خبرگزاری کار ایران

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت در چیست ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۳۰

یک سوالی که بیشتر افراد از متخصصان دندانپزشک می‌پرسند این است که تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت در چیست؟ در واقع بلیچینگ و کامپوزیت دندان دو روش کاملاً مجزا هستند که در موارد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. از بهترین روش‌های اصلاح طرح لبخند می‌توان به روش کامپوزیت اشاره کرد اما بلیچینگ دندان نیز ممکن است برای افراد زیادی مزایای بیشتری نسبت به کامپوزیت داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با همه چیز پیرامون تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ایمپلنت دندان و کاربرد آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟ 

بلیچینگ دندان عالی‌ترین انتخاب برای اشخاصی است که فقط به دنبال سفید کردن دندانهای خود هستند. در این روش هیچگونه تغییری در اندازه دندان‌ها ایجاد نمی‌شود. بلیچینگ در منزل و در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود. از دیگر تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت می‌توان به نحوه مراقبت آنها اشاره کرد. در روش بلیچینگ باید مراقبت بیشتری نسبت به کامپوزیت انجام شود. در روش بلیچینگ مانند روش کامپوزیت یک ماده خارجی بر روی دندان‌ها زده می‌شود. اما از مهم‌ترین تفاوت‌های بلیچینگ و کامپوزیت این است که در روش بلیچینگ ماده خارجی از روی دندان‌ها پاک می‌شود اما در کامپوزیت خیر. موادی که برای سفید کردن دندانها در روش‌های بلیچینگ و کامپوزیت استفاده می‌شوند کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

کامپوزیت دندان چیست و برای چه افرادی مناسب است ؟ 

بسیاری از افراد به دلیل استفاده از سیگار یا مصرف داروهای بدون نسخه، دندان‌های سفیدشان تغییر رنگ می‌دهد. از سویی چون دندان‌های آنها شکستگی دارد و ظاهر یکسان و مرتبی ندارد مایل هستند با استفاده از روش کامپوزیت دندان ‌های خود را سفید و مرتب کنند. اگر شخصی قصد تغییر فرم دندانها و تغییر رنگ آنها را داشته باشد، باید از روش کامپوزیت دندان استفاده کند. البته افرادی که مینای دندان آنها از بین رفته و بهداشت دهان ضعیفی دارند نمی‌توانند از روش کامپوزیت دندان استفاده کنند. از روش کامپوزیت دندان برای زیباسازی طرح لبخند و برای پر کردن دندان‌ها نیز استفاده می‌‌شود و به این روش کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیر می‌گویند. همچنین این درمان یک رقیب اصلی به نام لمینت دندان دارد که از لحاظ کاربرد شباهت بسیار زیادی نسبت به یک دیگر دارند.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت در چیست ؟

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت در چیست ؟ 

دندانها تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چهره تمامی افراد دارند. هرچه زیبایی دندانها بیشتر باشد، لبخند نیز زیباتر خواهد بود. این روزها بسیاری از افراد به دنبال زیبایی دندان‌های خود هستند حتی افرادی که فرم دندان‌های آنها استاندارد است به دنبال استفاده از روش بلیچینگ و سایر روش‌های سفید کردن دندان خود هستند. از روش‌های سفید کردن دندان می‌توان به بلیچینگ، لمینت و کامپوزیت دندان اشاره کرد که هر یک از روش‌ها متناسب با شرایط دندان‌ها و خواسته بیمار انتخاب می‌شود. از تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت می‌توان به تغییر فرم دندان اشاره کرد که در روش بلیچینگ دندان لازم به تغییر فرم دندان نیست، اما در دو روش دیگر مانند کامپوزیت و لمینت تغییر فرم دندان اتفاق می‌افتد. طول عمر از دیگر تفاوت‌های بلیچینگ و کامپوزیت است که روش کامپوزیت تا 10 سال عمر می‌کند اما بلیچینگ طول عمر زیادی مانند کامپوزیت ندارد. طول عمر بلیچینگ حداکثر تا 1 سال است.

روش بلیچینگ برای سفید کردن دندانها بهتر است یا کامپوزیت ؟ 

در ابتدا باید دندانپزشک متخصص دندان‌های شما را معاینه کند و در نهایت یکی از روش‌های سفید کردن دندان را به شما پیشنهاد بدهد. اگر تنها ایراد دندان‌های شما بد رنگ بودن است، امکان دارد دندانپزشک با در نظر گرفتن شرایط دندانی شما، به شما روش بلیچینگ دندان را پیشنهاد دهد. اگر دندان‌های شما بد رنگ باشد و ظاهر مناسبی نیز نداشته باشد، پزشک روش کامپوزیت را پیشنهاد می‌دهد تا علاوه بر سفید شدن دندان‌ها ظاهر کج دندان‌های شما نیز برطرف شود و در نهایت یک لبخند زیبا داشته باشید. میزان سفید کردن دندان‌ها از دیگر تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت است. در روش بلیچینگ به میزان مشخصی دندان‌ها سفید می‌شود اما در روش کامپوزیت بیمار قبل از انجام فرایند کامپوزیت متناسب با سلیقه خود و کمک گرفتن از مشورت دندانپزشک رنگ دندان مناسبی را انتخاب می‌کند.

کدام یک از روشهای سفید کردن دندان قابل برگشت است ؟ 

هر دو روش کامپوزیت و بلیچینگ دندان قابل برگشت هستند. عمر بلیچینگ دندان تا ۶ ماه است و یک روش موقتی بوده که در طی فرایند بلیچینگ دندان‌ها سفید می‌شوند. بعد از گذشت ۶ ماه رنگ دندان‌ها کم کم به حالت اولیه و طبیعی خود باز می‌گردد. برای کامپوزیت دندان باید دندان‌ها توسط پزشک آماده‌سازی شوند. در فرایند آماده‌سازی مقدار بسیار کمی از دندان‌هایی که مشکل دارند تراشیده می‌شود. مقدار این تراش زیاد نیست. برای سفید کردن دندان با روش کامپوزیت موادی بر روی دندانها استفاده می‌شود که این مواد تا مدت زمان زیادی ماندگار است. البته روش کامپوزیت ونیر در کنار داشتن مزایای زیاد، معایبی هم به همراه دارد. مدت زمان ماندگاری کامپوزیت کمتر از روش لمینت است. در صورت عدم مراقبت زیاد از کامپوزیت امکان شکستگی آن وجود دارد، همچنین ممکن است لکه بگیرد یا تغییر رنگ دهد. 

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت در چیست ؟

عوارضی بلیچینگ و کامپوزیت دندان و قیمت هر یک از این دو روش  

اگر فرایند بلیچینگ یا کامپوزیت توسط دندانپزشکی که متخصص است انجام شود عوارضی برای فرد متقاضی ایجاد نمی‌کند. البته عارضه ای که امکان دارد بعد از کامپوزیت یا بلیچینگ دندان ایجاد شود، حساس شدن دندان‌ها می‌باشد که به مرور زمان امکان دارد از بین برود و این یک امر کاملاً طبیعی است که امکان دارد برای هر شخصی ایجاد شود. اگر دندانپزشکی که تبحر کافی ندارد کار کامپوزیت یا بلیچینگ دندان‌های شما  را انجام دهد به دندان‌های شما آسیب زیادی وارد می‌شود و امکان دارد مینای دندان شما از بین برود. قیمت از دیگر تفاوت‌های بلیچینگ و کامپوزیت است. برای انجام روش کامپوزیت باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. هر دو روش مذکور خدمات ترمیمی دندان هستند، اما روش بلیچینگ مقرون به صرفه‌تر است. افراد باید با توجه به بودجه خود و مشورت با دندانپزشک روش مورد نظر را انتخاب نمایند. بسته به مشکل دندان‌های شما دندانپزشک روش مورد نظر را برای سفید کردن دندان‌ها انتخاب می‌کند. اگر دندان‌های شما ظاهر قشنگی نداشته باشند معمولاً از کامپوزیت استفاده می‌شود.

جمع بندی 

افراد زیادی به دنبال تغییر فرم دندان و رنگ دندان‌های خود هستند اما این افراد اطلاعات دقیق و کاملی از تفاوت بلیچینگ و لمینت ندارند‌. به همین دلیل در این مقاله مطالب مختصری درباره تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت ارائه شد‌ تا افرادی که تمایل به استفاده از روش‌های سفید کردن دندان را دارند با اطلاعات کاملی این کار را انجام دهند. برای هر دو این روش‌ها شما باید حتماً به یک دندانپزشک ماهر، متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا پس از انجام کار، رضایت کامل داشته باشید. عمده‌ترین تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت در مراحل انجام آنها است. البته همه افراد بهتر است با مشاوره با دندانپزشک یکی از این روش‌های زیبایی دندان را انتخاب نمایند. دندانپزشک با تجربه و متخصص به بهترین نحو ممکن شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز