خبرگزاری کار ایران

محصولات ورزشی فومی؛ وسایل فومی در ورزش چگونه تولید می شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۷۸

 

آیا تابه‌حال از محصولات ورزشی فومی مطلبی خوانده‌اید؟ در این مقاله بر آن هستیم تا به بررسی و معرفی تجهیزاتی در امر ورزش بپردازیم که ساخته‌شده از مواد فومی هستند. ورق فوم، از پرکاربردترین متریال‌هایی است که مهندسان و طراحان پس از کشف ویژگی‌ها و قابلیت‌هایش سعی کردند به بهترین نحو از آن استفاده کنند.‌

در این میان فوم Eva (اتیلن‌وینل‌استات) و PE (پلی‌اتیلن)، پلیمرهای شیمیایی هستند که در تولید کف‌پوش‌های ورزشی، تاتامی رزمی، مت یوگا و ساخت تجهیزات ورزشی فومی دیگر مورد استفاده واقع می‌شوند.

در ادامه به گفت‌وگوی بیشتری از این بحث می‌پردازیم و همچنین را کارخانه‌ای را معرفی می‌کنیم که بستری عالی برای تهیه عمده تجهیزات ورزشی خواهد بود.

نوآوری در دنیای صنعت با کاربردهای فوم

محصولات ورزشی فومی؛ وسایل فومی در ورزش چگونه تولید می شوند؟

فوم (Foam)، به‌عنوان ماده‌ای شناخته می‌شود که حالتی از گاز در جامدات و مایعات دارد. مسلما همه شما طیفی از محصولاتی را که از این مواد ساخته شده‌اند، دیده‌اید‌. اسباب بازی، کیف و کفش، تجهیزات پزشکی، وسایل حمام نمونه‌ای از کاربردهای این ماده است.

اما مهم‌ترین کارایی این مواد را امروزه در ساخت وسایل ورزشی مشاهده می‌کنیم. آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که فوم ورزشی چه ویژگی و عملکردهایی ارائه می‌دهد. به این منظور عنوان بعدی ما را دنبال کنید.

توانمندی فوم‌ها در محصولات ورزشی فومی

فوم‌ها در نمونه‌های مختلفی وجود دارند و متقابلا با روش‌های متفاوت، عملکردی خاص به محصول می‌بخشند. نمونه‌های رایج آن در ساخت ابزارهای ورزشی به‌کار می‌روند که در ابتدای مقاله نیز به نام آنها (پلی‌اتیلن و اتیلن‌وینیل‌استات) اشاره کردیم.

به نظر شما چه ویژگی‌هایی از این مواد انسان را به این ایده وا داشت تا از آنها در ساخت محصولات ورزشی فومی استفاده کند؟ به 2 موردی که در ادامه شرح داده‌ایم، توجه کنید.

  • ویژگی فوم پلیاتیلن: فومی که از ترکیب شیمیایی پلی‌اتیلن ساخته شده باشد، چگالی بالایی دارد و دربرابر ضربه‌های قوی، جذب خوبی از خود نشان می‌دهد.
  • ویژگی فوم اتیلنوینیلاستات: این فوم نسبت به نمونه قبلی نرم‌تر است و قاعدتا خاصیت‌ انعطاف‌پذیری و ضربه‌پذیری مطلوبی دارد.

با توجه به آنچه که از ویژگی‌های این 2 فوم مطالعه کردید، دانستید که هرکدام گزینه‌ای ایده‌آل در ساخت وسایل ورزشی هستند که نمونه‌ای از آنها را در باشگاه‌ها مشاهده کردید و ما نیز در ادامه به بیان مثال‌های بارزی از آنها می‌پردازیم‌.

آیا کارخانه‌ای با تخصص در تولید ورق و محصولات ورزشی فومی می‌شناسید؟

بافوم، مجموعه‌ای است که با مدرن‌ترین ماشین‌آلات در خط تولید ورق‌های فوم و محصولات تولیدی آن فعالیت دارد. در راستای این اهداف، محصولات این برند برای مصارف داخلی کشور و بخش صادرات تولید می‌شود. توجه کنید که بافوم یک فروشگاه اینترنتی برای خریدهای روزانه نیست. شرکتی است که اقلام تولیدی خود را به‌طور عمده به فروش می‌رساند.

این یک فرصت عالی برای صنعت‌گران، تجار و فروشندگانی است که قصد دارند جهت گسترش کسب‌وکار و رفع نیازهای بازار به خرید عمده روی بیاورند. گروه تولیدی بافوم، ارائه‌دهنده انواع خدمات تخصصی و سفارشی در راستای تولید ورق‌ها، رول‌های فوم و فرآورده‌های فومی است.

معرفی چند نمونه از محصولات ورزشی فومی برند بافوم

گرچه همان‌طور که گفتیم، بافوم شرکت گسترده‌ای است که با هدف ساخت انواع ورق‌ و رول فوم‌ها، اسباب بازی، عناصر دکوراتیو داخلی و صدها محصول دیگر تاسیس شد.

اما آنچه که ما در این بخش از مقاله قصد عنوان آن را داریم، معرفی تعدادی از وسایل ورزشی فومی است که حتما خیلی از شما نام آن را شنیده و در باشگاه‌های ورزشی برخی از آنها را دیده‌اید. این اقلام به شرح زیر هستند.

  • تخته استپ ورزشی (aerobics yoga step board)
  • آجر یوگا (yoga brick)
  • دمبل فومی استخری (eva foam dumbbells)
  • فوم رولر (foam roller)
  • مت یوگا (yoga mats)

آنچه که در لیست ذکر کردیم، محصولاتی هستند که در کارخانه بافوم تولید شده و در رده تجهیزات ورزشی به فروش عمده می‌رسند. اگر مشتاق به کسب دانستنی‌های بیشتر راجع‌به این اقلام هستید، عنوان‌های بعدی‌مان را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

محصولات ورزشی فومی تخته استپ بافوم و بهبود تجربه ورزش

تخته استپ، از جالب‌ترین اقلام ورزشی است که به‌عنوان یک حائل میان ورزشکار و سطح زمین قرار گرفته و به حفظ تعادل او در انجام حرکات کششی و پیشگیری از هرگونه آسیب کمک می‌کند.

تخته استپ بافوم در سایزهای 58 در 28 و ضخامت 8.5 سانتی‌متر تولید می‌شود و در باشگاه‌های خانگی و باشگاه‌های بدن‌سازی و ایروبیک قابل استفاده است.

تعادل و تمرکز بهتر با محصولات ورزشی فومی آجرهای یوگا

این وسیله ورزشی به‌شکل مکعب مستطیل و ساخته‌شده از فوم‌های Eva و PE است که با خاصیت انعطاف‌پذیری خود، حرکات ورزشی یوگا را تسهیل می‌کند. طراحی آن به‌جهت پشتیبانی و جلوگیری از فشارهای احتمالی به لگن، سر و گردن صورت گرفته است.

قدرت و انعطاف بدن در آب با دمبل فومی استخری

دمبل‌های فومی در قیاس با نوع فلزی آن، دارای قابلیت تغییر وزن در داخل و خارج آب هستند. بنابراین؛ در انجام شنا و حرکات مربوطه به آن به‌خصوص برای کسانی که با مشکلات اضافه‌وزن و چاقی یا مصدومیت و آرتروز دست‌وپنجه نرم می‌کنند، انتخابی عالی محسوب می‌شود چراکه این افراد باید با ورزش‌های سبک تمرینات خود را آغاز کنند.

فوم رولر بافوم و تسکین درد عضلات

از دیگر محصولات ورزشی فومی بافوم، رولرهایی هستند که در مدل‌های استوانه‌ای ساده، برجسته و دندانه‌دار تولید می‌شوند و در بهبود دردهای عضلانی، التهاب و تسریع مدت‌زمان ریکاوری نقش مفیدی ایفا می‌کنند.

البته مهم است که قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید زیرا به‌کارگیری این وسیله برای قسمت‌های آسیب‌دیده اصلا توصیه نمی‌شود.

تعادل و راحتی بیشتر با محصولات ورزشی فومی مت یوگا

هدف از به‌کارگیری مت یوگا یا همان تشک ورزشی، گسترش دایره حرکتی ورزشکار جهت انجام حرکات یوگاست‌. البته می‌توان از این تشک در ورزش‌هایی همچون فیتنس، پیلاتس و ایروبیک هم استفاده کرد.

زیرانداز یوگا با فوم پلیمر Eva، در ضخامت‌های 6، 8 و 10 میلی‌متر تولید می‌شود تا ضمن حفظ ورزشکار از آلودگی‌های محیطی، بستری نرم برای او ایجاد کند.

جمع‌بندی

با تعریفی که از محصولات ورزشی فومی برند https://baafoam.com/ خواندید، اگر به تاسیس یک باشگاه خانگی می‌اندیشید، یا برای رفع نیاز فروشگاه و بنگاه‌های اقتصادی تحت‌ مدیریت خود به تهیه حجم زیادی از این اقلام نیاز دارید، از اعتبار و سابقه کاری درخشان شرکت بافوم غافل نشوید‌

این تولید کننده محصولات ورزشی فومی، با شعار «فوم برای همه» تاسیس شد و هم‌اکنون در تولید بیش از 300 محصول مختلف، از مراکز مهم صنعت فوم در ایران شناخته می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز