خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ناتو:

رفراندوم در شرق اوکراین «جعلی» بود/ به حمایت از کی‌یف متعهد هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۰۰۸

دبیرکل ناتو همه‌پرسی‌ سازمان‌دهی‌شده از سوی روسیه در مناطق شرقی اوکراین را «جعلی» خواند و به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص حمایت از حق دفاع مشروع کی‌یف اطمینان داد.

به گزارش ایلنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو همه‌پرسی‌ سازمان‌دهی‌شده از سوی روسیه در مناطق شرقی اوکراین را «جعلی» خواند و به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص حمایت از حق دفاع مشروع کی‌یف اطمینان داد.

وی پس از گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین با انتشار توییتی تاکید کرد: «رفراندم‌های ساختگی که توسط روسیه برگزار می شود، مشروعیت ندارد و نقض آشکار قوانین بین المللی است. این سرزمین‌ها متعلق به اوکراین هستند».

به گزارش یورونیوز، دبیر کل ناتو سپس در جریان دیدار با نمایندگان سوسیالیست در پارلمان اروپا هشدار داد: «جنگ‌ها غیرقابل پیش بینی هستند. ما باید درک کنیم که این جنگ می تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و باید آماده ادامه حمایت از اوکراین در دراز مدت باشیم».

استولتنبرگ بر لزوم افزایش تولید تسلیحات و مهمات توسط کشورهای ناتو تاکید کرد و گفت از این راه «تجهیزات بیشتری برای بازدارندگی و دفاع از خود و همچنین برای حمایت از اوکراین در اختیار خواهیم داشت.»

وی سپس با محکوم کردن تهدیدهای هسته‌ای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و تشدید درگیری‌ها در اوکراین گفت: «هر گونه استفاده از سلاح هسته‌ای مطلقا غیرقابل قبول است. این به طور کلی ماهیت درگیری را تغییر م‌ دهد و روسیه باید بداند که جنگ هسته‌ای برنده ندارد و هرگز نباید در پیش گرفته شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز