خبرگزاری کار ایران

5 دلیل برای رفتن پیش مشاوره خانواده قبل از ازدواج

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۸۹

در کلاس های مشاوره خانواده و مشاوره پیش از ازدواج، کارهای مهمی از جمله بررسی میزان تفاهم، بررسی میزان درک طرفین از مشکلات هم، بررسی اهداف، بررسی میزان عشق و وابستگی و بررسی تست های شخصیت شناسی صورت می گیرند که به شما کمک خواهند کرد زندگی مشترک بی نظیری را با همسرتان شروع کنید.

ازدواج در زندگی هر فرد می تواند نقطه ی عطف زندگی او باشد. بسیاری از ما انسان ها با ازدواج به صورت کامل مسیر زندگی مان تغییر می کند. اگر بدون آگاهی و علم کافی ازدواج کنیم، نه تنها زندگی مان بهتر نمی شود بلکه صدمات و معمولا خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورد. آگاهی ای که در موردش حرف زدیم، از طریق رفتن نزد مشاوره خانواده به دست می آید. در ادامه این مقاله قصد داریم 5 دلیل برای رفتن به مشاوره پیش از ازدواج برایتان بیاوریم. همراه ما باشید.

دلیل اول: بررسی میزان تفاهم

قبل از ازدواج معمولا افراد به شکل منطقی تصمیم گیری نمی کنند. آنها به خاطر هر آنچه که نامش را عشق می گذارند، یا تفاوت های هم را نادیده می گیرند و یا دوست ندارند که زیاد به این تفاوت ها بها دهند. کلاس های مشاوره خانواده کاری که می کنند این است که تمام تفاوت ها و شباهت های طرفین را برای آنها بازگو می کنند تا با دیدی باز زندگی شان را شروع کنند.

بعضی اوقات برخی تفاوت ها هستند که خود افراد هم از آنها آگاهی ندارند. آنها بعد از شش ماه و یا حتی کمتر که از زندگی مشترکشان می گذرد، متوجه این تفاوت ها می شوند و آنجاست که اختلافات خانوادگی شروع خواهد شد. رواندرمانگر مربوط به مشاوره خانواده سعی می کند که تمام این تفاوت ها را موشکافی کند تا مبادا طرفین در آینده به خاطر آنها با هم دچار مشکلاتی خاص بشوند.

دلیل دوم: بررسی میزان درک طرفین از مشکلات یکدیگر

گاهی اوقات برخی مشکلات برای بعضی از افراد خیلی سخت هستند؛ این در صورتی است که شاید طرف مقابلشان از این مشکلات درکی نداشته باشد و یا نتواند با آنها کنار بیاید. در کلاس های مشاوره خانواده و مشاوره پیش از ازدواج میزان درک طرفین از مسائل و مشکلات یکدیگر را بررسی می کنند.

5 دلیل برای رفتن پیش مشاوره خانواده قبل از ازدواج

کلاس های مشاوره خانواده قبل از ازدواج را جدی بگیرید

اینکه افراد چقدر می توانند به خاطر مشکلاتشان به پای هم بماند و در کنار هم به مشکلات غلبه کنند. مسئله ی مهمی است که خیلی ها نادیده می گیرند و وقتی به زندگی مشترک وارد می شوند، متوجه خواهند شد که هیچ درکی از یکدیگر و مشکلات شان ندارند و همین زمینه اختلافات را به وجود خواهد آورد.

دلیل سوم: بررسی اهداف و خواسته های زوجین

هر کدام از طرفین که قرار است زندگی مشترکی را شروع کنند، اهداف خاصی برای ازدواج شان دارند. مشاور خانواده تک تک این اهداف و خواسته ها را بررسی می کند. گاهی اوقات ممکن است که اهداف طرفین به طور کامل با هم تضاد داشته باشد که در اینجا رواندرمانگر مربوط به مشاوره پیش از ازدواج این موضوع را با آنها در میان خواهد گذاشت.

بعضی وقت ها افراد فکر می کنند که اهداف شان را خودشان می شناسند و برای همین از رفتن به مشاوره خانواده خودداری می کنند. این مسئله درست نیست. ما از خیلی از خواسته ها و تمایلات خویش ممکن است آگاهی نداشته باشیم که یک مشاور با کمک به ما سعی میکند به این آگاهی دست پیدا کنیم.

دلیل چهارم: بررسی میزان عشق یا وابستگی

عشق با وابستگی متفاوت است. برخی افراد برداشت شان نسبت به حسی که به طرف مقابل دارند، عشق است! در صورتی که این یک وابستگی گذراست و خیلی زود از بین می رود. رواندرمانگر کلاس های مشاوره خانواده احساس طرفین را آنالیز کرده و متوجه میشود که آیا آنها به هم وابسته هستند یا نه حس ها نسبت به یکدیگر عشق است.

عشق باعث بروز احساس خوب می شود، در صورتی که وابستگی کاملا متضاد آن است. در مشاوره پیش از ازدواج شما می آموزید که چطور احساس وابستگی را تبدیل به عشق کنید. همچنین کلاس های مشاوره به شما می آموزند که اگر به طرف مقابل وابسته هستید و احساس عشقی در شما وجود ندارد، چطور در همان مراحل اولیه از این ازدواج دست بکشید.

5 دلیل برای رفتن پیش مشاوره خانواده قبل از ازدواج

حتما در کلاس های مشاوره خانواده قبل از ازدواج شرکت کنید

دلیل پنجم: بررسی تست های شخصیت شناسی

در کلاس های مشاوره خانواده و مشاوره پیش از ازدواج زوجین باید تست هایی را بزنند که به روان درمانگر کمک می کند که شخصیت آنها را بشناسد. بعضی وقت ها افراد برای اینکه به خواسته خود برسند، ممکن است حرفهایی به مشاور بزنند که صحیح نیست و یا در مورد او صدق نمی کند. شاید مشاور متوجه این کار او نشود، ولی این تست ها روی دیگر شخصیت افراد را برای مشاور رو می کنند.

قطعا دانستن این نکات به روان درمانگر کمک خواهد کرد که کار تشخیص را بهتر و درست تر انجام دهد. پس برای انجام دادن تست ها هم حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید و تا جایی که می توانید این تست ها را صادقانه بزنید تا یک زندگی مشترک عالی و بی نظیر با همسرتان را تجربه کنید. همین 5 نکته کافی هستند که شما را قانع کنند تا برای رفتن به مشاوره خانواده آماده شوید. مشاوره پیش از ازدواج عامل مهمی است که خیلی ها آن را نادیده می گیرند و  برای همین زندگی مشترک شان با شکست مواجه می شود. اکنون که شما از این مسئله آگاه هستید، پس برای رفتن به این کلاس ها درنگ نکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز