خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد؛

اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در جهان از احترام کمتری برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۶۱

براساس یک نظرسنجی، ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که دولت کشورشان اقدام‌های کافی را برای جلوگیری از دخالت دیگر کشورها در انتخابات پیش رو انجام نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، اکثر مردم آمریکا باور دارند که این کشور در پی رهبری جهانی‌اش از احترام کمتری نسبت به گذشته برخوردار است. این خبر را شبکه خبری ان‌بی‌سی براساس یک نظرسنجی که امروز -چهارشنبه- منتشر شد، اعلام کرد. 

۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که آمریکا در جامعه جهانی نسبت به گذشته از احترام کمتری برخوردار است و ۲۴ درصد دیگر نیز باور دارند که احترام کشورشان نسبت به گذشته افزایش یافته و ۱۳ درصد باقی‌مانده معتقدند که تغییری در وضعیت آن ایجاد نشده است. 

براساس این نظرسنجی، ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که دولت کشورشان اقدام‌های کافی را برای جلوگیری از دخالت دیگر کشورها در انتخابات پیش رو انجام نداده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته گفت که آمریکا هرچه را در توان دارد، برای جلوگیری از دخالت روسیه در انخابات پیش رو انجام خواهد داد.

۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان نیز مغتقدند که روسیه دشمن آمریکاست. این در حالی است همین نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ نشان می‌داد که ۵۹ درصد از شهروندان، روسیه را دشمن خود می‌دانند. 

این نظرسنجی پیش از دیدار اخیر ترامپ و همتای روس خود در هلسینیکی برگزار شد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز