خبرگزاری کار ایران

تایمز آو اسرائیل گزارش داد:

طرح بایدن برای توقف جنگ غزه و تلاش آمریکا برای بازیابی نفوذ

طرح بایدن برای توقف جنگ غزه و تلاش آمریکا برای بازیابی نفوذ
کد خبر : ۱۴۹۰۸۴۹

روزنامه تایمز آو اسرائیل طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به جنگ و آینده غزه را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا روزنامه تایمز آو اسرائیل مفاد یک طرح آمریکایی را منتشر کرد که شامل چشم‌انداز واشنگتن برای پیشرفت در عملیات صلح پس از پایان جنگ غزه است و به ایجاد یک کشور فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ در چارچوب طرح صلح عربی متمرکز است. 

این روزنامه اسرائیلی نوشت که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دنبال جلوگیری از ارائه چشم انداز بلندمدت از سوی شرکای عرب خود برای حل و فصل صلح آمیز بین اسرائیل و فلسطین پس از پایان جنگ غزه است.

طبق این گزارش، بنابراین، طرح بایدن چارچوب محدودتری را ارائه می‌کند اما با این وجود قطعا با مخالفت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل مواجه خواهد شد.

بازسازی غزه

این سند آمریکایی مشتمل بر ۱۰ نکته است که مهمترین آن دعوت از جامعه بین‌المللی برای حمایت از بازسازی غزه و باز کردن گذرگاه‌ها به این باریکه برای تضمین جریان کمک‌ها بدون مانع است.

عقب نشینی کامل اسرائیل

همچنین، عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه بدون هیچ گونه کاهش اراضی آن و یا وجود اشغال نظامی یا کوچ اجباری فلسطینی ها  همراه با اجازه بازگشت به نوار غزه یکی دیگر از مفاد این طرح است.

همچنین اتحاد مجدد غزه و کرانه باختری تحت رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین طی یک دوره انتقالی پس از جنگ از دیگر مفاد طرح بایدن است. 

از سرگیری مذاکرات برای تعیین وضعیت نهایی

بایدن در این طرح خواستار از سرگیری مذاکرات برای تعیین وضعیت نهایی بین اسرائیل و سازمان آزادی بخش فلسطین و همچنین حمایت از تشکیل یک کشور فلسطینی مستقل، پیوسته پایدار بر اساس  مرزهای ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین و مشتمل بر راه حلی عادلانه و مورد توافق برای آوارگان فلسطینی مطابق با طرح صلح عربی است.

احتمال عادی سازی با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی

این طرح آمریکایی همچنین شامل امکان عادی سازی بین عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی و اسرائیل در مسیر اجرای راه حل دو کشوری است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز