خبرگزاری کار ایران

درخواست اقلیت ایغور از مقام‌های پکن:

تصاویر اقوام‌مان را منتشر کنید

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۶۶

اعضای اقلیت مسلمانان اویغور از چین خواسته‌اند که تصاویر اقوام آن‌ها را که در بازداشت گسترده پلیس این کشور ناپدید شده‌اند، منتشر کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعضای اقلیت مسلمانان اویغور از چین خواسته‌اند که تصاویر اقوام آن‌ها را که در بازداشت گسترده پلیس این کشور ناپدید شده‌اند، منتشر کنند. 

این کمپین امروز -سه‌شنبه- در فضای مجازی به راه افتاد. پیشتر، دولت چین اخبار منتشر شده از سوی دولت ترکیه در مورد مرگ یک شاعر و خواننده اویغور در زندان را تکذیب کرد.

ترکیه روز شنبه خبر داده بود که «عبدالرحیم هییت»، شاعر و نوازنده معروف اویغور که به خاطر یکی از ترانه‌هایش به هشت سال زندان محکوم شده بود، در زندان درگذشته است. با این حال، رادیو بین‌المللی چین روز یکشنبه با انتشار ویدئویی ۲۶ ثانیه‌ای از عبدالرحیم هییت مدعی شد که این فرد زنده است. در این ویدئو فردی که خودش ادعا می‌کند عبدالرحیم هییت است، می‌گوید که مورد هیچ گونه خشونتی قرار نگرفته و در سلامت کامل به سر می‌برد.

«هلمورات حری»، یک فعال ایغورها که در فنلاند ساکن است، گفت: «اگر زنده‌اند ویدئوی آن‌ها را نیز نشان دهید!»

وی از مقام‌های چین خواست تا ویدئوی دیگر بازداشت‌شدگان ایغور نیز منتشر شود تا از صحت و سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز