خبرگزاری کار ایران

ابراز تمایل بلاروس به همکاری با ایران و چین در صنعت خودروسازی در پس‌زمینه تحریم‌های غرب

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۸۳

وزیر صنعت جمهوری بلاروس گفت که بلاروس علاقه‌مند به همکاری با ایران و چین در صنعت خودروسازی در پس‌زمینه تحریم‌های غرب است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر روگوژنیک» وزیر صنعت جمهوری بلاروس گفت که بلاروس علاقه‌مند به همکاری با ایران و چین در صنعت خودروسازی در پس‌زمینه تحریم‌های غرب است.
وی ادامه داد: «ایران تا حد زیادی بر فشار وارد شده غلبه کرده است. تجربه این کشور در مبارزه با تحریم در نوع خود بی‌نظیر است. صنعت خودروسازی در ایران امروز بسیار توسعه یافته است، آنها توانستند وارداتی را که پیش از این خریداری می‌کردند، جایگزین کنند. کشورهایی که اکنون غیردوست هستند، همانطور که اکنون مشخص شد. مذاکرات (بلاروس و ایران ) مثبت بود، طرف ایرانی علاقه‌مند به اجرای پروژه های مشترک است: این خرید محصولات کشاورزی ما است، این حوزه مهندسی مکانیک است. میکروالکترونیک، مجتمع پتروشیمی».
به گفته وی، پتانسیل همکاری با ایران وجود دارد، علاقه متقابل وجود دارد و وظیفه این است که صادرات بلاروس در سال جاری سه برابر شود.
سرپرست وزارت صنعت بلاروس خاطرنشان کرد که ایران برای بلاروس نه تنها به عنوان بازار فروش، بلکه به عنوان قطب ورود به کشورهای ثالث نیز جالب توجه است. مینسک علاقه‌مند به همکاری با ایران در صنعت خودروسازی است، تحویل خودرو از ایران به بلاروس هم اکنون آغاز شده است.
به گفته روگوژنیک، وظیفه این است که همکاری دو طرفه سودمند باشد و در مواجهه با تحریم‌ها به یکدیگر کمک کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز