خبرگزاری کار ایران

انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی در فروشگاه پاساب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۶۲۶

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت یک ساختمان، انجام لوله‌کشی آن است. لوله‌کشی در بناها به منظور در دسترس قرار گرفتن سیالاتی چون گاز و آب صورت می‌گیرد و به سبب ارزشمند بودن این سیالات و از طرفی مخرب بودن و گاهاً آسیب‌زا بودن آن‌ها باید دقت فراوانی در لوله‌کشی به خرج داده شود.

علاوه بر مهارت ، به ابزار مناسب برای دست‌یابی به یک لوله‌کشی مناسب نیاز است. یکی از عناصر مهم و کاربردی در لوله‌کشی، انواع اتصالات هستند که قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم. پس از آشنایی با این اتصالات لوله آب پلاستیکی، می‌توانید در فروشگاه پاساب به بررسی لیست قیمت لوله آذین و اتصالات نیوپایپ بپردازید.

انواع اتصالات لوله آب و کاربرد هر یک

در بنای هر ساختمان برای انتقال سیالات مختلف چون گاز و آب، از لوله‌کشی استفاده می‌شود. در مسیر طولانی منابع تا محل احداث هر خانه با استفاده از لوله‌های بزرگ راهی برای عبور سیالات باز می‌شود و در محل خانه‌ها این لوله‌ها به انشعابات کوچک‌تر تقسیم خواهند شد. یکی از مهم‌ترین لوله‌کشی‌ها در منازل و ساختمان‌ها، لوله‌کشی آب است. لوله کشی آب عموماً با استفاده از لوله‌های پلاستیکی انجام می‌شود و کیفیت این لوله‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. حال برای اتصال این لوله‌های آب به یکدیگر، باید از اتصالاتی استفاده کرد که ضمن شکلی خاص، عملکرد خاصی نیز داشته باشند. به عبارتی برای فرم‌دهی به لوله‌های آب که صاف هستند، می‌توان از اتصال چند لوله به کمک اتصالات لوله آب پلاستیکی استفاده کرد. به علاوه هر یک از این اتصالات کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پیش از هر چیز، بد نیست با انواع اتصالات فارغ از جنس آن‌ها آشنا شده و بعد به بررسی اتصالات لوله آب پلاستیکی بپردازیم. انواع مختلف اتصالات لوله‌کشی به شرح زیر هستند:

  • زانو

  • سه‌راه

  • چهار راه

  • بوشن

  • مهره و ماسوره

  • آداپتور

  • درپوش

  • سرپوش

  • شیر

هر یک از اتصالات فوق، کاربرد خاصی دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • زانو: یکی از اتصالات لوله آب پلاستیکی زانویی است که برای تغییر جریان بین دو لوله استفاده می‌شود. این زانوها با توجه به زاویه‌شان، انواع مختلفی دارند. رایج‌ترین نوع زانوها ۲۲.۵ درجه، ۴۵ درجه و ۹۰ درجه هستند. برای اتصال یک لوله با قطر بیشتر به یک لوله با قطر کمتر، از لوله کاهنده استفاده می‌شود.

  • سه راه: برای تجمیع دو ورودی و یا تقسیم یک ورودی به دو خروجی از سه راه استفاده می‌شود. این نوع از اتصالات لوله آب پلاستیکی دارای یک خروجی قائم بر دو ورودی غیر همسو هستند که می‌توانند دو ورودی را به یک خروجی منتهی کرده و یا یک ورودی را به دو خروجی تقسیم کنند. این سه راهی‌ها در جنس‌های گوناگون تولید می‌شوند. در صورتی که قطر هر سه منفذ برابر باشد سه راه برابر و در صورتی که یکسان نباشند، سه راه نابرابر خوانده می‌شوند.

  • چهار راه: چهارراه‌ها نیز عملکردی مشابه سه راه‌ها دارند. به این اتصالات صلیبی نیز گفته می‌شود و اغلب در سیستم‌های اطفای حریق کاربرد دارند. در چنین مواقعی باید چهار لوله در یک محل به هم متصل شوند؛ بنابراین از چهارراه استفاده می‌شود.

  • اتصالات کاهنده لوله: زمانی که قصد اتصال یک لوله بزرگ به یک لوله کوچک‌تر را داشته باشیم، از اتصالات کاهنده استفاده می‌کنیم. در این اتصالات یک سمت دهانه بزرگ‌تری داشته و به لوله بزرگ‌تر متصل می‌شود و در سمت دیگر دهانه کوچک‌تر، به لوله با قطر کم‌تر وصل خواهد شد. به این ترتیب حجم مایع درون آن‌ها کم می‌شود. این اتصالات در دو نوع متحدالمرکز و خارج از مرکز تولید می‌شوند.

  • بوشن: یکی دیگر از اتصالات لوله آب پلاستیکی، بوشن است که به آن کوپلینگ نیز گفته می‌شود. بوشن وسیله‌ای برای اتصال دو لوله با قطر یکسان است که در مواقعی چون شکستگی یا نشتی لوله نیز به کار می‌روند. دو نوع رایج از این اتصالات، بوشن‌های لغزنده و بوشن‌های فشاری هستند. بوشن فشاری بین دو لوله قرار گرفته و به کمک واشرها روی آن‌ها فیکس می‌شود. بوشن لغزنده دارای دو لوله تو در تو است که لوله کوچک می‌تواند به اندازه طول خود به بیرون بلغزد. از این بوشن برای ترمیم لوله‌های آسیب‌دیده با طول زیاد استفاده می‌شود. بوشن ها بعد از نصب امکان جدا شدن از لوله را ندارند.

  • مهره و ماسوره: مهره ماسوره نوعی اتصال لوله آب است که مانند بوشن عمل می‌کند. تفاوت این اتصال با بوشن در قابلیت جداسازی بعد از نصب است. در واقع بعد از کارگذاشتن مهره ماسوره، در هر زمانی می‌توانید آن را از لوله جدا کنید.

  • آداپتور: آداپتورها اتصالاتی برای تبدیل لوله‌ها به لوله نر یا ماده هستند. به عبارتی اغلب لوله‌ها در انتهای خود دارای پیچ هستند؛ اما در صورتی که این پیچ وجود نداشته باشد، می‌توان با استفاده از آداپتور لوله‌ها را به لوله نر و ماده تبدیل کرد. یک سر این اداپتورها دارای پیچ بوده و انتهای دیگر آن‌ها برای اتصال به لوله، خام است.

  • درپوش: درپوش یا پلاگ معمولاً برای بستن انتهای لوله استفاده می‌شود. درپوش غالباً دارای پیچ نر است.

  • اولت: اولت‌ها زمانی استفاده می‌شوند که سایز اتصالات لوله آب پلاستیکی و یا دیگر انواع لوله‌ها مناسب کار ما نباشند. در چنین شرایطی برای فیکس کردن لوله در اتصالات از اولت استفاده می‌شود. انواع مختلفی از اولت‌ها وجود دارند که هر یک‌ از آن‌ها بسته به کاربرد، شکل منحصر به فردی نیز به خود گرفته‌اند. از جمله اولت‌های پرکاربرد می‌توان زانو، پیچ‌دار، جوشکاری سوکت، جانبی، جارویی، لبه دار و … را نام برد.

  • شیرآلات: انواع شیرآلات احتمالاً آشناترین نوع اتصالات برای شما باشند؛ چرا که آن‌ها را به فراوانی دیده‌اید. شیرها برای متوقف کردن و راه‌اندازی مجدد جریان به کار می‌روند و معمولاً خارجی‌ترین اتصال لوله‌کشی‌ها هستند. شیرآلات نیز در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که بسته به کاربرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حال که با انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی و اتصالات سایر انواع لوله‌ها آشنا شدید، می‌توانیم سری به فروشگاه پاساب زده و با محصولات آن‌ها آشنا شویم.

انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی در فروشگاه پاساب

اتصالات لوله آب در فروشگاه پاساب

فروشگاه اینترنتی پاساب یک فروشگاه تخصصی در حوزه فروش لوله و اتصالات است که با تخصص و حرفه‌ای بودن، توانسته قسمت اعظم نیازهای افراد به این محصولات را پوشش دهد. فروشگاه پاساب اتصالات مرغوب و باکیفیت شرکت گیتی پسند، شامل برندهای آذین، اتصالات نیوپایپ و نیوفلکس را به فروش می‌رساند و به همین خاطر می‌توانید از کیفیت بالای محصولات خریداری شده مطمئن باشید. ضمن این موارد، پاساب لیست قیمت لوله آذین، لیست قیمت اتصالات نیوپایپ و قیمت تمام محصولات این حوزه را به صورت کاملاً به روز در دسترس عموم قرار می‌دهد. برای کسب اتطلاعات بیشتری و آشنایی با فروشگاه پاساب می‌توانید به سایت پاساب مراجعه کرده و در صورت لزوم، با مشاورین نیز تماس حاصل فرمایید.

انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی در فروشگاه پاساب

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی و همچنین منبعی برای دریافت لیست قیمت لوله آذین و اتصالات نیوپایپ پرداختیم. فروشگاه پاساب، یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوله و اتصالات است که اطلاعات کامل و جامعی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. فراموش نکنید به‌‌کار گیری محصولات با کیفیت، ضامن کیفیت بالای ساختمان‌ها و بناهاست. استفاده از لوله‌ها و اتصالات بی‌کیفیت، علاوه بر خراب‌شدن پیش از موعد، به بنای ساختمان نیز آسیب جدی وارد می‌کند. بنابراین در انتخاب اتصالات لوله آب پلاستیکی دقت لازم را به خرج داده و به فروشگاه معتبری چون پاساب مراجعه کنید.

تلفن تماس فروشگاه پاساب: ۶۶۳۱۳۶۷۹

جهت خرید انواع لوله و اتصالات می توانید به سایت فروشگاه پاساب مراجعه بفرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز