کد خبر: 808035 A

رژیم کانادایی یکی از انواع رژیم‌های یویویی است. رژیم‌های یویویی رژیم‌هایی هستند که در کوتاه مدت کاهش وزن شدید ایجاد می‌کنند. در رژیم کانادایی اصل، دوره رژیم ۱۵ روز است. در این دوره کوتاه، بدن دچار شوک شدید می‌شود. رژیم کانادایی معمولا مورد علاقه کسانی است که می‌خواهند برای دوره بسیار کوتاه مثل عروسی یا مهمانی کاهش وزن داشته باشند. پیش از اینکه رژیم کانادایی بگیرید باید بدانید که این رژیم بازگشت دارد و بی‌شک بدن شما در این کاهش و افزایش ناگهانی دچار خطرات مرتبط با سلامتی می‌شود.

عوارض رژیم کانادایی

با توجه به این‌که کاهش وزن در رژیم کانادایی با سرعت اتفاق می‌افتد، بسیاری از این کاهش وزن مربوط به کاهش آب موجود در بافت‌های بدن شماست و همچنین کاهشی که در بافت‌های عضلانی شما رخ می‌دهد. رژیم کانادایی، رژیم پر پروتئین و پر چربی است که، متابولیسم بدن را بالا می‌‌برد. در این رژیم کربوهیدرات‌‌هایی همانند، نان و غلات که از متابولیسم آن‌‌ها گاز دی‌ اکسید کربن و آب در بدن تولید می‌‌شود، تقریبا حذف شده‌ است.

این ترکیبات از طریق بازدم و ادرار دفع می‌‌شوند، در حالی که باقیمانده متابولیسم پروتئین‌ها برای دفع ابتدا باید در کبد به اوره تبدیل و همراه با آب زیاد از طریق کلیه‌‌ها دفع شوند. ترکیب‌های واسطه متابولیسم چربی‌ها نیز اسیدهای کتونی‌اند، که مقدار زیاد آن می‌تواند از سد خونی مغز عبور و مشکلات جدی برای مغز ایجاد کند.

ترکیبات اسیدهای چرب اشباع نیز می‌توانند باعث افزایش کلسترول و تری‌گلیسرید در خون شده و زمینه‌ ابتلا به بیماری‌های متابولیک را فراهم کنند و اگر کنترل نشوند، خطرناک و کشنده خواهند بوددقت داشته باشید که حتما پیش از شروع رژیم کانادایی با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش در هنگام رژیم کانادایی

پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و به مدت ۱۰ ثانیه شکم را به داخل کشیده و به‌طور همزمان به وسیله بینی نفس عمیق بکشید. دست‌ها را از طرفین به سمت بالا برده و ۱۰ ثانیه مکث کنید. (این مراحل همزمان انجام می‌شوند). سپس طی ۱۰ ثانیه نفس خود را به آرامی خارج کرده و بدن خود را به حالت عادی در بیاورید. پس از ۳۰ ثانیه حرکت را تکرار کنید. این حرکت باید ۱۰ مرتبه تکرار شود.

ورزش رژیم کانادایی عوارض رژيم کانادایی رژیم کانادایی اصل
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر