کد خبر: 679207 A

بانک مرکزی از ایران کیش و پات به دلیل اقدامات مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه جهت استفاده بهینه روشندلان از نرم افزار موبایلی پرداخت قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، در نشستی که به مناسبت بیست و سوم مهر، روز جهانی نابینایان و عصای سفید باحضور شبکه بانکی کشور برگزار شد، داوود محمدبیگی مدیر اداره نظام‌‌‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: هدف از برگزاری این جلسه آشنایی با اقداماتی است که توسط بانک‌‌‌‌‌های مختلف و شرکت پرداخت ایران‌‌‌کیش برای روشندلان انجام شده است.

وی اضافه کرد که تا حد امکان باید سرویس‌‌‌‌دهی مناسبی برای روشندلان به وجود بیاید.

محمدبیگی ضمن تشکر از بانک‌‌‌ها خواست تا آنها در این نشست از برنامه‌‌‌های آینده و در دست اقدام خود در این زمینه بگویند.

از سویی، اعظم‌‌سادات آقایی‌‌پور، معاون اداره نظام‌‌‌های پرداخت بانک مرکزی از شبکه بانکی کشور درخواست کرد تا سرویس‌‌های خودشان را در راستای خدمات‌‌رسانی به روشندلان ارتقا دهند.

وی در صحبت‌‌های خود اظهار داشت که تنها اپلیکیشن پرداختی که برای روشندلان ایران سفارش‌‌سازی شده اپلیکیشن پات است و از شهره آقابابایی، مدیر پروژه پات دعوت کرد تا درباره این نرم افزار توضیحاتی ارائه دهد.

پات نماینده ۲۴ بانک برای روشندلان

شهره آقابابایی نیز در این باره تصریح کرد: شاید خیلی از بانک‌‌‌ها نتوانستند که خدمات خودشان را برای استفاده از روشندلان پیاده‌‌سازی کنند اما اپلیکیشن پات با ایجاد امکان انتقال وجه از مبدا ۲۴ بانک در نرم افزار پات توانسته به نمایندگی از این ۲۴ بانک به روشندلان خدمت‌‌رسانی کند.

وی ادامه داد: اپلیکیشن پات با استفاده از قابلیت تاک‌‌بک گوشی‌‌های اندروید و نرم‌‌افزارهایی که متن را به صدا تبدیل می‌‌کنند، توانسته است این امکان را برای روشندلان فراهم کند تا آنها از تمامی امکانات پرداختی که در این نرم‌‌افزار اعم از کارت به کارت، شارژ اینترنت و همراه، پرداخت قبوض، دریافت موجودی، پی‌پات، نیکوکاری، پات سلامت، افتتاح حساب، آسان خرید، خرید بلیت قطار و هواپیما، خرید بیمه‌‌نامه و... وجود  دارد، استفاده کنند. 

مدیر پروژه پات با تاکید براینکه برای بانک مرکزی بحث امنیت و رعایت نکات حساس در این اپلیکیشن از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای جهانی، روش امن‌‌سازی برای «سکرت اینپوت»‌ها با اتصال هندزفری به گوشی، صورت می‌‌‌گیرد به نحوی که صدای نرم‌‌‌افزار تنها توسط شخص روشندل شنیده شده و برای اطرافیان پخش نشود.

همچنین در این نشست، علی اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران به تشریح نیازمندی‌‌‌‌های نابینایان و سرویس‌‌های خدمات بانکی مورد نیاز این قشر پرداخت.

بانک‌‌های حاضر نیز به برنامه‌‌های خود برای ارتقا سرویس‌‌های خدماتی بانکی به روشندلان اشاره کردند.

بانک مرکزی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر