خبرگزاری کار ایران

روش های سریع درمان انواع جوش

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۷۹۹

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درست در زمانی که چند روز بعد به یک مهمانی خاص یا یک قرار مهم دعوت هستید؛ سرو کله جوش ها پیدا می شود. نظری درباره همزمانی این دو اتفاق نمی توانیم بدهیم اما در ادامه با روش های سریع درمان جوش شما را آشنا خواهیم کرد. 

انواع جوش

قبل از اینکه با روش های درمان جوش آشنا شوید نیاز است که انواع جوش را بشناسید. در واقع زمانی این زائده های پوستی آزاردهنده روی پوست ما ظاهر می شوند که منافذ پوست ما با چربی یا سایر آلودگی ها مسدود شود. نواحی مختلف بدن اعم از صورت، سینه، بالای کمر و شانه بیشتر مستعد جوش زدن هستند. از آنجا که این زائده های پوستی آزاردهنده بیشتر در سنین نوجوانی و بلوغ نمایان می شوند روش های درمانی که در این نوشتار ذکر می کنیم ممکن است برای درمان جوش های بلوغ هم مناسب باشند؛ البته این موضوع کاملا بستگی به تشخیص پزشک شما دارد. چرا که در برخی مواقع پزشکان معتقد هستند که نیازی به دستکاری جوش های بلوغ نیست و به مرور زمان از بین می روند. 

 انواع جوش ها عبارتند از:

روش های سریع درمان انواع جوش

جوش ‌های زیرپوستی کمودون

جوش های زیرپوستی کمودون زمانی ایجاد می شوند که فولیکول های مو در اثر تجمع چربی و سلول های مرده پوست مسدود شود. انواع کومدون عبارتند از جوش های سرسفید و سر سیاه. در ادامه روش های درمان جوش های زیر پوستی را خواهیم گفت.

سفت ‌دانه یا پاپول 

این نوع جوش ها برآمدگی های سفتی روی پوست می باشند که اصولا به رنگ قهوه ای، قرمز، بنفش یا صورتی هستند که ممکن است در هنگام لمس بسیار دردناک باشند. 

پاسچول 

پاسچول ها جوش های چرکی هستند که بر روی پوست ظاهر می شوند. سطح رویی این نوع جوش ها چرکی و قاعده آنها قرمز رنگ است.  همچنین رنگ پاسچول ها یا زرد و یا سفید است. 

ناب 

این نوع جوش ها از نظر ظاهری شبیه پاپول ها می باشند اما بزرگتر از آنها می باشند. این نوع جوش ها بسیار دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند. 

کیست‌ 

جوش های کیستیک به راحتی روی پوست قابل مشاهده هستند و در دسته جوش های چرکی قرار دارند. جوش های کیستیک دردناک اند و اصولا جایشان روی پوست باقی می ماند. 

چرا جوش می زنیم؟

جوش یکی از زائده های پوستی رایج است که به دلیل بسته شدن فولیکول ها توسط چربی ها، آلودگی ها و باکتری ها ایجاد می شود. از جمله سایر دلایل ایجاد جوش عبارتند از:

  • استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب
  • کشیدن سیگار
  • استفاده از برخی داروهای خاص
  • رژیم غذایی ناسالم
  • ابتلا به برخی بیماری ها
  • عوامل مربوط به ژنتیک
  • استرس و تنش زیاد
  • اختلالات هورمونی
  • تغییرات هورمونی در سن بلوغ
  • شستشوی غلط پوست صورت

روش های درمان جوش

پس از اینکه پزشک نوع و علت جوش شما را تشخیص داد ممکن است یکی از روش های درمانی زیر را جهت رفع این زائده های پوستی انتخاب کند.

روش های سریع درمان انواع جوش

پکیج درمان نوین جوش

در این پکیج درمانی که یکی از جدیدترین روش های درمان جوش است از دستگاه های غیرتهاجمی و همچنین مواد برند درمانی مثل برند Sothys و Mariagaland استفاده می شود. انتخاب روش درمان کاملا وابسته به نوع آکنه و نوع پوست شما دارد. اما به طور کلی این 5 قدم در این پکیج درمانی به منظور درمان صد در صد جوش ها انجام می شود:

  1. شناخت نوع جوش شما
  2. کنترل تغذیه و رژیم روزانه شما
  3. طب مدرن و معرفی محصولات مختص پوست شما
  4. درمان با طب سنتی
  5. برنامه درمانی کلینیکی 1 الی 2 ماهه

دارو برای درمان جوش 

در صورتی که جوش در مراحل اولیه باشد پزشک ممکن است با دارو برای درمان جوش صورت یا سایر نواحی بدن اقدام کند. از جمله داروهای موثر برای درمان جوش عبارتند از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی مثل قرص آزیترومایسین ۲۵۰ ، قرص داکسی سایکلین  و قرص آموکسی سیلین

درمان جوش با تکنیک های پزشکی

میکرونیدلینگ

در این روش درمانی از یک غلطک که سوزن های بسیار ظریفی دارد به منظور تحریک کلاژن سازی پوست و درمان جوش استفاده می شود. 

تخلیه جوش

در این روش، پزشک با ابزار مخصوصی اقدام به خارج کردن کیست ها و چرک های آکنه می کند. این روش برای درمان جوش های زیر پوستی می تواند موثر باشد. 

درمان جای جوش با لیزر

در برخی مواقع ممکن است پس از درمان جوش با جای جوش مواجه شوید که در این مواقع لیزر درمانی می تواند موثر باشد. از جمله روش های درمان جای جوش با لیزر می توان به لیزرهای سوزاننده و لیزرهای غیر سوزاننده اشاره کرد.

لایه برداری شیمیایی

در این روش درمان جوش پزشک با مواد شیمیایی مخصوصی اقدام به لایه برداری سطحی پوست می کند. 

میکرودرم ابریژن

در صورتی که جوش های خفیف دارید میکرودرم ابریژن می تواند موثر باشد از این روش درمانی و زیبایی به منظور از بین بردن چین و چروک صورت، لک های صورت و ... نیز استفاده می شود. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز