خبرگزاری کار ایران

بازسازی لبخند با ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۲۲

اگر قصد انجام کاشت دندان دارید، احتمالاً با مفهوم ایمپلنت دندان آشنا شده ‌اید. آیا می دانید به چند طریق می توان ایمپلنت دندان انجام داد؟ اگر سوالاتی درباره نحوه اجرای این نوع کاشت، مزایا و معایب آن دارید، با ما همراه باشید تا به تفصیل به این مسائل پرداخته شود. در ادامه توضیح می ‌دهیم که کدام افراد برای انجام ایمپلنت فوری مناسبند؟ چگونه این روش ایمپلنت اجرا می‌ شود؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ کدام افراد نباید از این روش استفاده کنند؟ چگونه قیمت‌ گذاری برای این نوع ایمپلنت انجام می‌ شود؟ آیا ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت دیجیتال بهتر است؟

ایمپلنت فوری دندان چیست و چگونه انجام می شود

ایمپلنت دندان به عنوان یکی از بهترین روش‌ ها برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته و بازگرداندن زیبایی به دندان ‌ها شناخته می ‌شود. در این روش، فیکسچر ایمپلنت (پایه فلزی پیچی) درون استخوان فک قرار می ‌گیرد و روکشی با ظاهری شبیه به دندان طبیعی بر روی آن قرار می ‌گیرد.

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان وجود دارد و دندانپزشک، با توجه به شرایط فرد و محل کاشت دندان، بهترین روش را انتخاب می‌ کند. ایمپلنت فوری، همان‌طور که از نامش پیداست، به صورت سریع و در یک روز انجام می ‌شود. در این روش، بلافاصله پس از خارج کردن دندان آسیب ‌دیده و قراردادن فیکسچر ایمپلنت، می ‌توان روکش موقت را نصب کرد.

اگر نیاز به انجام ایمپلنت دندان در کمترین زمان و کمترین تعداد مراجعه به کلینیک دندانپزشکی را دارید، این گزینه برای شما بهتر است. بیشتر مراحل کاشت در یک جلسه انجام می‌ شود. با این حال، لازم به ذکر است که باید چند هفته بعد، برای نصب روکش دائمی، دوباره به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.

بازسازی لبخند با ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی

ایمپلنت دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت دیجیتال یکی از روش‌ های کاشت دندان بدون نیاز به جراحی است که امروزه توجه های زیادی را به سوی خود جلب کرده است. دندانپزشکی دیجیتال امروزه در حوزه ‌های گوناگون دندانپزشکی از جمله تشخیص، طرح درمان، زیبایی، ایمپلنت و ... مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از نوآوری‌ های متمایز در زمینه کاشت ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتال است. پیشرفت های زیادی در حوزه دندانپزشکی رخ داده است و ایمپلنت دندان نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است. استفاده از ایمپلنت دیجیتال منجر به بهبود ظاهر و عملکرد دندان ‌های ایمپلنت شده می ‌شود. با اینکه هزینه ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت سنتی کمی بیشتر است، اما مزایای بسیاری دارد که این افزایش هزینه را به صرفه کرده است.

ایمپلنت دیجیتال به منظور حفظ ساختار لثه، استخوان فک و جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه و استخوان، استفاده می‌ شود. در این روش، بعد از بی حسی موضعی، لثه پانچ شده و ایمپلنت در همان محل جای گذاری می‌ شود.

این روش حاکی از کمترین درد ممکن پس از جایگذاری ایمپلنت است و نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک‌ های مختلف را ندارد. ایمپلنت دیجیتال برای افرادی مناسب است که حجم استخوان فک آن ‌ها مناسب است و با اجرای دقیق و ماهرانه توسط متخصص ایمپلنت، نتایج عالی حاصل می‌ شود. این روش ضخامت لثه ‌ای ایده‌آل ایجاد می ‌کند که برای زیبایی دندان ‌های جلویی بسیار اهمیت دارد.

مقایسه ایمپلنت دندان معمولی با ایمپلنت دیجیتال

در روش‌ های سنتی ایمپلنت، بیماران باید بعد از جراحی لثه به ‌منظور کاهش التهاب و همچنین استحکام ریشه فلزی دندان، برای مدتی بدون دندان سپری کنند. در حالی که در ایمپلنت دیجیتال، پس از جایگذاری پایه دندان در لثه، روکش موقت بلافاصله بر روی آن نصب می ‌شود و بیمار دیگر نگران عدم داشتن دندان نخواهد بود.

با ایمپلنت دیجیتال، بسیاری از مشکلات موجود در روش‌ های سنتی رفع شده است. در این روش، فرایند جراحی فک بیمار با استفاده از مدل‌ سازی کامپیوتری سه‌ بعدی انجام می ‌شود و سپس شابلون جراحی با استفاده از چاپگر سه‌ بعدی ساخته می ‌شود. در ادامه، پیچ فلزی در محل سوراخ شده قرار داده می ‌شود و هم‌ زمان روکش موقت ایمپلنت توسط ماشین CNC ساخته می ‌شود. دندانپزشک متخصص در یک جلسه، اقدام به کاشت ایمپلنت و بارگذاری پروتز بیمار میکند.

ایمپلنت دیجیتال از مدل ‌سازی کامپیوتر سه ‌بعدی برای بررسی شرایط استخوان فک و موقعیت رشته ‌های عصبی استفاده می ‌کند. دندانپزشک با این اطلاعات دقیق می ‌تواند عمل کاشت ایمپلنت را با کمترین شکاف در فک انجام دهد.

بازسازی لبخند با ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی

هرینه ایمپلنت فوری و دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران در حدود میانگین 10.000.000 الی 20.000.000 تومان برای هر واحد قرار دارد. این قیمت به دلیل نیاز به تجهیزات پیشرفته و تخصص بیشتر از سوی مطب و پزشک، نسبت به ایمپلنت‌ های سنتی بیشتر است.

قیمت ایمپلنت دندان به صورت کلی بالاست و هزینه‌ های جانبی نیز ممکن است افزایش قیمت را به همراه داشته باشد. ایمپلنت‌ های فوری نیز دارای قیمت بیشتری هستند. قیمت نهایی به برند ایمپلنت مورد استفاده، تخصص پزشک و نوع روکش وابسته خواهد بود. برای مثال، اگر از برند کره ‌ای استفاده شود، هزینه تقریباً ۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان برای هر واحد دندان خواهد بود، درحالی‌که برندهای سوئیسی حتی به قیمت ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان نیز ممکن است برسد.

در سال ۱۴۰۲، قیمت ایمپلنت فوری دندان در بازار از ۱۳ میلیون تومان تا ۲۸ میلیون تومان متغیر است.

جمع بندی

کارکرد صحیح ایمپلنت‌ های یکروزه به تخصص و مهارت دندانپزشک وابسته است. اگر از یک متخصص ماهر و حاذق بهره‌ مند شوید، مطمئنا دندان‌ های کاشته ‌شده برای شما عملکرد کامل و لازم را خواهند داشت. می‌ توان به این نکته اشاره کرد که با عملکرد صحیح و ماهر دندانپزشک، روش ایمپلنت فوری یا دیجیتال می ‌تواند موفقیت بیشتری نسبت به روش ‌های سنتی ایمپلنت داشته باشد. عوارض احتمالی در روش ایمپلنت دیجیتال به شدت کاهش یافته و پس از جراحی، بسیار نادر است که مشکلی پیش ‌آید.

آنچه بعد از استفاده از تکنیک اهمیت دارد، مراقبت ‌های بعد از کاشت دندان است که تاثیر زیادی در موفقیت کاشت دندان دارد. توصیه می‌ شود که تا 3 تا 4 ماه ابتدایی نیروی زیادی به دندان کاشته ‌شده وارد نشود و از غذاهای نرم مانند سوپ‌ ها استفاده شود تا فرآیند جوش‌خوردن ایمپلنت با استخوان فک و لثه به خوبی انجام شود. این فرآیند در شش هفته اول کمتر و سپس به خوبی انجام می ‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز