کد خبر: 723267 A

لباس‌ها و پارچه‌هایی که من در بازار عرضه می‌کردم، درجه یک بود و حرف اول را می‌زد. اسمم دهان به دهان در بازار چرخیده بود و هنوز کرکره را بالا نداده، مغازه پر می‌شد از مشتری‌هایی با سلیقه‌های مختلف، که جنس‌های درون مغازه‌ام می‌تواند اکثر آن‌ها را راضی کند.

تصمیم سختی بود! می‌دانستم اگر اجرایی شود بیش‌تر از نیمی مشتریانم را از دست می‌دهم. اما توصیه‌ی عموی خدابیارزم، از همان ابتدای شاگردی من در بازار، این بود که مرز صداقت را بین خودم و مشتری به هم نزنم. برای همین دیگر دل‌ دل نکردم و تصمیم گرفتم راستش را به مشتری‌هایم بگویم.

لباس‌ها و پارچه‌هایی که من در بازار عرضه می‌کردم، درجه یک بود و حرف اول را می‌زد. اسمم دهان به دهان در بازار چرخیده بود و هنوز کرکره را بالا نداده، مغازه پر می‌شد از مشتری‌هایی با سلیقه‌های مختلف، که جنس‌های درون مغازه‌ام می‌تواند اکثر آن‌ها را راضی کند.

در گذشته، هنگامی که عمویم خود پشت دخل می‌نشست، پارچه‌های ایرانی کیفیت مطلوبی نداشتند و مجبور بودیم برای رضایت مشتری لباس‌های وارداتی بفروشیم. برندها و پارچه‌هایی که می‌دانستیم از کشورهای همسایه و غیرهمسایه راه‌شان را به ایران باز کرده‌اند. اما کم‌کم، من هم مانند دیگر بازاریان شاهد رشد کیفیت محصولات ایرانی بودم. تا جایی که ناخودآگاه، همان مغازه را با محصولات با کیفیت ایرانی پر کردم و باز هم توانستم مشتری‌ها را دور خود جلب کنم. اما چیزی که از همان گذشته همچنان در میان رابطه‌ی ما بازاری‌ها و مشتری‌ها باقی ماند، احترام به جنس خارجی بود. کیفیت جنس خارجی دیگر تفاوت چندانی با کالای ایرانی نداشت. اما اعتبار و خواهان بیشتری داشت. این مسئله بازاری‌ها را واداشت تا همان کالاهای ایرانی‌شان را هم به اسم جنس خارجی بفروشند.

2

اما تصمیم من درست بر خلاف این کار بود. جلوی درب مغازه‌ام تابلویی نصب کردم که بر روی آن نوشته شده بود: «در این مغازه تنها جنس ایرانی به فروش می‌رسد.» می‌خواستم با مشتری صادق باشم، و به او بفهمانم که این جنسی که می‌پسندد و می‌خرد ایرانی است. این‌طور ارزش کالای ایرانی هم در بازار به وفور مطرح می‌شد و به گفته‌ی عمویم برکت کسب من نیز بیش‌تر. همین‌طور هم شد. در ابتدا تعدادی از مشتری‌هایم را از دست دادم. اما خیلی زود مشتری‌هایی دیگر جای‌گزین‌شان شدند؛ کسانی که به دنبال حمایت از کالای ایرانی بودند.

اما این اتفاق باعث شد بازار دیگری هم برای عرضه‌ی محصولات پیدا کنم. خیلی زود از طرف سایتی به اسم این‌سو با من ارتباط گرفته شد. هدف این سایت حمایت و عرضه‌ی محصولات ایرانی بود. آن‌ها از طریق پیج اینستاگرام فروشگاه ما که از این طریق هم فروش اینترنتی خود را راه انداخته بودیم، متوجه هدف مشترک ما با خودشان شده بودند و می‌خواستند تا اجناس با کیفیت فروشگاه ما، برای معرفی دقیق تر و فروش اینترنتی بر روی غرفه پوشاک سایت این سو در دست‌رس همه قرار بگیرد.

حالا ما تولیدکنندگان ایران و بازاریان ایران، با هم‌کاری این‌سو، مجموعه‌ای از محصولات با کیفیت ایرانی را صادقانه به مشتری ارائه می‌دهیم. هر ایرانی می‌تواند با تنها سه کلیک در سایت این‌سو به هدف خود برسد، از میان محصولات متنوع سایت این‌سو با بیشترین تخفیف ها انتخاب کند، از این محصولات استفاده کرده، و بازخورد خود را ثبت کند. پیشنهاد می‌دهم شما نیز وارد سایت «این‌سو» شوید، و مقایسه کنید. کیفیت کالای ایرانی ردخور ندارد!

3

یادداشت: احمد نوری

ایران رشد ایرانی مشتری محصولات
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر