خبرگزاری کار ایران

قسد: عرصه بر داعش تنگ شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۵۹۰

نیروهای دموکرات سوریه (قسد) اعلام کردند در جنگ علیه گروه تروریستی داعش برای بازپس‌گیری آخرین پایگاه تحت سلطه این گروه اراضی جدید را نیز آزاد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مصطفی بالی» سخنگوی نیروهای دموکرات سوریه اعلام کرد که نیروهای قسد تا کنون بر ۴۱ پایگاه تسلط یافته‌اند اما با ضد حملات این گروه مواجه شدند که در ادامه دفع شد.

بالی گفت: «۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر از عناصر تروریستی گروه تکفیری داعش در این پناهگاه پنهان شده‌اند که نیروهای خارجی نیز در این میان حضور دارند». وی افزود که برآوردها حاکی از حضور ۵۰۰ تا هزار غیرنظامی در این پناهگاه است.

این سخنگو اعلام کرد که بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان غیر نظامی ۱۰ روز قبل از حمله تخلیه شدند و روزهای آینده شاهد پایان حضور نظامی گروه تروریستی داعش در این منطقه خواهیم بود.

نیروهای دموکرات سوریه که تحت حمایت ائتلاف بین المللی آمریکا هستند، روز شنبه با هدف نابودی آخرین بقایای گروه تروریستی داعش در شمال و شرق این کشور حمله را آغاز کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که قصد دارد نیروهایش را از سوریه خارج کند، ‌چهارشنبه گذشته اعلام کرد که احتمالا این هفته خبر بازپس گیری تمام مناطق تحت کنترل داعش رسما اعلام می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز