انتقال خطوط لوله به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را متوقف کند.

اقدام‌‌های اخیر روسیه در پی تحریم‌های کی‌یف علیه مسکو برای کاهش مبادلات تجاری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز