خبرگزاری کار ایران

با محوریت عضویت در ناتو برگزار می‌شود؛

نشست مشترک ترکیه، سوئد و فنلاند در تاریخ ۲۶ آگوست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۹۲۷

وزارت خارجه ترکیه از نشستی با سوئد و فنلاند در اواخر ماه جاری میلادی، با محوریت عضویت این دو کشور در ناتو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه از نشستی با سوئد و فنلاند در اواخر ماه جاری میلادی، با محوریت عضویت این دو کشور در ناتو خبر داد.
«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت که نشست نمایندگان ترکیه، سوئد و فنلاند درباره روند عضویت در ناتو قرار است در تاریخ ۲۶ ماه آگوست برگزار شود.
چاووش اوغلو پیش از این گفته بود که این دیدار قرار است تا پایان ماه آگوست برگزار شود.
«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا چند روز قبل به طور رسمی مصوبه پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را امضا کرد.

این مصوبه پیش از این به تأیید سنای آمریکا رسیده بود.

وی در مراسم امضای این مصوبه در کاخ سفید که با حضور سفرای سوئد و فنلاند و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شد، گفت که درهای ناتو برای همه کشورهایی که شرایط پیوستن به این سازمان را دارند، باز است.

بایدن در بخشی از سخنان خود در این خصوص گفت که دو کشور مستقل، با تاریخ طولانی و استفاده از حق حاکمیت خود برای تصمیم گیری در مورد امنیت خود و پاسخگویی به اراده شهروندان خود در پی فرآیندهای دموکراتیکی که دارند، پیوستن به ناتو را انتخاب کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز