خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی درسی برای تست‌زنی سریع

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۸۱

همه ما می‌دانیم و تجربه کرده‌ایم که کنکور برای دانش‌آموزان سال آخر تحصیلات دبیرستان، مهمترین بخش از تحصیل‌شان است. بعضی از آنها آن را غولی بر سر راه موفقیت‌شان درنظر می‌گیرند و بعضی دیگر سنگ محکی برای سنجش عملکردشان در سال‌های دبیرستان می‌دانند.

ممکن است کنکور برای بسیاری از محصلین و کنکوری‌ها، آزمون یا سدی بزرگ بر سر راه‌شان باشد که آینده و سرنوشت‌ خود را در گرو آن مشاهده کنند.

برای فایق آمدن بر آن و موفق شدن در کنکور باید با برنامه‌ریزی، مطالعه و تلاش مضاعف این سد را پشت سر گذاشت تا به نتیجه دلخواه و مدنظر که رشته و دانشگاه مناسب است، رسید.

مشاوران تحصیلی می‌توانند این نگرانی و اضطراب دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را مرتفع کنند و به آنها در راه رسیدن به علایق‌شان کمک بسیاری کنند.

آمادگی برای آزمون‌های آزمایشی ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه و ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز و موفقیت در آن، بدون تمرین‌های کافی و مهارت در روش‌های تستزنی تقریبا غیرممکن است و بهتر است برای موفقیت هر چه بیشتر به آنها مراجعه کرد.

اضافه کنیم که آمادگی و موفقیت در آزمون‌های آزمایشی ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه و ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز و حسابان یازدهم تست خیلی سبز، بدون داشتن تمرین کافی و مهارت در روشهای تست‌زنی تقربیبا غیرممکن می‌باشد.

 

 

پس سعی کنید در مدت زمان باقی‌مانده تا کنکور با مراجعه به منابع طلایی و ارزشمند، از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و موفقیت خود را در کنکور سراسری تضمین کنید.

از مهمترین دغدغه‌های کنکوری‌ها کوتاه بودن زمان کنکور است که شاید برای دروس عمومی استرس کمبود زمان زیاد مطرح نباشد اما برای دروس تخصصی چون سخت و زمانبرتر هستند، مشهودتر است.

بهتر است برای منابع و آزمون‌های مهمی چون ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه، ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز و حسابان یازدهم، تست خیلی سبز را که نقش تعیین کننده‌‌ای در کنکور سراسری دارند را برای تمام سوالات زمانبندی حداقل یک دقیقه ای انجام داد.

شما بطور میانگین برای پاسخ‌دهی به سوالات اختصاص و عمومی تنها یک دقیقه زمان دارید، باید ترفندهای ساده را برای تست‌زنی آموزش ببینید تا بتوانید با استفاده از آنها مهارتهای لازم را کسب کنید.

در زیر7 ترفند ساده برای تست‌زنی سریع دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور را بصورت خلاصه، برایتان آورده‌ایم:

1- اضطراب را کاملا فراموش کن.

2- سوالها را با دقت بخوان.

3- ترتیب سوالات کنکور را تحت هیچ شرایطی بهم نزن.

4- سوالاتی را که فکر می‌کنید نمی‌توانید پاسخ دهید، کنار بگذارید.

5- سوالات را علامتگذاری کنید.

6- نیازی نیست که به همه سوالات کنکور جواب دهید.

7- روشهای تست‌زنی سریع را تنها بر روی سوالات دشوار نگذارید.

مدیریت زمان در تست‌زنی

1. ابتدا همه گزینه‌ها را به دقت بخوانید، بعد جواب درست را علامت بزنید، احتمال دارد پاسخ درست گزینه چهارم باشد.

2. هیچ‌وقت سعی نکنید که سر جلسه کنکور و آزمون ارتباطی بین پاسخ‌های درست پیدا کنید.

برنامه‌ریزی درسی برای تست‌زنی سریع

3. تحت هر شرایطی آرامش خود را سرجلسه کنکور و آزمون حفظ کنید، برای مثال درآزمونهای آزمایشی ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه و ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز باید از هر گونه افکار منفی اجتناب کنید.

4. سوالات سخت زمانبر هستند، سوالاتی که پاسخ آنها را بلد نیستید را با علامت‌های متفاوت جدا کنید، در پایان و بعد از پاسخ دادن به همه و وقت اضافه آوردن به آنها بپردازید.

5. فقط وقتی مطمئن هستید پاسخی که ابتدا به سوالات داده‌اید، اشتباه است آنرا تغییر دهید درغیر این صورت اصلا.

مدیریت زمان در تست‌زنی، از مهارتهای مهم فراشناختی است که در روند آزمون‌های منظم و برنامه‌ای فراخواهید گرفت و بعدها می‌توانید برای مدیریت زمان در سایر عرصه‌های زندگی‌تان از آن استفاده کنید.

بنظر شما شیوه تست‌زنی صحیح در کنکور 1401 چگونه است؟ طوری‌که موفقیت هرچه بیشتر شما را تضمین کند؟

برای اینکه در کنکورهای سراسری و آزمایشی ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه موفق باشید، ابتدا باید بتوانید به‌خوبی و حسابی درس بخوانید، مطالعه کنید و بعد و در پایان فقط تست کار کنید. ما در این بخش به شما شیوه تست‌زنی منحصر به فردی آموزش خواهیم داد، خیلی مهم است که بتوانید تست‌زدن حرفه‌ای را به‌خوبی بیاموزید تا بتوانید در کنکور موفق شوید.

آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی می‌تواند عملکرد شما را سر جلسه کنکور و حتی تست زنی بالا ببرد، با این روش‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن، زمان را سرجلسه کنکور سراسری مدیریت کنید:

1- تکنیک سوالات از آسان به سخت:

برای اجرای این تکنیک ابتدا باید سوالات را یک دور بخوانید،

بعد زیر کلمات کلیدی همه‌ی سوالات خط بکشید،

کلمات کلیدی را در متن پیدا کنید (این تکنیک بیشتر از هرچیز، برای دروس عمومی صدق می‌کند)

سوالات آسان را به سرعت جواب دهید و زمان را برای خود سیو کنید، تا برای سوالات سخت زمان کافی برای فکرکردن و پاسخ‌گویی داشته باشید. اگر بدین صورت عمل کنید بسیار موفق خواهید شد.

2- تکنیک ضربدر منها:

از آنجایی که محدودیت زمانی، بسیار مهم است و تایم مشخصی برای حل هر سوال وجود دارد بهتر است برای حل سوالات از تکنیک ضربدر منها از سوال اول شروع به حل کنید.

بدین صورت زمانیکه صورت مسئله‌ها را می‌خوانید قطعا سطح سوال‌ها برای شما مشخص خواهد شد.

برنامه‌ریزی درسی برای تست‌زنی سریع

دسته اول سوالات ساده‌است که همزمان با خواندن به آنها جواب می‌دهید، بعد از رسیدن به جواب آنها را وارد پاسخنامه می‌کنید، می‌توانید کنار این سوالات تیک بزنید که بدانید به جواب رسیدید.

دسته دوم سوالات شک‌دار و زمان‌بر هستند، این دسته از سوالات را ممکنه است با وقت گذاشتن روی آنها موفق به جواب دادن شوید، به دلیل اینکه احتیاج به فکر کردن زیاد دارد.

بهتر است کنار آنها علامت ضرب‌در بزنید تا سر فرصت برگشته و با خیال راحت برای حلشان زمان بگزارید و نگران وقت کم آوردن برای حل بقیه سوالات و تست‌ها نشوید.

دسته سوم سوالات سختی که ممکن است با خواندن صورت سوال ببینید این سوال را بلد نیستید، پس بهتر است کنار آن منها بگذارید و زمانی برای فکرکردن روی آنها نگذارید.

در زمان باقی مانده به سراغ سوال‌هایی که کنارش ضربدر گزاشتید بروید و آنها را حل کنید. در صورت زمان اضافه آوردن به سراغ سوال‌هایی که کنارشان منها گذاشتید رفته و شروع به حل آنها کنید.

3- بررسی دقیق سوالات

سوالات را سرسری و باعجله نخوانید و زود از آنها رد نشوید، بلکه آنها را به دقت بررسی کنید تا بتوانید در کنکور موفق شوید و رتبه قابل قبولی بیاورید.

برای مثال دروس تخصصی حسابان و ریاضیات را اگر با کتاب‌هایی مانند حسابان یازدهم تست خیلی سبز، ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه و ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز تمرین کنید قطعا درنهایت آرامش پاسخ تست را خواهید داد.

بانک کتاب طلایی با تحقیق و سنجش منابع، برترین منابع کنکور را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

4- تکنیک حذف گزینه

گزینه‌هایی را که یقین دارید اشتباه هستند را حذف کنید. با این تکنیک بارها در سوالات مختلف خواهید دید که 2 یا 3 گزینه حذف می‌شوند و می‌توانید خیلی راحت به جواب برسید. برای استفاده از این تکنیک شما باید حتما آزمون‌های کنکور چند سال گذشته را بخوبی تجزیه و تحلیل کرده باشید تا با دیدن گزینه‌های غلط به راحتی آنها را شناسایی و حذف کنید.

نتیجه‌گیری

کتاب طلایی شامل به ‌‌روزترین کتابهای کنکورهای آزمایشی ریاضی جامع کنکور تجربی مهرو ماه و ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز می‌باشد که ویژه نظام جدیدی‌ها گردآوری شده‌است، این کتابها منابع کنکور برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد که پر از نکات طلایی می‌باشند.

مجموعه کتاب‌های طلایی نیز برای رفاه حال دانش‌آموزان و کنکوری‌‌ها از طریق سایت خود بصورت آنلاین اقدام به فروش کتب درسی،کمک درسی و کنکوری می‌کند.

با کتاب‌های طلایی، موفقیت خود را در کنکور سراسری و امتحانات مدرسه تضمین کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز