خبرگزاری کار ایران

وبلاگ چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۸۸

وبلاگ چیست؟ وبلاگ یک کلمه ساخته شده است که ترکیبی از "وب" به معنای شبکه جهانی و "log" به معنای گزارش روزانه است. در واقع وبلاگ یک صفحه شخصی یا گروهی است که به صورت روزانه یا گهگاهی با محتوای جدید به روز می شود که در واقع به همین معنی است. وبلاگ در واقع یک صفحه وب است که معمولاً در قالبی کوتاه و مختصر نوشته می شود و محتوا اغلب به ترتیب انتشار مرتب می شود. مانند صفحات یک مجله یا روزنامه. محتوا و اهداف هر وبلاگ بسیار متفاوت است.

وبلاگ ها ممکن است حاوی محتوای سیاسی و اجتماعی باشد، از لینک ها و نظرات به وب سایت های دیگر، تا اخبار شرکت ها و شخصی، امور جاری، مجلات، شعر و ادبیات، عکاسی و موسیقی، نرم افزار و برنامه های کامپیوتری، و ایده های مختلف درباره اخبار. حتی مسائل تخیلی قبلا استفاده شده است. به چه کسی وبلاگ نویس می گویند؟ وبلاگ نویس کسی است که یک وبلاگ ایجاد می کند.

وبلاگ شخصی چیست؟

مقاله شما تعریف وبلاگ چیست و محتوای منتشر شده در آن را می شناسد. بسیاری از کاربران می پرسند وبلاگ شخصی به چه معناست و تفاوت بین وبلاگ گروهی و وبلاگ شخصی چیست؟ در یک وبلاگ شخصی، شخصی که آن را راه اندازی کرده است، آنچه را که از تخیل و ذهن خودش می آید بیان می کند و در وبلاگ خود منتشر می کند. یکی از وبلاگ های شخصی خوب وبلاگ صنعتکده است.

این شخص می تواند افکار و عقاید خود را بیان کند و آنها را با گروهی از افرادی که علایق مشترک دارند در میان بگذارد. وبلاگ های شخصی ممکن است در زمینه سرگرمی یا سرگرمی باشد یا شامل موضوعات علمی یا پژوهشی باشد و نمونه هایی از وبلاگ های شخصی محدود نباشد. نمونه هایی از وبلاگ های فارسی شخصی عبارتند از Virgol و Blogfa. با این وبلاگ ها نیازی نیست خودتان وبلاگ دیگری راه اندازی کنید، می توانید با عضویت یک پنل جداگانه برای خود بگیرید. می توانید افکار و ایده های خود را در وبلاگ شخصی خود منتشر کنید.

تفاوت وبلاگ شخصی و گروهی چیست؟

برای توضیح تفاوت بین این دو وبلاگ، ابتدا باید منظورمان از وبلاگ شخصی را بفهمیم. وبلاگ شخصی وب سایتی است که برای افراد نوشته شده است تا افکار و خاطرات خود را در وبلاگ خود بیان کنند. این بدان معناست که وبلاگ های شخصی از افکار و نظرات مردم زاده می شود. وبلاگ های گروهی برای اهداف جمعی و منافع مشترک ایجاد می شوند. برخی از وبلاگ ها برای سرگرمی و سرگرمی هستند، در حالی که برخی دیگر حاوی مقالات علمی و تحقیقاتی هستند. و همه اینها وبلاگ گروهی محسوب می شوند.

وبلاگ ها ارتباطات تیمی، سازمانی و خانوادگی را تسهیل می کنند. ارتباط گروهی کوچک را به روشی بسیار ساده تر از ایمیل یا انجمن ها تسهیل کنید. یک وبلاگ خصوصی در شبکه اینترانت شما به اعضای تیم اجازه می دهد پیوندها، فایل ها، نظرات و پیشنهادات را به اشتراک بگذارند. ایجاد یک وبلاگ خانوادگی به اعضای خانواده کمک می کند تا اخبار خانواده را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. وبلاگ‌ها به مردم کمک می‌کنند در جریان باشند و پیوند و فرهنگ گروهی را ترویج کنند.

تفاوت وبلاگ و وب سایت

به عنوان مثال، زمانی که شخصی افکار و نظرات خود را در یک وبلاگ وب منتشر می کند، یا زمانی که گروهی کار خود را به نمایش می گذارد، ممکن است از خود پرسیده باشید که تفاوت بین وب سایت و وبلاگ چیست.

  • وب سایت ها بیشتر رسمی هستند، در حالی که وبلاگ ها بیشتر شخصی هستند.
  • به روز رسانی وب سایت بیشتر از وبلاگ ها طول می کشد.
  • طراحی وب سایت ها پیچیده است، اما وبلاگ ها ساده تر هستند.
  • وب سایت ها با موضوعات خاصی سروکار دارند، در حالی که وبلاگ ها همه رویدادهای زندگی، بزرگ و کوچک را پوشش می دهند.
  • گفتمان حاکم بر وب سایت رسمی است، اما وبلاگ یک گفتمان غیر رسمی دارد.
  • وب سایت ها معمولاً ارتباط یک طرفه برقرار می کنند (و گاهی اوقات با سایت)، وبلاگ ها در درجه اول ارتباط دو طرفه با بازدیدکنندگان (نظرات) برقرار می کنند، در حالی که وبلاگ ها در درجه اول ارتباط دو طرفه برقرار می کنند.
  • وب سایت ها به شما اجازه می دهند در مورد محدودیت ها و سانسور صحبت کنید، اما وبلاگ ها در این زمینه آزادی بسیار بیشتری دارند.
  • وب سایت ها بر ثبات و نظم تأکید دارند، در حالی که وبلاگ ها بر پویایی و هرج و مرج تأکید دارند.
  • وب سایت حسی مدرن دارد و وبلاگ حسی پست مدرن دارد.

تفاوت بین پرتال و سایت

پورتال ها دروازه هایی برای ورود به پایگاه های داده هستند. نکته مهم این است که پورتال ها همیشه ما را به سایت ها و درگاه های دیگر هدایت می کنند و به خودی خود فقط راهنما هستند. به همین دلیل است که ما گاهی اوقات به پورتال ها، صفحات زرد اینترنتی می گوییم. وب سایت ها ممکن است حاوی اطلاعات زیادی باشند که فقط در آن سایت قابل دسترسی است. وب سایت ها ممکن است از عملکردهای پورتال مانند برای یافتن و مدیریت داده ها استفاده کنند، اما نکته مهم این است که این داده ها معمولاً در پایگاه داده های خودشان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ تجهیزات صنعتی سر بزنید.

پورتال ها معمولا حاوی محتوایی هستند که اطلاعات عمومی هستند. داده های جمع آوری شده از منابع مختلف در پورتال معمولا دارای واریانس زیادی هستند. به همین دلیل، بسیاری از پورتال ها ابزارهایی مانند دایرکتوری ها را برای دسته بندی این اطلاعات در اختیار دارند.

وبلاگ های پر بازدید 

از جمله خدماتی که بیشتر مورد استفاده وبلاگ های خوب قرار می گیرد عبارتند از:

  • بلاگفا
  • وبلاگ فارسی
  • وبلاگ نویس
  • اسکی وبلاگ
  • وبلاگ میهن

برخی از سایت ها به شما اجازه می دهند یک نمایه ایجاد کنید و یک آلبوم عکس یا وبلاگ راه اندازی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز