همه چیز درباره محتوای ویدئویی
بیشتر مردم عصر دیجیتال برای این که یک موضوعی را یاد بگیرند و یا بخواهند با آن آشنا شوند ترجیح میدهند به جای خواندن محتوای متنی و یا شنیدن به وسیله محتوای صوتی آن را با چشم خود ببینند. دیدن یک محتوای ویدئویی موثرتر از آن دو راه است چون مردم چیزی را که میبینند بسیار راحت تر و بهتر نسبت به چیزی که می خوانند یا می شنوند درک میکنند چون ذهن انسان به گونه ای است که تصاویر را بهتر درک میکند.
امروزه استفاده از محتوای ویدئویی نسبت به گذشته بسیار رواج دارد. دلیلش هم این است که اینترنت بستری را فراهم آورده تا این ویدیوها به مخاطبان زیادی در هر نقطه از دنیا نمایش داده شوند. دیدن محتوای ویدئویی تا این حد محبوبیت دارد که سایتی مثل یوتیوب ایجاد شده که فقط کارش اشتراک گذاری ویدیوها برای مخاطبان است. برای همین در دنیای دیجیتال امروز کمتر جایی را میتوان یافت که اثری از محتوای ویدئویی و اثراتش نباشد.
محتوای ویدئویی چیست؟
نوعی تبلیغات بر پایه فیلمبرداری یا انیمیشن و یا تلفیقی از هر دو است که توسط تیم های تولید محتوای حرفه ای برای معرفی خدمات و کالاها و یا برای آموزش موضوعی پیچیده تولید میشود. به قدری این نوع از تبلیغات در دنیای دیجیتال امروز موثر واقع میشود که اقتصاد یک شرکت تجاری یا کسب و کار شخصی را از این رو به آن رو تبدیل میکند. به قدری تولیدش امروزه متداول شده است که در هر کجا که سر فرو ببرید یک مدل از انواع آن را مشاهده میکنید.
انواع محتوای ویدئویی
ویدئوها انواعی دارند و برای کار مخصوصی معمولا تولید میشوند. همین متنوع بودن سبب شده است تا محبوبیتش بالا رفته و میزان استفاده از آن افزایش پیدا کند.
1. ویدئوی آموزشی:
نوعی ویدئو است که هدفش آموزش است. اگر یک شرکت تجاری دست به ساخت ویدئوی آموزشی بزند معمولا برای این است که مثلا نحوه کار کردن با جدیدترین محصول خود را به خریدارانش آموزش بدهد تا بتوانند بهترین استفاده را از امکانات آن بکنند.
ویدئوی آموزشی ممکن است فقط با یک دوربین به صورت رئال تولید شود. ولی اگر نیاز به جزئیات بیشتر باشد آن را به صورت موشن گرافیک تولید میکنند تا جزئیات را به نحو بسیار بهتری به مخاطبان خود بتوانند انتقال بدهند.
2. ویدئوی تبلیغاتی:
این سبک از ویدئو برای معرفی کردن کالا یا خدمات یک شرکت تجاری تولید میشود. ویدئوی تبلیغی بسته به نوع نیازی که تیم تولید محتوا تشخیص میدهد ممکن است به صورت فیلمبرداری زنده یا به صورت انیمیشن تولید شود. ویدئوهای تبلیغاتی معمولا از سمت شرکت های تجاری سفارش داده میشوند و اهدافی را برای رسیدن دنبال میکنند.
3. ویدئوی علمی:
این سبک از ویدئو معمولا به هدف انتقال دانسته به حاضران در یک جلسه یا همایش علمی تولید میشود. این سبک از ویدئو برای این است که آگاهی حاضران را قبل از این که سخنران بخواهد مواردی را توضیح دهد، بالا ببرد تا درک کردن حرف هایش برای آنها ساده تر شود.
4. ویدئوی سخنرانی:
یک سبک دیگر از ویدئو است که معمولا برای ارتباط و تعامل مستقیم مدیران یک شرکت تجاری با مشتریان تولید میشود تا بعضی از ابهاماتی که بنا بر دلایلی پیش آمده را در ذهن آنها با توضیحات لازمه روشن کند. این سبک از ویدئو به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم معمولا تولید میشود. در حالت مستقیم از تلویزیون یا رسانه اینترنتی زنده پوشش داده میشود ولی در حالت غیر مستقیم بر روی سایت بارگزاری میشود تا مشتریان به آن دسترسی پیدا کنند.
تاثیرات ویدئوها در عصر دیجیتال
امروزه استفاده از ویدیوها به قدری متداول و رایج شده است که کمترین جایی می توان قدم زد با آنها روبرو نشد. این ویدئوها تاثیراتی را بر روی عصر دیجیتال گذاشته اند که در ادامه آنها را نام برده و مختصری درباره این اثرات توضیح میدهیم.
1. هزینه تبلیغات را کاهش میدهند.
در گذشته نه چندان دور تنها پخش کننده ویدئوهای تبلیغاتی، تلویزیون ها بودند. برای این که تبلیغ را پخش کنند هزینه های گزافی را از شرکت ها می گرفتند و آنها را برای بینندگان خود نمایش می دادند. هزینه ای که شرکت ها می کردند برای پخش شدن در تلویزیون بسیار زیاد بود و هیچ تضمینی وجود نداشت که تبلیغ موفق عمل کند و هزینه به جیب شرکت ها برگردد.
امروزه به لطف سایت ها و شبکه های اجتماعی که اجازه به اشتراک گذاشتن ویدیوها بر روی خود را میدهند این بستر را فراهم آورده اند که ویدئوهای تبلیغاتی با هزینه بسیار ناچیزی برای مشتریانشان نمایش داده شود تا شرکت بتواند دست به معرفی کالاها و خدمات خود بزند.
2. برای هر نوع سبک کاری قابل تولید هستند.
یکی از مزایای بسیار خوبی که ویدئوها دارند این است که آن را میتوان برای توضیح و آموزش هر نوع کاری که تصورش را بکنید تولید کرد. تولید محتوای متنی یا محتوای صوتی محدودیت دارد و نمی توان با کلمه و صدا به آسانی دست به معرفی همه جوانب یک شغل یا حرفه زد.گاهی برای این که مخاطب یک چیز را بهتر درک کند ضرورت دارد تا آن را با چشم ببیند. برای همین محتوای ویدئویی بهتر از محتوای متنی و صوتی میتواند در کوتاه ترین زمان ممکن توضیحات لازم را ارائه دهد.
فکر کنید که یک شرکت قصد دارد تا یک کالا یا خدمات جدید را به مشتریان خود معرفی کند قطعا اگر به صورت متنی یا صوتی آن را معرفی کند مشتریان آنگونه که باید و شاید با آن ارتباط برقرار نمی کنند چون پیام بسیار دیرتر منتقل میشود. اما معرفی کردن همان کالا یا خدمات به صورت ویدئویی در عرض چند ثانیه مشتری را بهتر با آن آشنا میکند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو یکی از بهترین تولید کنندگان محتوای ویدیویی برای شرکت ها در ایران است که خدمات زیر را به شما صاحبین کسب و کار، با بالاترین کیفیتی که تصورش را میکنید ارائه میدهد.
تولید انواع موشن گرافیک
طراحی و تولید تیزر تبلیغاتی
تولید انواع ویدئوی زنده
طراحی سایت
سئوی سایت
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تنها کافی است با واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید و یا به resanato.com مراجعه کنید.
3. مخاطبان را بیشتر به سمت خود جذب میکنند.
یکی از اثرات مثبتی که ویدیو ها در دنیای دیجیتال امروز گذاشته اند این است که چشمها را به سمت خود خیره کرده اند. دلیلش هم این است که تولید محتواهای ویدیویی مثل متنی یا صوتی با محدودیت همراه نیست و میتوان هر گونه خلاقیتی را بر روی آنها برای جذب مخاطبان اعمال کرد.
به دلیل خلاقیت های صوتی و تصویری که بر روی ویدئوها اعمال میشود این توانایی را به دست می آورند تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. برای همین بیشتر شرکت ها ترجیح میدهند از تبلیغات ویدئویی برای جذب کردن مخاطبان استفاده کنند.
4. سرعت انتقال پیام به مخاطبان را بالا میبرند.
انسان عصر دیجیتال بر خلاف انسان پیشین بسیار عجول است و فرصت این را ندارد تا برای شناختن یک کالا یا محصول وقت زیادی را اختصاص بدهد. تیم های تولید محتوا با دانستن این نکته، حوصله انسان امروزی را در نظر میگیرند و ویدیو را بلند تولید نمی کنند تا مخاطب به دیدنش رغبت کرده و پیام با سرعت بالا به او منتقل شود.
ویدئوهای تبلیغاتی که به صورت کاملا مناسب تولید شوند بزرگترین هنرشان این است که سرعت انتقال پیام به مخاطب را بالا میبرند و در زمان صرفه جویی میکنند. در دنیای امروز فعل و انفعالات بسیار سریعتر از گذشته اتفاق میافتد.برای همین انسان عصر دیجیتال وقتش بسیار کم است و آن را مدیریت میکند.
5. قدرت اثرگذاری بالایی دارند.
امروزه استفاده از ویدئو به عنوان شیوه ای برای تبلیغ کردن اجناس توسط شرکت ها به این دلیل مرسوم است که نسبت به دیگر انواع محتوا از قدرت اثر گذاری بیشتری روی ذهن مخاطب برخوردار است. چون چیزهایی که توسط مخاطب دیده میشود خیلی بهتر برایش قابل درک است تا این که یک متن بخواند یا یک صوت را گوش دهد.
تیم های تولید محتوا با آگاهی از این نکته معمولا قبل از این که ویدئوی تبلیغی را برای شرکت تجاری تولید کنند، دست به جستجو و تفحص میزنند و رقبا را بررسی میکنند تا محتوایی را تولید کنند که بالاترین بازدهی ممکن را داشته باشد و اثرگذاری آن سبب شود تا شرکت به اهداف از پیش تعین شده خود برسد.
6. جزئیات را به خوبی نمایش میدهند.
امروزه نرم افزارهای قدرتمندی توسط شرکت های تکنولوژی تولید شده است که به وسیله آنها میتوان هر نوع تغییر و جزئیاتی را بر روی محتوای ویدئویی اعمال کرد. برای تبلیغات یک کالا یا آموزش کاری خاص، گاهی بسیار ضروری است که به جزئیات بسیار توجه شود. توجه به جزئیات است که سبب میشود تا به بهترین نتیجه ممکن رسید.
توجه نکردن به نکات ریز و جزئیات در تولید محتوای ویدئویی ممکن است باعث شود تا آن ویدیو آن گونه که باید اثر کند نکند. اثر نکردن یک ویدئو سبب میشود تا تولیدش هزینه بر روی دست صاحبان آن تجارت بگذارد و شرکت در راه رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود متحمل شکست شود.
7. قابل اشتراک گذاری در همه جا هستند.
امروزه ویدیوها به لطف سایت ها و شبکه های اجتماعی قابلیت اشتراک گذاری دارند و میتوان آن را با دوستان خود و یا کسانی که با آنها در تعامل هستید به اشتراک گذاشت تا به این وسیله بیشتر و بهتر دیده شوند. بیشتر دیده شدن ویدئو کمک میکند تا دیگران با کالاها و خدماتی که ارائه می کنید بیشتر آشنا شوند.
دیده شدن یک ویدئو در عصر دیجیتال سبب میشود تا بیشترین اثر را در پی داشته باشد. مشتریان بیشتری را برای کالاها و خدمات جذب کند. میزان فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد و روند میزان درآمدها را نسبت به گذشته صعودی کند.
8. باعث اعتبار به کسب و کارها هستند.
امروزه یکی از مواردی که در عصر دیجیتال سبب میشود تا یک کسب و کار الکترونیک اعتبار بالایی را از سوی موتورهای جستجوگر به دست بیاورد، تولید کردن محتوای ویدئویی اورجینال است. این محتواها سبب میشوند تا کسب و کار یک شرکت به بهترین صورت ممکن به کاربران معرفی شود.
یک معرفی خوب و مناسب با محتوای ویدئویی سبب میشود تا قدرت برند شرکت افزایش پیدا کند و مشتریان برای استفاده از خدمات آن رغبت بیشتری داشته باشند. همین مورد به تنهایی نشان میدهد که تولید محتوای ویدیویی چه اثر مثبتی را در پی دارد.
سخن پایانی
همانگونه که در مقاله بالا خواندید محتواهای ویدیویی در دنیای دیجیتال امروز بسیار اثرگذار هستند تا این حد که شبکههای اجتماعی بر پایه ویدئو مثل یوتیوب ایجاد شده است و بسیاری از افراد برای به دست آوردن روزی خود دست به تولید محتواهای ویدیویی برای شرکت های تجاری در سراسر جهان میزنند. همین نکات نشان میدهد که تا چه اندازه محتواهای ویدیویی در امر تجارت الکترونیک امروز اثرگذار و اثربخش هستند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سالها تجربه عملیاتی در ساختن موشن گرافیک آماده است تا سفارش موشن گرافیک مورد نیاز شما را برای توسعه تجارتتان بر عهده بگیرد. برای به دست آوردن اطلاعات لازم با واحد روابط عمومی ما تماس حاصل بفرمایید.