خبرگزاری کار ایران

نکات سئوی سایت علی بابا به نقل از سایت آموزشی برترآموز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۲۴۹

سایت علی بابا از نظر مارکتینگ و سئو بهترین سایت گردشگری ایران است که با اجرای انواع مهارت های مارکتینگ ، برند خود را تقویت و در بهترین رتبه هارا در گوگل تصاحب کرده است .

 

یکی از سایتایی که احتمالا گذر هممون بهش بارها و بارها برای خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس افتاده، سایت علی باباست. این سایت یکی از مهمترین سایتایی که داخل ایران برای فروش بلیط های مختلف کاربرد داره و می‌تونین ازش استفاده کنین. اما اینکه این سایت چجوری انقد تونسته داخل بازار پررقابت بلیط هواپیما و رزور تورهای مختلف خوب عمل کنه و جایگاه مهمی رو داشته باشه، چیزیه که امروز میخوایم داخل این محتوا به صورت کامل بررسیش کنیم.

دیزاین رابط کاربری یا همان UI/UX

به نقل از محسن حبیبی موسس سایت برترآموز؛ میشه گفت یکی از چیزهایی که خیلی تاثیر داره داخل اینکه سئوی سایت علی بابا خیلی خوبه، همین رابط کاربری عالی این سایته. احتمالا بارها شده به سایتای مختلف مراجعه کردین ولی به دلیل اینکه نمیتونین با سایت به درستی ارتباط برقرار کنین یا برای خرید باید دنبال خیلی چیزا داخل سایت بگردین، بیخیال اون سایت میشین و کلا ازش میاین بیرون. رابط کاربری به صورت مستقیم بر روی سئوی یک سایت تاثیر داره؛ چرا که اگر کاربر نتونه به خوبی با سایت ارتباط بگیره سایت رو میبنده و به سایت بعدی مراجعه می‌کنه که همین باعث کاهش رتبه شما داخل نتایج میشه.

نکات سئوی سایت علی بابا به نقل از سایت آموزشی برترآموز

سایت علی بابا هم به همین دلیل به خوبی روی رابط کاربری خودش کار کرده تا بتونه به بهترین شکل ممکن مخاطب رو داخل سایت خودش نگه داره و بتونه سئوی بهتری داشته باشه.

تولید محتوای علی بابا

ممکنه سوال کنید آیا اصن سایت علی بابا محتوایی تولید می‌کنه؟ قطعا بله. هیچ سایتی بدون تولید محتوای مستمر نمیتونه به پیشرفت‌های سئویی برسه. سایت علی بابا هم از این قضیه مستثنی نیست و همیشه محتواهایی تحت عنوان علی بابا مگ منتشر میکنه که خیلی هم داخل نتایج گوگل رتبه داره و طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

در کنار علی بابامگ، خود علی بابا بعضی محتواها را به افرادی بیرون از تیم محتوای خودش واگذار کرده تا تمامی سبک نوشتار داخل سایتش قرار بگیرد. جالبه بدونید خیلی از مواقع کمپین‌هایی از سمت Alibaba برگزار میشه و داخل اون به نوشتارهای قوی و جذاب جوایز نفیس هم اهدا میشه. اگر قلم خوبی دارین، میتونین در کنار تمامی امکانات سایت علی بابا از شرکت در مسابقاتشم استفاده کنید.

سرعت فوق العاده عالی لود شدن سایت

 همیشه گفته اند یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در سئو، داشتن سرعت بالاست. الان اگر با استفاده از ابزارها یا حتی به صورت دستی خودتان سایت علی بابا رو باز کنین، خواهید دید که سرعت لود این سایت زیر 3 ثانیه است که همین باعث میشه کاربر اصلا متظر لود نمونه و به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی در بهبود سئوی این سایت تا اینجا داشته.

یه کار جدیدی هم که علی بابا کرده و تا چند سال پیش وجود نداشت، اضافه کردن CDN هست که باعث افزایش سرعت لود میشه به حدی که بسیار سریع باز میشه و همیشه رضایت کاربر و گوگل رو به همراه داره که همین باعث افزایش و تقویت سئوی سایت میشه.

بک لینک ها و رپورتاژهای علی بابا چقدر است؟

اگر کمی با سئو آشنایی داشته باشین، میتونین که یکی از مهمترین چیزهایی که باعث افزایش رتبه یک سایت در نتایج گوگل میشه، همین بک لینک و رپورتاژها هستن. عمده لینک‌های علی بابا به صورت رپورتاژی هستن که از کیفیت بالایی برخوردار باشن. علی بابا همیشه در انتخاب لینک‌های باکیفیت بسیار بادقت عمل میکنه و همین باعث میشه تا اعتبار خوبی از سمت سایت‌های دیگر به این سایت منتقل بشه.

تا امروز که با هم صحبت می کنیم، سایت علی بابا چیزی حدود 3 میلیون و 200 هزار بک لینک مستقیم روی سایت خودش داره و این لینک ها از 3480 سایت برای علی بابا گرفته شده است. تعداد لینک‌هایی که یک سایت دارد، صرفا سنجش مناسبی برای سئوی اون سایت نیست ولی Alibaba همیشه از سایت‌های معروف رپورتاژ و بک لینک میگیره که همین باعث بهبود سئوی بسیار مناسب اون شده. تا الان که با هم صحبت می‌کنیم دامین آتوریتی علی بابا 34 و اسپم اسکور آن 8 درصد است. تصویر بالا که از سایت semrush گرفته شده است، نمونه‌ای از لینک های علی بابا است.

نکات سئوی سایت علی بابا به نقل از سایت آموزشی برترآموز

هدبندی های مناسب در صفحات

یکی از مهمترین مسائلی که طبق الگوریتم گوگل باید بهش توجه بشه، همون داستان H1 و H2 و... است. داخل سایت علی بابا این موارد با وسوساس خاصی انتخاب میشن و همین باعث بهینه تر شدن صفحات اون‌ها میشه. داخل صفحه اصلی سایت تگ H1 قرار داد و همچنین تگ‌های H2 و پایین تر از آن به صورت مناسب مورد استفاده قرار گرفته است تا کاربران را به مقصد اصلی که دارن، برسونه.

ارائه اپلیکیشن برای موبایل

یکی از مواردی از نظر گوگل یک امتیاز مثبت حساب میشه و باعث میشه رتبه اون سایت هرچه بهتر بشه، نصب فعال اپلیکشین روی موبایل های مختلفه و سایت alibaba، با ارائه اپ برای آیفون و اندروید، باعث شده تا کاربان خیلی راحت تر بتونن به خدماتش دسترسی داشته باشن و این رو گوگل به صورت کامل درک می‌کنه و همین باعث افزایش بهبود سئوی سایت علی بابا میشه. بنابراین اگر شما هم سایتی دارین که میخواین رتبه بهتری بگیره، میتونین با ارائه اپلیکیشن‌های مربوط به گوشی موبایل و بهینه کردن مناسب اونا، هرچه بهتر اونا کاربران رو به نصب این اپ ترغیب کرده و از این روش برای بهبود سئوی خودتون استفاده کنین.

حضور علی بابا در شبکه‌های اجتماعی

همیشه در اموزش سئو شنیده‌ایم که یکی از مهمترین چیزهایی که باید همیشه بهش توجه داشته باشیم، همین شبکه‌های اجتماعیه. شبکه های اجتماعی وقتی سیگنال های مثبت به سمت گوگل بفرستن، باعث توجه بیشتر گوگل به اون صفحات میشه؛ مثلا اگر شما داخل یه شبکه اجتماعی مث توییتر، لینکدین و فیسبوک فعالیت بکنین و محتواهای خودتون رو اونجا باز نشر بدین، میتونین اعتبار بیشتری رو به سمت سایت خودتون منتقل کنین.

علی بابا نیز به همین دلیل و با تکیه بر همین استراتژی همیشه حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی دارد و با برگزاری کمپین‌های مختلف، سعی در این داره تا افرادی که تابحال از علی بابا خریدی انجام نداده‌اند را به مشتری تبدیل کند. در کنار آن از سمت شبکه‌های اجتماعی یک ترافیک بسیار خوبی را به سمت صفحات هدف خودش ارسال می‌کنه که میتونه باعث افزایش رتبه این سایت بشه.

آموزش سئو حرفه ای در برترآموز

برآورنده این گزارش سایت برترآموز ، مرجع آموزشی ایران است که بهترین سایت آموزش تخصصی سئو ، وردپرس ، اینستاگرام ، تولید محتوا و ... است . برای مشاهده بهترین دوره های آموزشی کافیست سری به سایت برترآموز بزنید و با انتخاب دسته بندی هدف خود ، بهترین مقالات و آموزش هارا مشاهده کنید .

امروز سعی کردیم به صورت کامل هرچیزی که برای سئوی علی بابا مورد نیاز است بدانید را بررسی کنیم. همیشه سایت‌های معروف و بزرگ یک الگوی خوب برای سئوی سایت‌های ضعیف تر هستند. شما نیز می‌توانید نکات مربوط به سئوی سایت علی بابا را در کنار نکاتی که ما گفتیم، به صورت کامل بررسی کنید و بهترین نتیجه را از آن برای سئوی سایت خودتان بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز