خبرگزاری کار ایران

بهترین روش برای مقاوم سازی نمای سیمانی خود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۲۹

یکی از پر استفاده‌ترین مصالح ساختمانی سیمان است که در اثر ترکیب با آب در مجاورت هوا خاصیت چسبندگی پیدا می‌کند و به سبب همین خاصیت وظیفه چسباندن مصالح ساختمانی از قبیل شن و ماسه، آجر، سنگ و… به یکدیگر را برعهده دارد. همچنین از نماهای سخت نما می‌توان به نمای سیمانی اشاره کرد. نماهای بسیاری را می‌توان توسط سیمان به وجود آورد که از جمله آن ها می‌توان به نماهای رومی، چکشی، شسته و… اشاره کرد.

اکنون که مصالح سیمان ساختمانی، به عنوان یکی از مصالح پرطرفدار و ارزان به نسبت سایر مصالح ساختمانی، به شمار می‌آید، بحث مقاوم سازی سیمان نما را به وجود می‌آورد. با ما همراه باشید تا بهترین روش مقاوم سازی نمای سیمانی را به شما توضیح دهیم.

روش های قدیمی مقاوم سازی بتن (نمای سیمانی)

از روش های قدیمی مقاوم سازی سیمان بتونی نما می‌توان به:

  • مقاوم سازی بتن با روش FRP
  • مقاوم سازی با روش افزایش ابعاد، تیر، ستون و فونداسیون سازه
  • تکنیک پس کشیدگی یا پیش تنیدگی
  • مقاوم سازی با کمک دیوار برشی
  • بسته بندی خشک
  • مقاوم سازی با کمک بادبند
  • مقاوم سازی سازه بتنی با استفاده از ورق های فولادی
  • مقاوم سازی بتن با استفاده از جداسازهای لرزه ای
  • مقاوم سازی بتن با استفاده از شاتکریت بتنی
  • مقاوم سازی سازه با روش مقاوم سازی اتصالات
  • مقاوم سازی با استفاده از سیستم های جاذب انرژی

از طرف دیگر تعداد و تنوع سازه ها و همچنین عمر متوسط آن‌ها در دنیا، در حال افزایش است، بنابراین ترمیم، محافظت و مقاوم سازی از سازه ها، امری اجتناب ناپذیر است، چرا که جایگزینی کلی سازه نیز مستلزم تحمل بار مالی شدید خواهد بود. لذا پرداختن به مسئله مقاوم سازی ضرورتی حیاتی و از موضوعات روز در محافل علمی و عملی بین المللی است.

«سیمان، یکی از موادی است که در اکثر نما‌های روکار و زیر کار یک ساختمان و محیط های دیگر استفاده می‌شود، همچنین از آن دسته نما‌هایی است که خیلی زود ترک برمی‌دارد و کیفیت خود را از دست می‌دهد. اما با داشتن یک سیمان نانو دیگر، نگرانی این مشکلات نخواهیم بود. با نانو کردن سیمان به خصوص سیمان سفید؛ در درجه اول، کیفیت جنس سیمان خود را بالا ببرید و در آخر یک نمایی فوق‌العاده با سیمان برای محیط رو کار خود به نمایش بگذارید. اکثر مدیران پروژه ای که با مواد نانو سیمان، سروکار داشته اند، قیمت خرید نانو سیمان سفید را یک هزینه مقرون به صرفه برای اجرای پروژه‌های خود می‌دانند.»

بهترین روش برای مقاوم سازی نمای سیمانی خود؟

بهترین روش برای مقاوم سازی کیفیت سیمان در طولانی مدت

اکنون می‌خواهیم شما را با جدید‌ترین روش مقاوم سازی بتون یا سیمان آشنا کنیم. این روش هم از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است هم از نظر کیفیت و ماندگاری؛ با تبدیل سیمان معمولی به سیمان نانو می‌توانید، هم مقاومت سیمان یا بتون سازه را بالا ببرید و هم ‌با اجرای پوشش نانو روی نمای سیمان، از  جذب آب، بر روی نمای سیمانی کاملا جلوگیری کنید و دیگر هیچ گونه آلودگی مخلوط با آب و دوده و کثیفی جذب آن نمی‌شود.

 یکی از مشکلات نماهای سیمانی زرد شدن رنگ نما به مرور زمان است، علت این مورد، سبب ریخته شدن شره‌های آب باران، روی نما به ویژه  لب پنجره‌ها و زیر فلاشینگ‌ها که، آب بیشتری قرار می‌گیرد، این پدیده قابل مشاهده است. در ادامه می‌پردازیم به معرفی محصول شگفت انگیز پوشش نانو مخصوص سیمان؛ به خصوص سیمان سفید.

سیمان سفید نما به علت داشتن بافت متخلخل، پستی و بلندی های که دارد به سرعت توسط آلودگی ها و گرد و خاک کثیف و فرسوده می‌شود، همچنین به جهت جذب آب بالایی که دارد به مرور زمان آب داخل بافت آن نفوذ می‌کند و با ایجاد ترک های ریز پوسته می شود و دچار ترک‌های بزرگ می شود و آب به داخل سازه منتقل می‌شود.

جمع بندی

نانو سیمان یک محصول فوق‌العاده کاربردی در صنعت ساختمان سازی بوده که بسیاری از متقاضیان به دنبال این محصول می‌گردند. همچنین از نانو سیمان سفید می‌توانید به راحتی بر روی سیمان سفید هم استفاده کنید و سیمان سفید خود را مقاوم بسازید. در میان بعضی از ارائه دهندگان غیر معتبر کشور، که محصولات نانو ساختمانی را بر پایه رزین به اسم نانو، به فروش می‌رسانند، یکی از قدیمی ترین شرکت‌های کشور، به اسم نانو پارس گرجی (nanoparsco.com) که محصولات نانو ساختمانی را با بهترین کیفیت ممکن و با اسناد تاییدیه نانو، بنا به درخواست مشتریان ارائه می‌کند. جهت استعلام قیمت نانو سیمان وارد سایت نانو پارس شوید. و از مشخصات محصولات نانو ساختمانی دیدن فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز