خبرگزاری کار ایران

جاستین ترودو:

به فایل‌های ضبط‌شده ترکیه در مورد خاشقچی گوش داده‌ایم/ با ترامپ درباره تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم گفت‌وگو کردم

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۴۴

نخست‌وزیر کانادا گفت که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور فایل‌های ضبط‌شده ترکیه در مورد قتل روزنامه‌نگار سعودی در استانبول را گوش کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، امروز -دوشنبه- گفت که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور به فایل‌های ضبط‌شده ترکیه از وقایع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گوش کرده‌‌اند. وی افزود که خودش هنوز آن‌ها را نشنیده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، پیش‌تر گفته بود که فایل‌هایی ضبط‌شده را در رابطه با پرونده قتل خاشقجی در اختیار ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا گذاشته است.

ترودو گفت: «سرویس‌های اطلاعاتی کانادا در این‌باره با ترکیه به‌خوبی همکاری کرده و در جریان ماوقع قرار گرفته‌اند. من مدتی پیش با اردوغان در این‌باره مفصل حرف زدم و در پاریس نیز گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم. من از او برای موضع مستحکمش نسبت به وضعیت خاشقجی تشکر کردم.»

ترودو همچنین گفت که درباره تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت‌وگو کرده است و ابراز امیدواری کرد که دو طرف بتوانند در این رابطه تا پیش از نشست کشورهای عضو گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق برسند.

او در نشستی خبری گفت: «مساله تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد را بررسی خواهم کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز