خبرگزاری کار ایران

5 نکته ی بسیار مهم که در انتخاب استرچ فیلم باید به آن دقت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۸۴

استرچ فیلم یکی از مهمترین ابزاری است که تمامی افرادی که مشغول به کار بسته بندی هستند با آن آشنایی دارند. انتخاب یک استرچ فیلم خوب و مناسب برای نوع محصول شما، کار بسیار مهمی است که شما حتما باید آن را به نحو احسنت انجام دهید.

 در این مقاله قصد داریم در رابطه با نکات مهمی که در انتخاب استرچ فیلم وجود دارد، با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

استرچ فیلم چیست؟

استرچ فیلم، یک فیلم نازک و کششی (معمولا از پلی اتیلن ساخته شده است) است، که برای قفل کردن و چسباندن و محافظت از اقلام روی پالت ها استفاده می شود. همانطور که استرچ فیلم به دور پالت پیچیده می شود، کشش ایجاد می شود و فیلم را قادر می سازد تا طول خود را تا 300 برابر افزایش دهد. سپس این کشش یک نیروی انقباضی در اطراف بار ایجاد می کند و آن را در جای خود ثابت نگه می دارد.

 

5 نکته ی بسیار مهم که در انتخاب استرچ اهمیت دارند، کدامند؟

 

1- انواع مختلف استرچ فیلم کدامند؟ 

دو نوع مختلف از استرچ فیلم وجود دارند:

  •  استرچ فیلم دستی
  •  استرچ فیلم ماشینی

 

استرچ فیلم دستی چیست؟

استرچ فیلم دستی به طور خاص برای استفاده ی دستی طراحی شده است و بنابراین معمولاً در حجم کم در عملیات بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت فیلم دستی تولید شده از 10 تا 40 میکرومتر و عرض 450 میلی متر یا 500 میلی متر، کشش 100% تضمین شده دارد. این فیلم بر روی دستگاه های اتوماتیکی تولید شده است که مجهز به امکاناتی هستند که هم طول و هم وزن فیلم روی رول را کنترل می کنند. 

 

استرچ فیلم ماشینی چیست؟

استرچ فیلم ماشینی فیلمی است که به طور خاص برای استفاده در ماشین های بسته بندی استرچی طراحی شده است و معمولاً در عملیات های بسته بندی با حجم زیاد استفاده می شود. برخی از انواع رایج دستگاه های استرچ فیلم ماشینی عبارتند از:

  • استرچ فیلم دمیده شده
  • استرچ فیلم ریخته گری شده
  • فیلم از پیش کشیده شده

 

2- از استرچ فیلم ها در چه حوزه هایی استفاده می شود؟

 

  • استفاده در صنایع غذایی: یکی از مهمترین مواردی که فیلم استرچ ها در آن کارایی بسیار خوبی دارند، استفاده از آنها در بسته بندی در صنایع غذایی است. همانطور که میدانید صنایع غذایی یکی از مهمترین و حساس ترین موارد ممکن در هر کشوری است. استرچ فیلم ها با توجه به کارایی شان، باعث میشوند که ما با خیال راحت از آن ها در صنایع غذایی استفاده کنیم. با وجود آن ها مواد غذایی ما همیشه تازه می مانند. استرچ فیلم‌ها مانع از ورود هرگونه گرد و خاک و رطوبت و غیره به داخل بسته بندی می شوند.
  • استفاده در فرودگاه ها: یکی دیگر از کاربردهای اصلی استرچ فیلم ها، استفاده از آنها در فرودگاه ها است. همانطور که می‌دانید بسیاری از ساک ها و چمدان ها و وسایل مربوط به مسافرین، ممکن است که در طول سفر در میان دیگر وسایل دچار آسیب شوند. به همین دلیل با توجه به اینکه استرچ فیلم ها دارای مقاومت بسیار بالایی هستند، در بسته بندی وسایل مسافرین از آنها استفاده می شود تا مانع از هرگونه آسیبی به این وسایل شوند. 
  • استفاده در بسته بندی علوفه: از دیگر کاربردهایی که استرچ فیلم ها دارند، استفاده از آنها در بسته بندی علوفه است. به دلیل اینکه تابش مستقیم نور خورشید باعث خرابی علوفه می شود، از استرچ فیلم ها برای بسته بندی آنها استفاده می شود تا از خرابی شان جلوگیری شود. 

5 نکته ی بسیار مهم که در انتخاب استرچ فیلم باید به آن دقت کنیم

3- مهم ترین مواردی که در زمان خرید استرچ فیلم باید به آنها دقت کنیم 

 

  • تعداد لایه ها: عموماً استرچ فیلم ها را در لایه های بالا تولید می کنند، تا کارایی و مقاومت بسیار خوبی داشته باشند. شما نیز بر اساس این که محصولتان چه چیزی است، باید انتخاب کنید که از چه تعداد لایه در کارتان استفاده می کنید. مواردی را نیز که باید جدای از تعداد لایه های استرچ فیلم مد نظر قرار دهید، شکل محصولاتتان و همچنین اندازه ی آنها است.
  • میزان کشسانی: دلایل عمده ای وجود دارد که ما تاکید می کنیم که حتماً استرچ فیلم دارای درصد کشسانی ۳۰۰ درصد باشد. یکی از دلایل ما این است که زمانی که فیلم را به دور محصول می پیچانیم، به دلیل کششی که به آن می دهیم، اگر میزان کشسانی پایینی داشته باشد در این فرایند پاره میشود. از طرف دیگر هر چقدر که میزان کشسانی پایین‌تری داشته باشد، ما مجبوریم که حجم فیلم بیشتری را مصرف کنیم و فیلم با کشسانی بالاتر، باعث میشود که ما در مصرف پلاستیک صرفه جویی بسیار زیاد کنیم. 
  • ضخامت: ضخامت هر لایه استرچ فیلم بین 20 تا 25 میکرون در نظر گرفته می شود. که شما بسته به نوع محصول خود، حتماً باید این مورد را در زمان خرید فیلم، بررسی کنید.
  • میزان چسبندگی: این نکته در هنگام خرید استرچ فیلم بسیار مهم است. اگر که فیلم شما دارای چسبندگی بسیار بالایی باشد، ممکن است زمانی که آن را به دور محصول می پیچانیم به محصول بچسبد، و زمانی که قصد جدا کردن آن را داریم به محصول آسیب وارد کند. از طرفی اگر میزان چسبندگی آن پایین باشد، زمانی که آن را به دور محصول می پیچانیم ممکن است به خوبی به محصول نچسبد و نتواند از کالای ما مراقبت کند. به همین دلیل است که میزان چسبندگی باید در حد متعادل باشد. تا هم به خوبی از کالا محافظت کند و هم اینکه اگر قصد جدا کردنش را داشتیم بدون اینکه به کالا آسیبی وارد کند، از آن جدا شود.

 

4- چه امکاناتی را می توانیم در زمان خرید، به استرچ فیلم اضافه کنیم؟ 

 

شما می توانید بسته به شرایط و نوع کالایی که دارید در هنگام خرید فیلم، انتخاب کنید که یک سری امکانات و ویژگی‌ها به فیلم شما اضافه شود. 

  • یکی از مواردی که می توانید استفاده کنید این است که انتخاب کنید که از استرچ فیلم رنگی استفاده کنید. فیلم ها دارای ویژگی های خاصی هستند که باعث محبوبیتشان شده است. 
  • از دیگر امکاناتی که میتوانید استفاده کنید این است که در هنگام خرید سفارش دهید که فیلم استرچ مات را خریداری کنید.
  •  یکی دیگر از امکاناتی که میتوانید در هنگام خرید استرچ به آن دقت کنید این است که فیلم شما دارای خاصیت anti UV باشد.
  •  و مورد آخر که ممکن است با توجه به شرایطتان مورد استفاده قرار بگیرد، استفاده از ضد الکتریسیته ساکن است. که این هم در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

5- استرچ فیلم خود را از کجا خریداری کنیم ؟

خوشبختانه شرکت های بسیار خوبی در کشور ما وجود دارند که استرچ فیلم را هم تولید و هم به فروش می رسانند. بسیاری از این شرکت ها هم در داخل وهم خارج از کشور فعالیت بسیار خوبی دارند. یکی از این شرکت ها شرکت پوشش پلاستیک صائن است که فعالیت بسیار گسترده و خوبی را در زمینه ی تولید و فروش انواع مختلفی از استرچ فیلم ها دارد. از طرفی با توجه به مدت طولانی که در زمینه ی تولید این فیلم ها فعالیت دارد، باعث شده است که اعتبار بسیار بالایی را نیز در این زمینه کسب کند.

5 نکته ی بسیار مهم که در انتخاب استرچ فیلم باید به آن دقت کنیم

منبع: https://pooshesh-plastic.ir/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز