خبرگزاری کار ایران

تور لحظه آخری ترکیه چیست و چگونه ایجاد می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۱۲

در این مطلب در مورد تورهای لحظه آخری یا تورهای آفری یا تورهای ارزان صحبت خواهم کرد تا با این تورها آشنا شده هم بدانید این اصطلاحات برای چه تورهایی بکار میروند و هم بدانید در چه حالات و شرایطی ایجاد میشوند. ازجملۀ این مدل تورها، تور لحظه آخری ترکیه یا آفر تور ترکیه و یا تور ارزان ترکیه میباشد که حتماٌ با تبلیغات آنها مواجه شده‌اید. بنابراین پس از مطالعۀ این صفحه، خواهید دانست این اصطلاحات برای چه تورهایی بکار میروند و متوجه خواهید شد این تورها در چه شرایط و حالاتی ایجاد میشوند، مانند تورهای ترکیه که شامل کاهش قیمت شده باشند و ارزانتر از قیمت اصلی فروخته شوند. گرچه بیشترین تورهای آفری در میان تورهای استانبول وجود دارد، اما این تورها همیشه وجود ندارند و لازم است برای اطلاع از آنها با ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید.

تور لحظه آخری ترکیه

برای بیان این موضوع، لازم است دو سوال مطرح شود. سوال اول این استکه، تورهای لحظه آخری چه تورهایی هستند؟ و سوال دوم این که، تورهای لحظه آخری در چه شرایطی ایجاد میشوند؟

در پاسخ به سوال اول که، تورهای آفری چه تورهایی هستند؟ باید گفت، تورهای آفری یا لحظه آخری تورهایی هستند که شامل تخفیف یا کاهش نرخ شده‌اند و از این جهت که شامل کاهش قیمت شده‌اند، به آنها تورهای آفری گفته میشود و از این جهت که در لحظات آخری و نهایاٌ دو-سه روز قبل از سفر تبلیغ میشوند، به آنها تورهای لحظه آخری نیز میگویند. مانند تورهای لحظه آخری استانبول که میتوانید قیمت و مشخصات آنها را از طریق این لینک مشاهده کنید.

اما در پاسخ به سوال دوم که تورهای آفری در چه شرایط و حالاتی ایجاد میشوند؟ باید گفت، این تورها چه در تورهای داخلی و چه در تورهای خارجی، در دو حالت ایجاد میشوند. بجز این دو حالت، فقط و فقط در تورهای خارجی، یک شرط یا بعبارتی پیش شرط وجود دارد که برای ایجاد یک تور لحظه آخری در تورهای خارجی ضروری میباشد. من در ادامه ابتدا درمورد این شرط و سپس درمورد آن دو حالت توضیح خواهم داد.

پیش شرط لازم برای ایجاد یک تور لحظه آخری و ارزان که مختص به تورهای خارجی میباشد، عدم نیاز به اخذ ویزا قبل از سفر است. حتماٌ میدانید که برای سفر به هر کشوری که تابعیت یا اقامت آن کشور را نداشته باشید، باید قبل از سفر ویزای آن کشور را دریافت کنید.

مگر اینکه کشور مقصد، لزوم اخذ ویزا قبل از سفر را برای مسافران با تابعیت ایرانی لغو کرده باشد. وباز حتماٌ میدانید که چهار کشور ترکیه، ارمنستان، گرجستان و مالزی، کشورهایی هستند که لزوم اخذ ویزا را برای مسافران با تابعیت ایران لغو کرده‌اند و برای سفر به آنها به ویزا نیاز ندارید. بنابراین در سفر به این 4 کشور خارجی و در تمام تورهای داخلی، درصورتیکه دو حالتی که در ادامه درموردشان صحبت خواهم کرد رخ دهند، امکان ایجاد یک تور آفری یا لحظه آخری وجود خواهد داشت.

تور لحظه آخری ترکیه چیست و چگونه ایجاد می شود؟

تور ارزان ترکیه

حالت اول زمانی رخ میدهد که پروازهایی که در یک تور مسافرتی یا سفر برنامه ریزی شده یا پکیج تور قرار گرفته اند شامل تخفیف شوند. این مورد زمانی رخ میدهد که پروازهای چارتری که با استفاده از آنها یک تور بسته شده است، کاملاٌ پر نشده باشند.

توضیح اینکه، آژانسهای مسافرتی از مدتها قبل، تمام یا بخشی از صندلیهای پرواز را در مقاصد پر تردد گردشگری رزرو کرده و تمام مبلغ آنرا با ایرلاین تسویه میکنند. به اینکار در اصطلاح گردشگری چارتر کردن پرواز گفته میشود. سپس با استفاده از این پروازهای چارتری و سایر خدمات گردشگری مانند اقامتگاه در مقصد، ترانسفر فرودگاهی، ترانسفر بین شهری در تورهای ترکیبی، بیمۀ مسافرتی، گشت شهری و خدمات تورلیدر، یک سفر را برنامه ریزی کرده و یک پیکج کامل تور را آماده میکنند.

اما با نزدیک شدن به تاریخ هر پرواز، درصورتیکه هنوز تمام ظرفیت صندلیهای پرواز چارتری پر نشده باشد، با اعمال تخفیف روی تور و تبلیغ تور ارزان ترکیه سعی در جذب مسافران بیشتر و پر کردن مابقی ظرفیت خالی میکنند.

حتی در این حالت ممکن است پرواز را بصورت پرواز تک و خارج از تور نیز بفروش برسانند. هدف از اینکار جلوگیری از ضرر و زیان یا پوشش حداقل بخشی از آن میباشد. دقت داشته باشید که در این حالت، احتمالاٌ کاهش قیمتها مربوط به تمام نرخهای پکیج و قیمت تمام هتلها میباشد و تمام قیمتها به میزانی یکسان کاهش پیدا خواهند کرد.

آفر تور ترکیه

حالت دوم زمانی رخ میدهد که هتلهای یک پکیج تور شامل تخفیف شوند. این مورد هم زمانی رخ میدهد که، هتلهای موجود در یک تور شامل تخفیف و کاهش نرخ شوند. این مورد به این شکل استکه، در مقاصد محبوب گردشگری کسانی بعنوان کارگزار فعالیت دارند که اقدام به رزرو هتلهایی کرده و آنها را برای اقامت مسافران خود آماده میکنند.

آنها از مدتی قبل، با تعدادی هتل قرارداد بسته و تعدادی اتاق را در آنها رزرو میکنند. قرارداد به این شکل است که کارگزار پر کردن تعداد مشخصی از اتاقهای هتل را در یک بازۀ زمانی معین گارانتی میکند، یا متعهد میشود که در این بازۀ زمانی تعداد مشخصی مسافر را به هتل بفرستد. درعوض هتل نیز اتاقها را با نرخی کمتر از نرخ برد هتل در اختیار کارگزار میگذارد.

به اینکار در اصطلاح گردشگری گارانتی کردن هتل گفته میشود. کارگزارن در همکاری با آژانسهای مسافرتی، لیست قیمتی هتل و خدمات خود را در اختیار آنها میگذارند و گردانندگان تورها، با استفاده از این هتلهای گارانتی شده، آن پروازهای چارتری و سایر خدمات گردشگری، یک سفر را برنامه ریزی کرده و یک پکیج کامل تور را آماده میکنند و برای فروش آن تبلیغات را آغاز میکنند.

اما در میان یا در پایان این بازۀ زمانی که در قرارداد آمده است، اگر کارگزار حس کند تا انتهای این زمان نخواهد توانست به تمام تعهد خود در قبال هتل عمل کند، با اعمال تخفیف روی قیمت هتل، باعث کاهش قیمت تور شده و در این حالت است که یک تور آفری ایجاد میشود.

دقت داشته باشید که در این حالت، احتمالاٌ تخفیفها بر روی تمام قیمتهای پکیج و نرخ تمام هتلها رخ ندهند و تنها یک یا چند هتلی که هنوز به ظرفیت تعیین شده در قرارداد نرسیده‌اند شامل تخفیف شوند. درکل در این دو حالت است که شما تبلیغات آفر تور ترکیه را مشاهده کرده و میتوانید تورتان را ارزانتر از قیمت اصلی و با تخفیف خریداری نموده و سفری ارزانتر داشته باشید.

اما همانگونه که از نام تورهای لحظه آخری پیداست، این تورها در لحظات آخر و نهایتاً دو یا سه روز قبل از سفر تبلیغ میشوند، بنابراین باید ساکتان بسته باشد و از نظر مالی، کاری یا تحصیلی مشکلی برای یک سفر فوری نداشته باشید.

تور لحظه آخری ترکیه چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درآخر

درنهایت اینکه سعی شد اطلاعات کاملی از تورهای لحظه آخری و شرایط ایجاد آنها ارائه شود تا با اینگونه از تورها آشنا شده و بدانید که چه تورهایی هستند و چگونه ایجاد میشوند. اما برای اطلاع از وجود آفرها و تورهای لحظه آخری در تمام مسیرها و همچنین تور ارزان ترکیه میتوانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید یا از طریق لینکهای موجود در بالای صفحه، وارد سایت ما شده و اطلاعات کاملتری را مشاهده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز