کد خبر: 590136 A

پس از نشست خبری رو نمایی و معرفی سامانه مامورخرید در خبرگزاری ایلنا، با حضور مسئولان اتحادیه های لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پوشاک، آسانسور و تجهیزات، ساعت، هتلداری، لوازم التحریر ، برای پیگیری نشست و باز خورد آن مصاحبه ای را با بنیانگذار سامانه مامورخرید امیرفرد ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

جناب فرد، گزارش و بازخورد نشست با مدیران اتحادیه ها و استقبال و همکاری آنان برای خوانندگان ما بازگو کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما و خوانندگان و دنبال کنندگان سامانه مامورخرید.

لازم میدانم مختصرا از کارکرد سامانه مامورخرید و ماموریت آن در اقتصاد کشور توضیحی دهم

مامورخرید برای اولین بار در جهان خلاف جهت دیگر سامانه ها و روش های مصطلح در جامعه حرکتی نوین کرده، بدین صورت که همه آنها به معرفی فروشنده و تبلیغ محصول می پردازند ولی مامورخرید، خریداران واقعی را مستقیم به فروشندگان معرفی می کند و میدانیم که با ارزشترین مورد برای کسب و کارها اول داشتن مشتری است، بعد آن محصول و خدمات است و این نتیجه ایست که ما پس از 30 سال کسب و کار و تولید به آن رسیدیم و این پلتفرم مامورخرید حاصل همین فعالیت های اقتصادی بوده که هدیه به مردم و اقتصاد ملی کشور عزیزمان میکنیم.

برای خرید هرکالا یا خدمات دومرحله وجود دارد

اول انتخاب کالا یا خدمات مورد نیاز از میان انواع مدل ها و شرایط

که معمولا با جستجو در سایت های جستجوگر و فروشگاه های اینترنتی و مراکز خرید انتخاب می شود

دوم  جستجو برای بدست آوردن قیمت واقعی آن چیزی که انتخاب کرده ایم

و برای بدست آوردن قیمت واقعی و مناسب باز به شکل مرحله اول عمل می کنیم که در این آشفته بازار قیمتی، کاری بسیار سخت و زمان بر خواهد بود، خصوصا زمانی که تخصصی هم نسبت به کالا یا خدمات مورد نیاز خود نداشته باشیم و اکثرا دیده شده پس از خرید قیمتی بهتر نیز پیدا میشود.

مامورخرید ابتدا کار خود را با کمک به بخش دوم مرحله خرید، بخاطر نیاز لازم تر برای خریداران بدین صورت حل کرده که، آنان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سامانه مامورخرید داخل زیر گروه شغلی و صننفی درخواست خود را درج کرده و پس از کلیک به تمامی اعضای فروشنده آن محصول یا خدمات، در مامورخرید، ایمیل یا تلگرام و پیامک می شود و پس از چند لحظه خریدار در موبایل یا رایانه خود پیشنهادات قیمت و شرایط را دریافت و پس از انتخاب بهترین، مستقیم با فروشنده ارتباط یافته و خرید را انجام می دهد.

ببخشید طولانی شد ولی لازم بود توضیح مختصری برای کسانیکه تازه با مامورخرید آشنا شدند را بدهم

و اما بازخورد مدیران اتحادیه ها

متاسفانه آنقدر مشکلات کسب و کار زیاد شده که گاهی اوقات انسان نمی تواند به رفع مشکل اصلی بپردازد از آن جمله مشکلات این تحول دیجیتال و اینترنت است که عامل بزرگ کسادی بازار برای کسبه سنتی ما شده است و میتواند بداد آنها برسد ولی متاسفانه آنها گمان میکنند بازار خراب شده در صورتیکه جمعیت نسبت به 5 سال پیش بیشتر هم شده که مصرف نیز قاعدتا باید زیادتر هم بشود، و باید بدانیم که مقدار زیادی از سهم کسبه قدیم را اکنون فروشگاه های اینترنتی گرفته اند و متاسفانه آنها غافلند.

مشغله این گروه از دوستان مرا یاد داستانی میاندازد که بد نیست اشاره ای به آن داشته باشم.

اول روز مردی از کنار شخصی که درحال اره کردن درختی بود گذر میکرد و شام گاهان نیز هنگام برگشتن از همان مسیر متوجه شد که آن مرد همچنان مشغول اره کردن همان درخت است، با تعجب پرسید: ببخشید از صبح تا حال نتوانستید این درخت را بیاندازید؟

مرد پاسخ داد اخه اره‌ام کند شده است.

او گفت: خب میرفتی تیزش میکردی.

مرد پوزخندی زدو گفت: مگر نمی بینی که وقت ندارم و مشغولم

آری حکایت ماست که وقت نداریم راجع به روش های جدید عرضه کالا یا خدمات لحظه ای تامل کنیم و همچنان به کار سنتی خود مشغولیم.

* خب این کسادی چه ربطی به سامانه مامورخرید دارد؟

بله دقیقا مامورخرید به کمک این کسبه آمده بدین صورت که راه اندازی فروشگاه اینترنتی مستلزم داشتن علم و صرف هزینه های زیاد است، و از آن مهمتر اعتقاد نداشتن خیلی از کسبه به عرضه کالا یا خدمات از این روش، لذا با توجه به این موارد مامورخرید بسیار ساده و فقط با دادن یک شماره موبایل یا آدرس ایمیل در زیر گروه شغلی کسبه، آنان را در ردیف عرضه کنندگان اینترنتی بسیار ساده قرار می دهد و از این تکنولوژی که توسط ما ساده شده است بهره مند می‌شوند.

* استقبال مدیران اتحادیه ها چگونه بود؟

آن هایی که کمی با فروش اینترنتی آگاهی داشتند و کار مامورخرید را متوجه شدند بسیار استقبال کردند و جلساتی در مرکز خودشان گذاشتند و از ما هم برای توضیحات به اعضا دعوت و سپس ثبت نام کردند، ولی متاسفانه بیشتر آنها بدلیل مشغله و این نشست را مانند نشست های مشابه تکراری دیگر دیدند و پیگیری نکردند، در صورتیکه یکی از مهمترین وظایف اتحادیه ها معرفی اینگونه راهکارهای جدید و مفید برای اعضای خود هستند.

* بالاخره شما برای جا انداختن این سامانه باید روش های آسانتری را پیشنهاد دهید تا با آزمایش بدون ضرر سامانه مامورخرید فراگیر شود.

بله همینطور است، از این آسانتر در جهان وجود ندارد که در زیر یک دقیقه زمان، با درج یک شماره موبایل یا ایمیل در سامانه ای برایتان مشتری واقعی ای که شما محصولش را دارید بفرستد.

* پس مشکل کجاست؟

احسنت، مشکل اینجاست که کسبه محترم از این امکان اطلاعی ندارند و این را باید اتحادیه های محترم و شما رسانه های عزیز به آنان اطلاع رسانی کنید.

که متاسفانه وقت آن را دوستان ندارند،

 این مسئله نیز ما را بر آن داشت تا دنبال راهکاری آسانتر باشیم و پس از جلسات مکرر برنامه ای را به سامانه اضافه کردیم و خروجی آن خبر خوبی است که برای اتحادیه های محترم  خواهم گفت، و آن خبر خوب این است که ما میتوانیم با دریافت شماره موبایل و تلفن واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه ها، تمامی اعضا را در زیر گروه های شغلی خودمان ثبت نان کنیم و مشتری را از طریق پیامک و تلگرام و ایمیل با فروشندگان مرتبط نماییم.

از این راحت تر و آسانتر دیگر امکان ندارد، از این بزرگواران تقاضا داریم که شماره موبایل و تلفن همراه با رشته کاری اعضایشان را به آدرس تلگرامی :

https://t.me/fardamir

https://t.me/mamourkharid

ارسال نموده تا همه اعضا را در جرگه فروشندگان اینترنتی قرار دهیم، ان شاءالله

در انتها خبر خوب دیگری بدهم که بزودی امکان داشتن فروشگاه اینترنتی که کسبه محترم بتوانند محصولات خود را به راحتی نمایش دهند نیز ساخته شده که در مرحله تست است و بزودی در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

از شما نیز تشکر می کنم که پیگیر این رویداد ملی هستید و واقعا به ادعایی که ، رشد و شکوفایی اقتصاد کشور هست ، پشتکار خود را در این راه مهم ثابت کردید، از مسئولان اتحادیه های کشور نیز تقاضا دارم که این همکاری کوچک را انجام دهند تا ان شاءالله برای رشد اقتصادی اعضا و جامعه کمک بسزایی کرده باشند و اگر تعللی انجام دهند فروش عمده مملکت بدست آماتورها خواهد افتاد که نتیجه ای جز ازبین رفتن و ضعیف تر شدن اعضایشان را نخواهد داشت.

برای ثبت نام  به آدرس :  

www.mamoorkhrid.ir

پیامک جهان خودرو کسب و کار مصاحبه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر