خبرگزاری کار ایران

علت چشمک زدن ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع مشکل

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۰۸

در این مقاله به بررسی علت چشمک زدن ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع این مشکل در لباسشویی بوش می پردازیم.

زمانی که ماشین لباسشویی بوش شروع به کار می‌ کند، وجود هرگونه ارور و چشمک زدن در طی فرایند کار کردن آن، نشان دهنده ایجاد نقص فنی و ایرادات احتمالی در آن است که بایستی هرچه سریعتر اقدام به رفع آن کرد تا موتور ماشین لباسشویی صدمه های جبران ناپذیری نبیند.

دقت داشته باشید اگر رسیدگی به نقص های فنی ماشین لباسشویی به زمانی بعد موکول شود، باعث ایجاد نقص های دیگر می گردد و متحمل هزینه های زیادی خواهید شد از این رو درصورت مشاهده هرگونه ایراد و ارور در نمایشگر ماشین لباسشویی اقدام به حل آن کنید.

همان طور که گفته شد، هرگونه چشمک زدن و روشن شدن چراغ های ماشین لباسشویی، نشان دهنده ایراد در یکی از بخش‌های آن می‌ باشد که باید نسبت به حل آن اقدام کرد. توجه داشته باشید اگر برطرف کردن نقص های فنی در ماشین لباسشویی از عهده شما بر نیامد، بایستی حتما به نیروی متخصص در این زمینه مراجعه کنید و سریعا اقدام به حل آن‌ کنید تا آسیبی به ماشین لباسشویی وارد نشود و از طول عمر آن کاسته نشود.

در این مقاله تلاش کرده ‌ایم به بررسی دلایل چشمک زدن ماشین لباسشویی بوش بپردازیم و در انتها راه حل هایی نیز برای برطرف کردن آن عنوان کرده ‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی ۴ علت چشمک زدن ماشین لباسشویی بوش

زمانی که ماشین لباسشویی بوش شروع به چشمک زدن می کند، باید قبل از اینکه صدمه ای به موتور آن وارد شود اقدام به رفع آن کرد برای این کار باید با دلایل چشمک زدن ماشین لباسشویی آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید مشکل را پیدا و اقدام به رفع آن کنید.

حال به بررسی برخی دلایل چشمک زدن ماشین لباسشویی بوش می‌پردازیم:

  • اتمام کار ماشین لباسشویی با چشمک زدن دستگاه همراه است

از آنجایی که ماشین لباسشویی وسیله‌ای کاملا هوشمند می باشد، اتمام کار آن همراه با چشمک زدن و بوق نسبتا کوتاهی همراه می باشد بنابراین اگر متوجه چشمک زدن در پنل ماشین لباسشویی شدید، یکی از دلایل آن می تواند اتمام کار دستگاه باشد و مشکل خاصی ندارد.

  • اگر اتصالات الکترونیکی دستگاه قطع شود شروع به چشمک زدن می کند.

دومین علت چشمک زدن ماشین لباسشویی، قطع بخش های الکترونیکی آن می باشد که باعث ایجاد اختلال در روند ماشین لباسشویی می گردد. معمولا اختلال در اتصالات الکترونیکی دستگاه، اغلب در ماشین لباسشویی های قدیمی ایجاد می شود که برای جلوگیری از خراب شدن آن باید قطعات آن تعویض شود.

  • خرابی برد ماشین لباسشویی باعث ایجاد چشمک زدن در آن می گردد.

درصورتی که برد الکتریکی ماشین لباسشویی دچار آسیب و سوختگی شود، عملکرد آن دچار اختلال شده و دستگاه خاموش می شود و به دنبال آن پنل لباسشویی شروع به چشمک زدن می کند که بایستی توسط تعمیرکار متخصص تعمیرات لباسشویی بوش ، برد خراب تعویض شود.

  • عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی موجب چشمک زدن آن می گردد.

آخرین علت چشمک زدن ماشین لباسشویی می توان به عدم تخلیه آب آن‌ اشاره کرد. جالب است بدانید در صورت خراب شدن پمب تخلیه و خرابی فیلتر آن، آب موجود در ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود و در درون دستگاه باقی می ماند در اینصورت دستگاه شروع به چشمک زدن می کند که بایستی هرچه سریعتر اقدام به تعمیر آن کنید.

علت چشمک زدن ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع مشکل

برای جلوگیری از چشمک زدن پنل لباسشویی بوش چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

برای اینکه بتوانید از چشمک زدن ماشین لباسشویی و بروز نقص های فنی آن جلوگیری کنید، ابتدا عملکرد دستگاه را بسنجید برای این کار می توانید از یک تعمیر کار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید و از او بخواهید اتصالات الکتریکی ماشین لباسشویی را کاملا بررسی کند و در صورت ایجاد هرگونه مشکل، اقدام به رفع آن کند.

علاوه بر این، به مقدار لباسی که درون لباسشویی گذاشته می شود توجه کنید اگر این مقدار بیشتر از حد استاندارد باشد، ممکن است دستگاه شروع به چشمک زدن کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود‌.

دقت داشته باشید تمامی لباس ها در درون لباسشویی، به درستی قرار گیرد چرا که اگر به درب آن گیر کند ممکن است باعث ایجاد چشمک زدن ماشین لباسشویی گردد و در پی آن با مشکل مواجه شود و حتی ممکن است دستگاه در طی کار کردن خاموش شود.

توصیه می کنیم برای جلوگیری از چشمک زدن دستگاه، نسبت به سالم بودن برد ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید تا از بروز آسیب های احتمالی به آن نیز جلوگیری کنید.

در چه مواقعی چشمک زدن ماشین لباسشویی ایرادی ندارد؟

جالب است بدانید زمانی که ماشین لباسشویی شروع به چشمک زدن بکند، همیشه به معنی ایجاد آسیب و نقص فنی در عملکرد دستگاه نیست. همانطور که اشاره شد، یکی از دلایل چشمک زدن ماشین لباسشویی اتمام کار دستگاه است و مشکلی ایجاد نمی کند بلکه نشان دهنده عملکرد صحیح آن می باشد.

 اگر متوجه چشمک زدن بر روی پنل ماشین لباسشویی شدید، ابتدا دستگاه را چک‌ کنید اگر نشان دهنده اتمام کار آن باشد، نیازی به نگرانی نیست در غیر اینصورت باید علت چشمک زدن آن مشخص شود و سپس اقدام به رفع آن کرد.

توصیه می کنیم برای رفع نقص های احتمالی ماشین لباسشویی، حتما به تعمیرکاران متخصص از نمایندگی های مجاز و مراکز خدمات پس از فروش بوش مانند نمایندگی تعمیرات بوش آرینا سرویس arinaservice.com مراجعه کنید تا تعمیرات آن در سریعترین زمان ممکن انجام گیرد و از بروز صدمات دیگر جلوگیری شود.

چند اشتباه رایج در استفاده از ماشین لباسشویی بوش

همانطور که در مطالب قبل اشاره شد، رسیدگی به نقص های فنی ماشین لباسشویی باعث طولانی تر شدن عمر دستگاه می گردد حال بهتر است با چند اشتباه رایج در مورد کار با ماشین لباسشویی نیز آشنا شوید تا هم باعث ایجاد چشمک زدن آن‌ نگردد و هم باعث تقویت عملکرد لباسشویی شود.

اولین اشتباهی که می توان درمورد کار با ماشین لباسشویی بوش به آن اشاره کرد، عدم آشنایی با برنامه های شست و شوی آن می باشد که نه تنها باعث ایجاد آسیب به لباس ها می گردد، بلکه باعث ایجاد اختلال در موتور لباسشویی نیز می شود.

از دیگر اشتباهات رایجی که اکثر مادران ایرانی نسبت به ماشین لباسشویی انجام می دهند، استفاده از پودرهای دستی به جای پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی می باشد. لازم‌ به ذکر است استفاده از پودرهای دستی، از عمر دستگاه می کاهد و باعث ایجاد بوی نامطبوع در آن می گردد.

برخی عقیده دارند که هرچه از مواد شوینده بیشتری برای شست و شوی لباس ها استفاده شود، باعث تمیزی بیشتر لباس ها می گردد درحالی که این یک تصور اشتباه و غلطی است. استفاده از مواد شوینده بیش از حد استاندارد، هم باعث از بین رفتن تار و پود لباس ها می شود و هم باعث ایجاد فشار بر دستگاه می گردد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز