10 نکته برای ایجاد ارائه پروژه معماری خیره کننده

پروژه های طراحی معماری جان و روح دانشکده معماری هستند. به عنوان یک دانش آموز، شما همیشه روی یکی کار می کنید، و به نوعی تبدیل به چیزی می شود که زندگی شما حول آن می چرخد. شما تمام تلاش خود را به کار میگیرید و باور میکنید که بهترین کار را انجام دادهاید، اما در روز هیئت داوران، وقتی پروژه دیگران را میبینید، میتوانید کمی اعتماد به نفس خود را از دست بدهید، نه به این دلیل که پروژه شما کمتر است، بلکه به این دلیل که ارائه شما کم است.
انجام پروژه معماری ممکن است هسته اصلی پروژه نباشد، اما مطمئناً بیننده را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین می تواند به عنوان شاخصی از مهارت ها و حس هنری شما به عنوان یک طراح در نظر گرفته شود.
- اندازه و جهت
اکثر اوقات اساتید شما را به اندازه و تعداد تابلوهای خاص محدود می کنند. اگر چنین است، باید تأیید کنید که تابلوهای شما باید در جهت افقی یا عمودی ارائه شوند. شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا تابلوی خود را در کنار هم به عنوان یک تابلوی بزرگ، یک پوستر با اندازه معادل، یا به عنوان تابلوهای جداگانه که به ترتیب قرار می گیرند، ارائه دهید.
2) چیدمان
اکنون که پایهای برای کار دارید، باید شروع به برنامهریزی چیدمان تابلوها یا پوستر خود کنید:
اگر طرحهای دستی ارائه میدهید، میتوانید برای مثال بر روی یک یا چند صفحه کاغذ A4 برنامهریزی قبلی انجام دهید. سعی کنید فضای مورد نیاز برای هر نقاشی و فضای بافری را که می خواهید در اطراف هر یک از آنها باقی بگذارید، برآورد دقیقی انجام دهید.
اگر نقشه های CAD را ارائه می کنید، ممکن است این کار آسان تر باشد. اگر میخواهید پروژه خود را به صورت دیجیتالی رندر کنید، میتوانید نقشههای واقعی را روی طرحبندی CAD یا فتوشاپ آزمایش کنید.
می توانید با کمک انجام پروژه اتوکد برای نقشه های خود برنامه ریزی کنید. در مورد عرض واحد، به عنوان مثال، 6 سانتیمتر تصمیم بگیرید، سپس از مضربهای آن برای ایجاد مناطق واحدی برای طراحیهای خود استفاده کنید، مثلاً 12 سانتیمتر برای بافر قاب بیرونی، 36 سانتیمتر برای نقشههای اصلی و غیره.
3) قرار دادن و منطقه بندی
به روشی فکر کنید که دوست دارید بینندگان در ارائه شما به گردش درآیند، چه چیزی را دوست دارید اول ببینند، چگونه پروژه شما را به بهترین شکل درک کنند. به عنوان مثال، می توانید با تجزیه و تحلیل مختصر سایت شروع کنید، سپس در صورت نیاز به بیان مفهوم و طرح های توضیحی آن بروید.
اگر مفهوم شما مبتنی بر فرم است، ممکن است لازم باشد ابتدا فرم را قبل از طرح نشان دهید، سپس به طرح بروید تا نحوه عملکرد فرم را نشان دهید.
اگر مفهوم شما در خود پلان است، می توانید مستقیماً به پلان بروید و طبق معمول با فرم بیرونی رندر شده نتیجه بگیرید.
4) زمینه
به دلیلی به آن "پس زمینه" می گویند. این باید پلت فرمی باشد که نقاشی های شما را به عنوان تمرکز اصلی و دور از هرگونه حواس پرتی نشان دهد. برخی از دانش آموزان از رندرهای محو شده پروژه های خود به عنوان پس زمینه استفاده می کنند، اما این می تواند به طور جدی منحرف شود. پس زمینه های سفید بهترین هستند، زیرا رنگ های واقعی پروژه شما را نشان می دهند. برخی ترجیح میدهند از پسزمینه مشکی برای برجستهتر شدن استفاده کنند، با این حال، این معمولاً چندان خوب به نظر نمیرسد. ممکن است باعث حل شدن و فشار برای چشم های حساس شود.
5) رنگ ها
راه های زیادی وجود دارد که می توانید پروژه های خود را رندر کنید، یکی را انتخاب کنید که در آن عالی هستید و پروژه خود را به بهترین شکل نشان می دهد.
نمایش سیاه و سفید یا مقیاس خاکستری وجود دارد که در آن فقط خطوط با ضخامت های مختلف، علاوه بر سایه و سایه را نشان می دهید.
نمایش مقیاس خاکستری با یک عنصر رنگ وجود دارد که در آن شما می توانید یک رنگ روشن را انتخاب کنید، به عنوان مثال، سبز برای منظره و فضای سبز، برای تضاد با نقاشی های بی رنگ.
یک رنگ ممکن است به دو رنگ تبدیل شود که مواد مختلفی مانند چوب یا آجر و شیشه را نشان دهد.
اگر رنگ ها در پروژه شما تمرکز اصلی نباشند، همه این تکنیک های قبلی به خوبی کار می کنند، با این حال، اگر ایده ای در پس طرح رنگ یا مواد استفاده شده وجود داشته باشد، یا جزئیات زیادی وجود داشته باشد که در مقیاس خاکستری از بین می روند، آنگاه وجود دارد. راهی نیست
شما باید پالت رنگی را برای ارائه خود کاملاً رنگ کنید یا حداقل آن را گسترش دهید.
ارائه دستی رنگ آمیزی می تواند از طریق مدادهای گرافیکی و جوهر باشد، و عناصر رنگی را می توان با استفاده از آبرنگ، نشانگر، قلم قلم مو یا پاستل اجرا کرد. برای ارائه دیجیتال، می توانید از Adobe Photoshop به عنوان رایج ترین ابزار استفاده کنید. حتی میتوانید با استفاده از براشهای قابل دانلود و ترکیبی از افکتها، زیباییشناسی ارائه دستی فتوشاپ را تقلید کنید.
6) سلسله مراتب بصری
نقطه قوت شما، نقطه برجسته پروژه شما چیست؟ با آن توجه را از دور جلب کنید. راه های زیادی برای جلب توجه یک نقاشی خاص، با استفاده از رنگ یا اندازه وجود دارد. به عنوان مثال، اگر ایده اصلی در مقطع شما باشد، می توانید آن را در مقیاس بزرگ با رنگ های تمام رنگ، در برابر نقشه های پلان سیاه و سفید ارائه دهید. این ترکیب بین دو تکنیک ارائه رنگ ذکر شده در نکته قبل است تا بر اساس کنتراست تأکید شود.
نکات عمومی
7)متن روی تابلوی ارائه خود را به حداقل برسانید. یک بیانیه مفهومی کوتاه و مختصر بنویسید و در صورت نیاز یک توضیح بسیار مختصر اضافه کنید. وقت خود را با نوشتن متن توصیفی طولانی تلف نکنید زیرا هیچ کس آن را نخواهد خواند.
8)در صورت امکان، کلمات را با طرح ها و شکل های ساده گویا جایگزین کنید. به هر حال، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. می توانید از رنگ ها و کلیدها برای شفاف سازی بیشتر تصاویر خود استفاده کنید.
9)از یک فونت مناسب برای عنوان و متن خود استفاده کنید و ترجیحاً از بیش از یک نوع فونت در هر پروژه استفاده نکنید. شما می توانید بین عنوان، بیانیه مفهومی و برچسب گذاری بر اساس اندازه متفاوت باشید.
10) در نهایت، زیاده روی نکنید.
تابلوهای خود را با نقاشی و متن در هر گوشه ای پر نکنید. کمی فضای تنفسی بگذارید اما نه خیلی زیاد، که به نظر برسد: الف) نتوانسته اید کار خود را تمام کنید، ب) تابلوهای خود را به خوبی برنامه ریزی نکرده اید یا ج) به اندازه کافی سخت کار نکرده اید.
از رنگها تا حدی استفاده نکنید که باعث حواسپرتی شوند، اما نمایش شما را خیلی سبک و محو نکنند، یا ممکن است چشم بیننده را خسته کند و احساس تلاش ضعیفی را ایجاد کند.
موفق باشید ! کلوپ معماری