خبرگزاری کار ایران

معرفی سرور مجازی؛ هرآن‌چه باید برای خرید سرور مجازی بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۳۵

سرور مجازی (Virtual Private Server) نوعی سرور خصوصی است که بخشی از یک سرور اختصاصی کامل نیز محسوب می‌شود. مجازی‌سازی سرور، با تقسیم سرور به چند بخش انجام می‌شود. با این کار می‌توان از سرورهای مجازی، برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد.

 

با توجه‌ به این‌که سرور مجازی، بخش کوچکی از یک سرور کامل است، بنابراین قیمت آن نیز نسبت به سرور کامل و سرورهای اختصاصی، کم‌تر است. در ادامه‌ی مطلب ضمن معرفی سرور مجازی، به بررسی انواع سرور مجازی و نکات امنیتی مربوط به آن می‌پردازیم.

بهترین سرورهای مجازی ایران

پیش از خرید VPS یا همان سرور مجازی، باید با ویژگی‌های بهترین سرورهای مجازی ایران آشنا شوید. هم‌چنین، بد نیست که به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • سرور مجازی باید در کنترل و بهبود عملکرد سیستم‌ها تاثیر بگذارد.
  • قابلیت میزبانی از وب‌سایت‌های پرمصرف و یا تعدادی وب‌سایت پرتردد را داشته باشد.
  • سخت‌افزارهای سرور مجازی، شامل هارد، رم و CPU هستند که باید کیفیت بالایی داشته باشند.
  • سرور مجازی باید خدمات پس از فروش داشته باشد تا راهنمایی‌های لازم را در دسترس کاربران قرار دهد.

سرور مجازی خوب، علاوه‌بر ویژگی‌های فوق، باید دردسترس باشد و از خدمات فنی و پشتیبانی حرفه‌ای برخوردار باشد. بنابراین، برای خرید سرور مجازی، به شرکتی مراجعه کنید که پشتیبانی شبانه‌روزی داشته باشد.

تصور کنید یک وب‌سایت فروشگاهی که تعداد بازدیدکننده‌ی بالایی دارد، دچار اختلال شود، برای بررسی دسترسی کاربران به وب‌سایت و ثبت سفارش‌ها، لازم است بدون اتلاف وقت، برای رفع این مشکل اقدام کنید؛ در چنین وضعیتی، وجود پشتیبانی قوی برای رفع مشکل سرور، ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین سرورهای مجازی ایران، به وب‌سایت ابر آروان سر بزنید.

انواع سرور مجازی

در این بخش، به دسته‌بندی انواع سرورهای مجازی می‌پردازیم. سرورهای مجازی را براساس نوع مجازی‌سازی، سیستم‌عامل و تکنولوژی مورد استفاده در آن، به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند:

  • سرور مجازی براساس سیستم‌عامل که شامل سرور مجازی ویندوز و لینوکس است.
  • سرور مجازی براساس تکنولوژی مورد استفاده که شامل سرور مجازی اشتراکی با منابع سخت‌افزاری اشتراکی و سرور مجازی اختصاصی با منابع RAM، CPU و... می‌شوند.
  • سرورهای ابری که دسته‌ای از سرورهای مجازی با ساختاری متفاوت هستند و سطح کارایی، پایداری و امنیت بالایی نسبت‌به سایر سرورها دارند.

معرفی سرور مجازی؛ هرآن‌چه باید برای خرید سرور مجازی بدانید

معرفی سرور مجازی ابر آروان

همان‌طور که گفتیم، سرورهای مجازی ابر آروان جزو سرورهای باکیفیت و کاربردی در ایران هستند. کاربران نیز همواره از کیفیت و خدمات سرورهای مجازی ابر آروان رضایت دارند؛ زیرا دیتاسنترهای داخلی ابر آروان، دارای پهنای باند بالا، دیسک پرسرعت و هسته‌های پردازشی قدرتمند هستند. بنابراین، شما می‌توانید انواع سرور مجازی را به‌شکل دسته‌بندی شده و براساس نوع سرور و دیتاسنتر در وب‌سایت ابر آروان مشاهده کنید.

علاوه‌بر این، سرور مجازی هلند ابر آروان نیز با قیمتی متفاوت از سرورهای مجازی ایران، به کاربران ارایه می‌شود. کاربران با خرید این نوع VPS می‌توانند با هر تعداد CPU، RAM و IP، سرور مجازی اروپا بسازند. در معرفی سرور مجازی ابر آروان، باید به این نکته هم اشاره کنیم که خرید VPS مبتنی‌بر لینوکس و ویندوز -با منبع دلخواه- در وب‌سایت ابر آروان امکان‌پذیر است.

خطاهای اتصال به سرور مجازی

هنگام اتصال به سرور مجازی، معمولن کاربران با خطاهایی مواجه می‌شوند که در درجه‌ی اول، باید برای رفع آن خطاها اقدام کرد. اگر «خطای اتصال»، با تلاش کاربر برطرف نشود، امکان ارتباط با پشتیبان سرور و رفع خطا وجود دارد. برخی از خطاهای معمول که در هنگام ورود به سرور مجازی ویندوزی رخ می‌دهند، عبارتند از:

خطای Connection Error در سرور ویندوزی

این خطا به ۳ دلیل رخ می‌دهد؛ دلیل اول، مربوط به فعال نبودن دسترسی «ریموت دسکتاپ» در سرور است که در این حالت باید آن را فعال کنید. دلیل دوم، مربوط به خاموش بودن سرور مجازی ویندوزی است که به‌تازگی تهیه کرده‌اید. دلیل سوم، قطع بودن ارتباط سرور مجازی ویندوزی با شبکه است.

Full Screen نشدن ریموت دسکتاپ سرور ویندوزی

نمایش چنین خطایی، به دلیل تنظیم «رزولوشن» ریموت دسکتاپ روی سایزهای کوچک است. برای رفع این مشکل، باید در نرم‌افزار ریموت دسکتاپ، روی Show Options کلیک کنید و سپس به تب Display بروید و اسلایدر Display Configuration را به سمت Large ببرید تا در حالت Full Screen قرار بگیرد.

نکات امنیتی سرور مجازی

معرفی سرور مجازی؛ هرآن‌چه باید برای خرید سرور مجازی بدانید

یکی از نکات مهم در هنگام خرید سرور مجازی، توجه به امنیت سرور است. از آن‌جایی که برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرور مجازی، از دیتاسنترهای قدیمی و دست‌دوم استفاده می‌کنند، از امنیت مناسبی برخوردار نیستند. بنابراین، برای حفظ اطلاعات‌تان، هنگام اتصال به سرور باید به امنیت VPS توجه کنید و سرور مجازی خود را از وب‌سایت‌های معتبر تهیه کنید.

پروتکل TLS چیست؟

پروتکل TLS که نسخه‌ی جدیدتر پروتکل SSL محسوب می‌شود، برای ایجاد ارتباطی امن میان کلاینت و سرور در یک شبکه به‌کار می‌رود. TLS مخفف عبارت Transport Layer Security و به معنی «لایه‌ی انتقال امن» است و معمولن برای تبادل داده‌ها در هنگام کار با ایمیل یا وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت سرور مجازی

قیمت سرور مجازی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع سخت‌افزار در سرور مجازی
  • امنیت سرور مجازی
  • نوع تکنولوژی «مجازی‌سازی» سرور
  • پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش سرور مجازی

توجه کنید که سرورهای گران‌قیمت، همیشه باکیفیت هم نیستند و هم‌چنین، سرورهای ارزان نیز ممکن است امنیت بالایی نداشته باشند. بنابراین، برای خرید سرور مجازی با قیمت مناسب و کیفیت تضمین شده، به ارایه‌دهندگان معتبر، مانند «ابر آروان» مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی سرور مجازی، مزایای آن و هم‌چنین عوامل موثر بر قیمت VPS پرداختیم. پیش از خرید سرور مجازی، باید به تمامی نکات فوق توجه کنید. اگر می‌خواهید با خرید VPS، به پشتیبانی 24 ساعته، سخت‌افزار قوی و امنیت بالا دسترسی داشته باشید، خرید سرور مجازی از ابر آروان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز