خبرگزاری کار ایران

چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۵۰۳

آیا صدا از تصویر مهم تر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در اغلب تبلیغات موفق، صدا در مقایسه با عوامل بصری بیشترین تاثیر را در موفقیت تبلیغ داشته است. البته اشتباه برداشت نکنید. هر‌گونه صدایی تاثیرات آن چنان مثبتی ندارد و نریشن همان صدای مهم به حساب می آید اما چرا این طور است و اصلا منظور از نریشن چیست؟ نریشن مهمترین عضو یک تبلیغات همه‌چیز تمام است که باید از تاثیرات آن باخبر باشید. در این مطلب علاوه‌بر پاسخ به سوالات، هر آنچه که باید درباره نریشن فیلم تبلیغاتی بدانید را با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا در انتها اطلاعات مفید و موثری در این زمینه به دست آورید. با ما همراه باشید.

نریشن چیست؟

نریشن شخصیت، روح و روان تبلیغات است. در واقع منظور از نریشن در هر نوع محتوا همان روایت و داستان‌سرایی است که شامل دیالوگ و سخن‌های شخص سوم می شود تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. اگر یک ویدئو تبلیغاتی یا حتی آموزشی را در نظر بگیریم، تصاویر و ویژگی‌های بصری جسم آن را تشکیل می‌دهند. در نتیجه صدا و نریشن هم روح آن را در برمی‌گیرد که باعث زندگی بخشیدن و اثربخشی به محتوا می‌شود.

حال با این تفاسیر در‌‌می‌یابیم که سفارش نریشن برای ویدئوهای تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارد. بدون همکاری با یک نریتور یا راوی، ویدئو تبلیغاتی شما روح نخواهد داشت و بالطبع تاثیری در مخاطبین نمی‌گذارد. البته تبلیغات تنها کاربرد نریشن نیست. داستان‌سرایی به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و در حال حاضر اشکال متفاوتی پیدا کرده است. در ادامه به این کاربردها اشاره می‌کنیم تا درک بهتری از ماهیت نریشن و اهمیت آن پیدا کنید.

کاربردهای نریشن

چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

به طور معمول در هر محتوای صوتی و تصویری که حرفی برای گفتن وجود داشته باشد، به نریتور و نریشن هم نیاز خواهد بود. در نتیجه کاربردهای نریشن در حوزه‌های متنوعی است که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تبلیغات

تبلیغات مهمترین کاربرد نریشن است. در واقع با استفاده از نریشن و به کمک نریتور است که یک تبلیغات موفق کامل می‌شود. بدون این عامل نمی‌توانید انتظار چندانی از تاثیرگذار بودن تبلیغات داشته باشید!

  • مستند

جذاب‌ترین و معروف‌ترین مستندهایی که دیده‌اید را به یاد بیاورید. برای مثال مستند معروفی همچون راز بقا؛ مهمترین چیزی که در همه آن‌ها با هر ژانری مشترک بوده، نریشن است. در واقع قدرت کلام نریتور در بسیاری از مستندها مخصوصا راز بقا، باعث ماندگاری آن‌ها در ذهن مخاطبین شده است.

  • تبلیغات گفتگو محور

شاید در بسیاری از موارد در تبلیغات، گفتگویی میان عوامل آن توجه ما را به خود جلب کرده باشد، در این مورد هم می توان به نقش و اهمیت صداگذاری برای شخصیت ها پی برد؛ چرا که یک نریشن خوب قادر است تاثیر این محاوره را دو چندان کرده و در پی آن فروش فوق العاده ای را برای برند مد نظر ما به همراه داشته باشد.

  • پادکست

درست مانند مستند، در بسیاری از پادکست‌ها هم به یک شخص سوم برای نقل کردن روایت داستان یا ارائه توضیحات نیاز است. به همین دلیل ساخت پادکست هم یکی دیگر از کاربردهای نریشن است.

  • آموزش

در بسیاری از ویدئوهای آموزشی یک داستان برای درک بهتر مخاطبین وجود دارد. این داستان هم به یک نریشن قوی برای توضیحات دقیق و بالطبع درک بهتر دانش‌آموزان و دانشجویان نیاز دارد.

نریشن فیلم تبلیغاتی

در دنیایی زندگی می‌کنیم که تبلیغات به مراحل بالایی دست پیدا کرده و روزبه‌روز افراد بیشتری انواعی از تبلیغات را با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته ارائه می‌کنند. با این وجود، فیلم‌های تبلیغاتی و تبلیغات داستانی همچنان از موفق‌ترین و بهترین نمونه‌ها به حساب می‌آیند. البته به شرطی که نریشن فیلم تبلیغاتی را دست کم نگیرید. در واقع نه تنها استفاده از داستان‌سرایی، قصه‌گویی، توضیحات و همکاری با نریتور در نتایج تبلیغات شما اثر می‌گذارد، بلکه در بسیاری از موارد نریشن فیلم تبلیغاتی مهمترین عامل است.

چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

به چندین دلیل استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است، مهمترین آن‌ها شامل تاثیرگذاری بر مخاطب، ماندگاری در اذهان، جلب توجه، برانگیختن احساسات و ایجاد احساس اعتماد می باشد. در اینجا هریک از این موارد را به طور خلاصه توضیح دهیم.

تاثیرگذاری بر مخاطب

با نریشن فیلم تبلیغاتی می‌توانید هر آنچه که در ذهن دارید را به مخاطبین انتقال دهید و تبلیغات را کامل کنید. از آنجایی که تبلیغات زمان کوتاهی دارند و حتی اگر طولانی باشند، حوصله مخاطب را سر خواهند برد، نریشن برای گذاشتن بیشترین تاثیر در این زمان کوتاه ضروری است.

نریتور باید از این زمان کوتاه برای انتقال مفاهیم، آگاهی‌سازی، توضیح داستان و خدمات استفاده کند. همچنین گوینده با استفاده از تکنیک‌های نریتوری، در مخاطبین نیاز به خدمات یا محصولات برند شما را شکل می‌دهد.

ماندگاری در اذهان

همان‌طور که در نریشن مستند به آن اشاره کردیم، صدا مهمترین عاملی است که در اذهان مخاطبین ثبت می‌شود. اگرچه حافظه بصری هم بسیار قوی است، اما با یک نریشن حرفه‌ای و بی‌نقص می‌توانید کلمات مهم را در اذهان مخاطبین برای همیشه ثبت کنید.

جلب توجه

به طور معمول آواها و صداهای ساده نمی‌توانند توجه مخاطبین را به تنهایی جلب کنند. در این صورت، مخاطب بدون دقت به محتوای تبلیغات از آن عبور خواهد کرد، اما با یک داستان‌سرایی و توضیحات جذاب توسط نریشن، می‌توانید توجه شنوندگان را جلب کنید. ترفندهایی همچون شدت بخشیدن به بعضی از کلمات، پرسیدن سؤالات خاص، بیان کردن مسئله‌ای چالش برانگیز و سایر موارد مشابه از مهمترین عواملی هستند که نریتور برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌کند.

برانگیختن احساسات و اعتماد

آیا می‌دانستید که برانگیختن احساسات مخاطبین از جمله احساس شادی و نیاز از قدیمی‌ترین ترفندهای تبدیل مخاطب به مشتری است؟ البته که برای انجام این کار در تبلیغات به قدرت و نفوذ کلام نریتور و در نتیجه نریشن نیاز خواهید داشت. کلمات بار مثبت و منفی بسیار زیادی با خود حمل می‌کنند و با به‌کارگیری صحیح آن‌ها توسط گوینده می‌توانید اعتماد مخاطبین تبلیغات را به دست آورید.

استفاده از نریشن در تبلیغات بیش از آنچه که تصور می‌کنید، اهمیت دارد. ریسک کم‌اثر یا بی‌اثر بودن تبلیغات را با عدم استفاده از یک نریشن قوی نپذیرید و سفارش نریشن خود را از بزرگترین وبسایت گویندگی و نریشن ایران یعنی چکاوا انجام دهید.

تفاوت نریشن تبلیغاتی با سایر انواع نریشن

به طور کلی در سایر انواع نریشن هدف مسئله دیگری است و در اغلب اوقات از مخاطبین واکنش یا اقدام خاصی انتظار نمی‌رود. برای مثال در نریشن دوبله و مستند، درک مخاطب از محتوا و اتفاقات هدف نریشن است و مخاطبین پس از اتمام محتوا به انجام اقدامی دعوت نمی‌شوند. در حالی که هدف از نریشن تبلیغاتی تاثیرگذاری بر مخاطبین برای انجام کار خاصی است.

برای مثال با یک نریشن آگاهی از برند یا کسب اعتماد را انجام می‌دهید و یا با مخاطبین ارتباط می‌گیرید. حتی با این کار می توانید شنوندگان را به خرید محصولات خود تشویق ‌کنید. در نهایت این مسئله نیازمند به‌کارگیری ترفندهای خاصی در نریشن و نریتوری است که تنها از افراد متخصص برمی‌آید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه در این مقاله به ماهیت نریشن و کاربردهای آن اشاره کردیم می توانیم نتیجه بگیریم که اهمیت استفاده از نریشن در تبلیغات این است که تاثیر‌گذاری آن تبلیغ را دوچندان کنیم و با این کار نام برند خود را بر سر زبان ها جاری سازیم. حال اگر می خواهید با تیم تخصصی نریشن رو‌به‌رو شوید سری به سایت چکاوا بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز