خبرگزاری کار ایران

خدمات دندانپزشکی زیبایی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۱۳

دندان ها نقشی بسیار مهم در داشتن لبخندی زیبا و چهره ای زیبا دارند. امروزه برای زیبایی دندان و داشتن دندان هایی سالم و جذاب، روش های درمانی بسیاری وجود دارند که طرفداران بسیاری نیز دارند و هر روز بر تعداد آنها نیز، افزوده می شود.

خدمات دندانپزشکی زیبایی شامل چیست؟

با این روش های درمانی شما یک لبخند جذاب و زیبا خواهید داشت و می توانید با اعتماد به نفس در اجتماع حاضر شوید و بدرخشید. با کمک این روش های مدرن اصلاح طرح لبخند عیوب ظاهری دندان های خود را می توانید برطرف نمایید، بدون آنکه متحمل مشکلات خاصی شوید. در ادامه بیشتر به این موارد می پردازیم.

زیبایی دندان

همیشه داشتن دندان هایی سفید و مرتب، آرزوی همه ما انسان ها بوده است و چه بسا برای داشتن دندان هایی زیبا هزینه های بسیاری نیز کرده ایم. با پیشرفت علم دندانپزشکی، هر روزه روش های جدیدی برای زیبایی دندان و همچنین داشتن دندان هایی مرتب و زیبا معرفی می شود که در زیبایی دندان و صورت بسیار تاثیرگذار هستند. روش های بسیاری برای زیبایی دندان وجود دارند که با توجه به عمل زیبایی که دندان شما نیاز دارد می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. نامرتب بودن و بد رنگ بودن دندان ها علاوه بر ایجاد چهره ای زشت و نازیبا، باعث می شود تا دندان ها به درستی تمیز نشوند و از سوی دیگر در جویدن غذاها نیز مشکل به وجود آید. همچنین این دسته از بیماران بیشتر در معرض پوسیدگی و خراب شدن دندان ها هستند.

ارتودنسی برای زیبایی دندان

شاید اولین کلمه ای که با شنیدن زیبایی دندان به ذهن شما برسد، ارتودنسی است که بسیاری از مردم آن را با نام سیم کشی می شناسد و یکی از قدیمی ترین و معمول ترین روش های زیبایی دندان است. کلمه ارتودنسی به معنی راست و مرتب است. ارتودنسی روشی است که در آن فرم فک و دندان های نامرتب اصلاح شده و زیبا می شوند. پزشک متخصص می تواند با معاینه دندان های شما و گرفتن عکس و قالب از دندان ها، مشخص کند که شما به ارتودنسی نیاز دارید یا نه و آیا این روش درمانی می تواند برای شما مناسب باشد. ارتودنسی باعث بهبود ظاهر دندان ها شده و مزایای بیشماری دارد که عبارتند از:

  • باعث بسته شدن شکاف میان دندان ها می شود.
  • دندان ها در یک راستا قرار گرفته و مرتب می شوند.
  • درمان گاز گرفتن های نادرست
  • بهبود سلامتی هر چه بیشتر دندان ها و لثه ها
  • بهبود حالت فک
  • بهبود حرف زدن و خوردن
  • جلوگیری از ترومای دندان(سایش بیش از حد دندان ها)

بهترین زمان برای انجام ارتودنسی زمانی است که رشد دندان ها کامل شده باشد و از 13 سالگی به بعد می توان ارتودنسی را انجام داد.

خدمات دندانپزشکی زیبایی

چگونه با ارتودنسی دندان هایی زیبا داشته باشیم؟

برای انجام ارتودنسی، دندانپزشک از براکت هایی که به عنوان تکیه گاه هستند، استفاده می نماید. این براکت ها در جلوی دندان ها و بر روی آنها نصب می شود. سیم ها به شکل یک قوس از این براکت ها عبور کرده و همان قدر که سیم سفت می شود، فشاری به دندان ها نیز آورده می شود و باعث می شود تا دندان ها حرکت کرده و در یک راستا قرار بگیرند. برای تعویض سیم ها، بیمار هر ماه باید به دندانپزشک مراجعه کند. زمانی که برای درمان ارتودنسی نیاز است، به فرم دندان ها بستگی دارد و معمولا یک سال و نیم تا دو سال باید بیمار از ارتودنسی استفاده کند تا فرم دهان و دندان او اصلاح شود. البته در برخی از بیماران نیز ممکن است چند ماه زمان برای درمان نیاز باشد.

طرح لبخند از روش های زیبایی دندان

هیچ چیز مانند یک لبخند زیبا، انسان را زیبا نشان نمی دهد.  این لبخند زیبا باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و شادتر شدن شما می شود. طرح لبخند یکی  از جدیدترین و پرطرفدارترین روش ها در زیبایی دندان است که بر تعداد متقاضیان انجام این عمل زیبایی هر روزه اضافه می شود. طرح لبخند به اصلاح دندان هایی که به هنگام لبخند زدن مشخص می شوند، کمک می نماید. این روش باعث می شود تا دندان های شما زیبا شده و به شما لبخندی جذاب و زیبا هدیه می نماید. طرح لبخند برای افرادی که دارای دندان های نامرتب، دارای فاصله زیاد، دندان های کوتاه و بلند و بدرنگ هستند، می تواند استفاده شود. روش های بسیاری برای اصلاح طرح لبخند وجود دارند و دندانپزشک ابتدا با معاینه بیمار و شرایط دهان و دندان وی، می تواند یکی از روش های درمانی را برای وی انتخاب نماید. انواع روش هایی همچون ارتودنسی، لمینت، سفید نمودن دندان ها و کامپوزیت ، ایمپلنت از روش های طرح لبخند هستند.

خدمات دندانپزشکی زیبایی

ایمپلنت از روش های زیبایی دندان

ایمپلنت یکی از روش های بسیار مهم در زیباتر شدن دندان ها است. این روش برای افرادی که به هر دلیلی دندان های خود را از دست داده اند، روشی بسیار عالی است و باعث بازگرداندن زیبایی دهان و دندان آنها می شود. ایمپلنت که با نام کاشت دندان نیز شناخته می شود، پین های باریکی هستند که معمولا از جنس تیتانیوم ساخته می شوند و درون استخوان فک کار گذاشته می شوند. سپس دندان های متحرک به این پایه متصل می شوند. معمولا بین 3 تا 6 ماه زمان برای رشد استخوان های اطراف ایمپلنت نیاز است و پس از گذشت این مدت، دندان ها بر روی پایه ها قرار می گیرند. از ایمپلنت می  توان برای پر کردن فاصله بین دندان ها نیز استفاده کرد. زمانی که فاصله بین دندان ها به اندازه یک دندان باشد، می توان با ایمپلنت این فضا را پر نمود.

بلیچینگ از روش های زیبایی دندان

سفید کردن یا بلیچینگ یکی از روش های بسیار مهم در تغییر رنگ دندان ها و زیباتر شدن آنها است. این روش یکی از محبوب ترین روش های زیبایی و درمانی دندان است و با توجه به اینکه هزینه این روش از سایر روش های زیبا نمودن دندان ها کمتر است، این روش طرفداران خاص خود را دارد. شما می توانید برای سفید کردن دندان و از بین رفتن لکه های روی دندان از این روش موثر استفاده کنید. عوامل بسیاری همچون نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، برخی از بیماری ها و بالا رفتن سن می توانند باعث لک شدن و زرد شدن دندان ها شوند. دندانپزشک پس از قالب گیری دندان ها، میزان ماده ای که می تواند باعث سفید شدن دندان ها شود را برای هر شخص مشخص می کند و بیمار از این قالب بادی به مدت 2 تا 4 هفته در منزل یا مطب استفاده می کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسد.

ونیر از روش های زیبایی دندان

ونیر یکی از روش های جدید در زیبایی و درمان دندان ها است که شاید نام آن را کمتر کسی شنیده باشد.  البته بیشتر مردم این روش را با نام کامپوزیت می شناسند. ونیر یک لایه بسیار نازک از موادی است که این لایه بر روی دندان ها کشیده می شود و باعث می شود تا ترک ها و شکستگی های دندان پنهان شده و دندان ظاهری زیبا پیدا نماید. ونیزها از جنس کامپوزیت یا پرسلن هستند. این ماده زمانی که بر روی دندان قرار می گیرد، سفت و سخت شده و علاوه بر پنهان نمودن عیوب دندان باعث سفید شدن دندان ها نیز می شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب، این روش دو یا چند جلسه باید انجام شود.

باندینگ از روش های در زیبایی دندان

باندینگ نیز یکی از روش های زیبایی دندان است. باندینگ ماده ای است که برای پر کردن فضاهای خالی مابین دندان ها و همچنین برای سفید شدن دندان ها بسیار بکار برده می شود. این روش برای ترمیم دندان هایی که در قسمت هایی دچار ترک خوردگی و شکستگی شده اند نیز به کار برده می شود. باندینگ معمولا در یک جلسه انجام می شود و در طی همین یک جلسه شما می توانید تغییرات چشمگیری را در ظاهر دندان های خود مشاهده نمایید. این ماده از ترکیب رزین های پلاستیکی و یک ماده شیشه ای ساخته شده است و این به آن دلیل است که این ماده بتواند استحکام و ظاهری شبیه به دندان اصلی را برای بیمار به وجود آورد. این روش زیبایی دندان بدون درد و خیلی سریع تر از سایر روش های زیبایی دندان است. همچنین اگر دندان های بیمار نیاز به سفید شدن و تغییر رنگ نداشته باشند، پزشک رنگ باندینگ را با رنگ دندان های اصلی بیمار در نظر می گیرد و رنگ آن دقیقا همرنگ دندان های اصلی بیمار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز