خبرگزاری کار ایران

اهمیت طراحی سایت و سئو در دنیای امروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۴۴

در دنیای امروز برای اینکه بتوانید محصول و خدمات خود را به رنج عظیمی از مردم معرفی کنید و بتوانید نام خود و کمپانی خود را در محدوده ی خاصی برجسته کنید، نیاز است تا به وب سایت و سئوی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

اگر با شیوه های نوین و اینترنتی کسب و کار آشنایی داشته باشید، احتمالا واژه های سئو و طراحی سایت برای شما تا حدودی آشناست. در دنیای امروز برای اینکه بتوانید محصول و خدمات خود را به رنج عظیمی از مردم معرفی کنید و بتوانید نام خود و کمپانی خود را در محدوده ی خاصی برجسته کنید، نیاز است تا به وب سایت و سئوی آن توجه ویژه ای داشته باشید. در دوره ای زندگی می کنیم که رقابت شدیدی بین کسب و کار های هم خانواده وجود دارد، بنابراین باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به منظور ارتقای کسب و کار خود بهره ببرید.

از زمانی که مردم در کشور به طور گسترده ای توانستند از اینترنت بهره ببرند، کم کم شاهد ایجاد وب سایت های اینترنتی بودیم. این روند در طی چندین سال اخیر ادامه پیدا کرده است و این روز ها بسیاری از کسب و کار های بزرگ و کوچک دارای وب سایت های اختصاصی هستند که محصولات، خدمات و به طور کلی ماهیت کسب و کار خود را در آنجا به نمایش می گذارند. به همان میزان که شما در مورد اهمیت وب سایت ها اطلاعات دارید، ممکن است در مورد اهمیت سئو اطلاعات کافی نداشته باشید. در بخش های مختلف این مقاله قرار است تا با سئو و طراحی سایت و اهمیت آنها به طور کامل آشنا شوید. یک وب سایت که به طور کاملا بهینه ای طراحی شده باشد، می تواند سرنوشت یک کسب و کار را تغییر دهد. این وب سایت بهینه می تواند باعث افزایش فروش شما شود و کالا و خدمات شما را به افراد بسیاری معرفی کند.

سئو چیست؟

سئو یا SEO در واقع مخفف Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. سئو در واقع تمام اموری است که باید در حین طراحی سایت و پس از آن به درستی اعمال شوند تا در نهایت شاهد یک وب سایت حرفه ای و بهینه باشیم. طراحی یک وب سایت اولین قدمی است که باید برای ورود به دنیای اینترنت و کسب و کار های اینترنتی بردارید، اما به این صورت نیست که پس از این قدم کار شما به پایان رسیده باشد. زمانی که می خواهید برای یک کلمه ی کلیدی یا عبارت کلیدی که توسط کاربر سرچ می شود، در موتور های جستجوی معتبر سایت شما بالا بیاید، لازم است تا اصول سئو به درستی رعایت شده باشند.

یکی از معروف ترین موتور های جستجو که در سراسر جهان از آن استفاده می شود، گوگل است. زمانی که کلمه ی خاصی را در گوگل وارد می کنید، با تعداد محدودی وب سایت در صفحه ی اول رو به رو می شوید. معمولا کاربران بین وب سایت های موجود در صفحه ی اول یا چند صفحه اول به دنبال موضوع مورد نظر خود می گردند. از این رو اگر سایت شما در صفحات پنجم به بعد قرار داشته باشد، عموما توسط کاربران دیده نخواهد شد. حال اگر قرار باشد اقدام به طراحی سایتی کنید که توسط کاربر دیده نشود، پس عملا وجود این وب سایت تاثیری در روند کسب و کار و تجارت شما نخواهد داشت. در اینجاست که اهمیت به کارگیری اصول سئو خود را نشان می دهند و با یک سری راهکار ها باعث می شوند که وب سایت شما در صفحه ی اول موتور جستجو قرار گیرد.

اصول سئو چگونه باعث بهینه سازی وب سایت می شود؟

در حین طراحی سایت و پس از آن، باید اصول سئو به منظور بهینه شدن سایت شما به کار گرفته شوند تا در نتیجه شاهد یک سایت کاربردی باشیم. حال باید ببینیم این اصول شامل چه بخش هایی می شوند. در اینجا لازم است بدانید که اگر در مورد این شیوه ها هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، بهتر است از متخصصین و کارشناسان این حوضه مشورت و کمک بگیرید. در واقع اینکه شما بتوانید در حوضه ی سئو به تبحر بالایی دست پیدا کنید، نیازمند یک سری آموزش ها است. البته تجربه نیز نکته ی مهم دیگری در این بین است که به مرور زمان به دست می آید.

اهمیت طراحی سایت و سئو در دنیای امروز

برخی از شیوه هایی که گوگل برای صاحبان وب سایت ها مشخص کرده است تا به وسیله ی آنها بتوانند وب سایت خود را به صفحات اول یا صفحه ی اول موتور جستجو برسانند، عبارتند از:

  • کیفیت و بلندی محتوای موجود در صفحه شما

  • کیفیت و تعداد لینک های ورودی به وبسایت

  • سرعت بالا آمدن صفحات

  • لغات کلیدی و محتوای صفحه

  • اعتبار و مجوز نام دامنه

  • امنیت صفحه

  • دستورالعمل URL

این آیتم ها نشان می دهند که با چه راهکارهایی می توانید سایت خود را بهینه کرده و اصول سئو را برای آن به کار بگیرید. این اصول به یکباره به وجود نیامده اند و در هر زمان بر حسب نیازی که برای طبقه بندی وب سایت ها وجود داشته است، ایجاد شده اند. این آیتم ها از مهمترین شیوه های بهینه سازی وب سایت ها هستند و مسلما موارد دیگری نیز وجود دارند که برای دانستن آنها می توانید به بلاگ دیجی ویت مراجعه کنید و مطالب بسیار مفید و مرتبطی را که توسط کارشناسان حوضه ی سئو و طراحی سایت به وجود آمده اند را مطالعه کنید.

آیا سئو تنها شیوه ی ورود به صفحه ی اول گوگل است؟

سئو تنها شیوه ی ورود به صفحه ی اول موتور های جستجو نیست، اما بدون تردید بهترین، مطمئن ترین و پایدارترین شیوه است. گوگل راهکار دیگری را هم در اختیار صاحبین وب سایت ها قرار داده است که می توانند با پرداخت مبالغی مشخص، سایت خود را به صفحات اول برسانند. گوگل با دریافت این مبالغ، تبلیغاتی را برای وب سایت ها انجام می دهد تا دیده شوند. البته این شیوه به دو دلیل اصلی پیشنهاد نمی شود که این دو دلیل عبارتند از:

  1. از آنجایی که این هزینه ها باید با ارز های رایج پرداخت شوند، این شیوه با توجه به نوسانات بالای قیمت ارز در کشور، به صرفه نیست. به جزء افرادی که دارای کسب و کار های بزرگ و پر درآمد هستند، استفاده از این شیوه مقرون به صرفه نخواهد بود.

  2. سئو باید به صورت ارگانیک انجام شود تا ماندگاری داشته باشد. زمانی که شما صرفا با پرداخت های مالی قصد داشته باشید که وب سایت خود را به صفحه ی اول گوگل برسانید، با قطع پرداخت ها، وب سایت شما به مرور از صفحه ی اول و صفحات نخست خارج خواهد شد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، بهتر است اطلاعات خود را در مورد طراحی سایت و سئو بالا ببرید یا این کار بسیار حساس را به افراد متخصص واگذار کنید. دیجی ویت می تواند در این زمینه همراه و مشاوری بسیار قابل اعتماد برای شما باشد.

سئو و طراحی سایت خود را به دیجی ویت واگذار کنید

تا اینجا به طور کلی با اهمیت سئو و طراحی یک وب سایت بهینه آشنا شدید. با توجه به سختی و حساسیت این کار، اگر به طور کامل با این اصول آشنایی ندارید، باید آن را به متخصصین و کارشناسان این حوضه واگذار کنید. دیجی ویت با به کارگیری اصولی که در این مقاله به آنها اشاره شد، اقدام به بهینه کردن سایت شما می کند. اگر قصد دارید تا با قدرت تمام پا به عرصه ی کسب و کار های اینترنتی بگذارید و محصول و خدمات خود را به افرادی در سراسر کشور و حتی سراسر دنیا معرفی کنید، سئو و طراحی سایت خود را به متخصصین دیجی ویت واگذار کنید. همچنین اگر به یادگیری این اصول علاقه مند هستید و می خواهید در آینده به صورت شخصی، طراحی سایت و سئوی سایت یا سایت های خود را بر عهده بگیرید، می توانید به بلاگ دیجی ویت مراجعه کنید و از آموزش هایی که در این بخش برای شما تهیه شده اند، بهره مند شوید.

در نهایت به خاطر داشته باشید که اصول سئو در کنار یکدیگر باید پیاده سازی شوند تا نتیجه ی مطلوب که همان رسیدن به صفحه ی نخست گوگل است، حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز