خبرگزاری کار ایران

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟ (پاسخ متخصصان)

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۵۵

برای مرتب کردن دندان ها روش های مختلفی در ارتودنسی وجود دارد. مدت زمان درمان در هر روش نیز متفاوت است و اینطور نیست که همه روش ها در یک مدت زمان خاص دندان های افراد را مرتب کنند. روش سنتی ارتودنسی شامل استفاده از سیم و براکت و اتصال آن ها به دندان ها است که مدت زمان درمان با آن زیاد است. همچنین سریع ترین روش مرتب کردن دندان ها استفاده از ارتودنسی نامرئی با الاینرها است. با ارتودنسی نامرئی نتایج سریع با حداقل تهاجم و هزینه تجربه می شود و چیزی که اینجا می خوانید توضیحات کاملی دربار مدت زمان ارتودنسی نامرئی و عوامل موثر بر آن است.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

ویژگی های دهان و مخصوصا دندان هر فردی به اندازه اثر انگشت او منحصر به فرد است. به این ترتیب، تعیین مدت زمان دقیق برای درمان تمام افراد غیرممکن است. برخی از بیمارانی که فقط به اصلاحات جزئی نیاز دارند می توانند درمان را در کمتر از شش ماه کامل کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا 18 ماه زمان نیاز داشته باشند. برای درک بهتر مدت زمان ارتودنسی نامرئی ما عوامل موثر بر این مقوله را در ادامه توضیح داده ایم.

چه عواملی روی مدت زمان ارتودنسی نامرئی تاثیر میگذارند؟

ازدحام دندان ها

به طور کلی اگر میزان کج و شلوغ بودن دندان های شما جزئی تا متوسط باشد می توانید کمتر از یک سال درمان خود را به اتمام برسانید. اما اگر میزان کجی دندان زیاد باشد مدت زمان ارتودنسی نامرئی بیشتر خواهد شد.

فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها که به نام دیاستما شناخته می شود، می تواند ناشی از رشد بیش از حد دندان در مقایسه با استخوان فک باشد. درست مانند شلوغی، فاصله های بین دندانی جزئی نسبت به فواصل شدید زمان کمتری برای اصلاح و برطرف شدن نیاز دارند.

اگر هم بین دندان هایتان فاصله ای به اندازه متوسط ​​تا شدید دارید و کجی یا شلوغی دندان نیز تجربه می کنید می توانید انتظار داشته باشید که بسته به سرعت تنظیم دندان‌هایتان، درمان شما نزدیک به ۱۸ ماه طول بکشد.

سن و سال شما

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان عالی است، اما سن شما نیز می تواند بر سرعت عملکرد آن تأثیر بگذارد. از آنجایی که نوجوانان هنوز در حال رشد هستند، دندان هایشان سریعتر و راحت تر از بزرگسالان حرکت می کند بنابراین مدت زمان ارتودنسی نامرئی برای نوجوانان و جوانان کمتر است.

پایندی شما به انجام صحیح درمان

حتی اگر دندان‌های شما از ابتدا فقط به اصلاح حداقلی نیاز داشته باشند، استفاده نکردن از الاینرها طبق برنامه دندانپزشک شما می‌تواند مدت زمان ارتودنسی نامرئی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

برای حصول بهترین نتیجه، باید پلاک های خود را حداقل 22 ساعت در روز استفاده کنید. می توانید آنها را بیرون بیاورید تا تمیزشان کنید، بخورید و دندان هایتان را مسواک بزنید. اما در هر زمان دیگری از روز یا شب (حتی زمانی که خواب هستید) باید آنها را استفاده کنید.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟ (پاسخ متخصصان)

مدت زمان ارتودنسی نامرئی از اولین ویزیت تا شروع درمان چقدر است؟

در این بخش توضیح خواهیم داد که چقدر زمان نیاز است تا شما درمان خود را با پلاک ها شروع کنید و به طور کلی مراحل ارتودنسی نامرئی به چه شکل خواهد بود.

ویزیت اولیه

ابتدا متخصص ارتودنسی از دندان‌های شما قالب‌گیری می‌کند و از این قالب‌ها برای ایجاد الاینرهای مخصوص شما استفاده می‌شود. متخصص تنها به گرفتن قالب بسنده نمی کند و بعد از معاینه دقیق با کمک تصاویر رادیوگرافی و اسکن 3 بعدی اطلاعات دقیقی از موقعیت دندان هایتان به دست می آورد.

ساخته شدن الاینرها

نتیجه اسکن ها، تصاویر و قالبی که متخصص ارتودنسی از دهان و دندان شما تهیه کرده به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شود. در آنجا بر اساس اطلاعات ارسال شده مسیر مرتب شدن دندان ها از وضعیت کنونی تا وضعیت منظم شده پیش بینی می شود و بر اساس آن تعدادی الاینر ساخته می شود که باید به ترتیبی که لابراتوار مشخص کرده استفاده شوند. به طور کلی مدت زمان ارتودنسی نامرئی تا پیش از آغاز درمان ممکن است بین 1 تا 2 هفته به طول بی انجامد.

آموزش نحوه استفاده و آغاز درمان

مطابق ترتیبی که متخصص و لابراتوار مشخص می کنند شما باید استفاده از الاینرها را شروع کنید. هر الاینر باید به مدت دو هفته استفاده شود و سپس نوبت به الاینر بعدی می رسد تا زمانی که با آخرین الاینر دندان ها مرتب شوند. مدت زمان ارتودنسی نامرئی بعد از شروع درمان ممکن است به طور میانگین 1 سال طول بکشد.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟ (پاسخ متخصصان)

برای مرتب شدن دندان ها به چه تعداد پلاک ارتودنسی نیاز داریم؟

تعداد الاینرها روی مدت زمان ارتودنسی نامرئی تاثیر مستقیمی می گذارد. و اینکه دقیقا چه تعداد الاینر برای مرتب کردن دندان های شما مورد نیاز است بیشتر از هر چیزی به نوع و شدت نامرتبی دندان هایتان بستگی دارد.

در ساده ترین حالت که میزان نامرتبی جزئی باشد ممکن است برای منظم کردن دندان ها یک مجموعه 10 تا 15 عددی از الاینرهای ارتودنسی نامرئی کافی باشد. اما کسانی که شدت مشکلشان بیشتر است ممکن است بین 30 تا 40 عدد الاینر نیاز داشته باشند. اما به طور کلی بیشتر افراد بین 20 تا 25 عدد الاینر برایشان کافی است. اگر الاینرها را 25 عدد در نظر بگیریم مدت زمان ارتودنسی نامرئی تقریبا 1 سال خواهد بود.

آیا ارتودنسی نامرئی دردناک است؟

اگر پلاک های ارتودنسی نامرئی شما به درستی ساخته شده باشند، در حین استفاده از آن ها نباید دردی احساس کنید. به طور کلی اعتقاد بر این است که این پلاک ها به دلیل ساختار ساده و عدم استفاده از سیم و براکت، کم دردترین درمان صاف کردن دندان ها است. ممکن است در مراحل اولیه استفاده از الاینرها ناراحتی بسیار جزئی را تجربه کنید، اما این کاملاً طبیعی است و بعد از چند روز که به روند درمان عادت کردید دیگر هیچ ناراحتی احساس نخواهید کرد.

این در حالی است که با کمک سایر روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت تجربه درد و ناراحتی در روزهای اول زیاد است و زمان بیشتری نیاز هست تا بیمار به شرایط عادت کند. حتی سایر انواع ارتودنسی نامرئی مانند ارتودنسی سرامیکی میزان تجربه درد و ناراحتی می تواند بیشتر باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز