خبرگزاری کار ایران

کاربرد میکروسیلیس در بتن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۰۲

میکروسیلیس چیست ؟

میکروسیلیس و کاربرد آن در بتن یکی از مباحث مورد توجه پژوهشگران در زمینه روش های افزایش مقاومت بتن و بهبود سازه های بتنی است. در سال های اخیر استفاده از این ماده جانبی صنعتی، نقش ویژه ای در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است. جهت سفارش ژل میکروسیلیس به سایت فروشگاه کپکو کالا مراجعه بفرمایید. شناخت میکروسیلیس  و اینکه میکروسیلیس چیست را باید با بررسی میکروسکوپی بتن آغاز کرد. بتن، ترکیبی از مواد زیر است:

  1. سیمان
  2. آب
  3. ماسه
  4. سایر افزودنی هایی است که در کنار یکدیگر، ماده خمیری روانی را شکل می دهند.

 با گذشت زمان و تبخیر آب موجود در این خمیره، در کنار فرآیند های شیمیایی شکل گرفته در بافت بتن، حالت جامد پیدا کرده و به کمک آن می توان انواع سازه های عمرانی را ساخت. با نگاهی ریزبینانه به این ترکیب، متوجه وجود فضا های میکروسکوپی بسیار ریز در میان این مواد می شویم. وجود این فضا های خالی، شاید در پروژه های معمول عمرانی، مشکل ساز نباشد، اما وقتی صحبت از ساخت ابرسازه ها می زنیم، مثلاً پایه و ساقه بتنی برج میلاد، یا باند فرودگاهی که باید فشار قابل ملاحظه ای را تحمل نماید، همین فواصل کوتاه نیز به چشم آمده و می توانند مشکل ساز باشند. میکروسیلیس که به صورت طبیعی یا مصنوعی یافت می شود نوعی دوده است. نوع مصنوعی آن که در ترکیبات بتنی کاربرد دارد، دوده به جا مانده از سوزاندن سوخت فسیلی در کارخانه ها و نیروگاه های تولید برق است. در جدول زیر مشخصات و ترکیبات میکروسیلیس آورده شده است:

ردیف

مشخصه

مقدار

1

اندازه

یک میکرومتر

2

رنگ

خاکستری تیره تا سفید

3

چگالی توده

بین 130 تا 430 کیلوگرم در هر متر مکعب

4

ترکیب شیمیایی

سیلیسیم یا آلیاژ های آن

 

 

 

 

 

 

 

 

میکروسیلیس محصول جانبی نیروگاه ها و کارخانجات است.

استفاده از میکروسیلیس در بتن چه مزایایی دارد؟

میکروسیلیس با پر کردن منافذ میکروسکوپی که بوسیله ماسه و سیمان به راحتی پر نمی شود، به ایجاد بافت محکم تری در بتن می انجامد. از طرفی میکروسیلیس با چسبندگی بیشتر به سیمان و انجام واکنش شیمیایی با آن، مقاومت بتن را افزایش می دهد. البته میزان مصرف میکروسیلیس در بتن بسته به استفاده ای که میخواهیم از محصول بکنیم مربوط است .سطح تمام شده بتنی، با استفاده از این ترکیبات، صاف تر است، لذا برای ساخت کف سالن های ورزشی، یا پیست های مخصوص و به طور کلی هر سطحی که صاف بودن آن برای ما مهم است، می توانیم از این مواد در ترکیب بتن استفاده نماییم.

پس از بتن ریزی، به علت کمتر بودن منافذ بتن، باید عملیات پرداخت و نگهداری از سازه بتنی با دقت و مراقبت ویژه ای صورت پذیرد تا اختلاف دمای قسمت های سطحی و داخلی بتن تقویت شده با میکروسیلیس، زیاد نشده و به ترک خوردن و ایجاد شکست های درونی در آن منجر نشود. از مهم ترین موارد کاربردی میکروسیلیس در پروژه های عمرانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ساخت انواع سازه بتنی با مقاومت بالا در برج ها و ساختمان های مرتفع.
  2. ساخت انواع سازه دریایی.
  3. ساخت پی ساختمان های صنعتی با مقاومت بالا.
  4. ساخت سیل بند و سد.
  5. ساخت تاسیسات و ساختمان های حساس و حیاتی مانند نیروگاه ها، فرودگاه ها و ... .

کاربرد میکروسیلیس در بتن چیست؟

میکروسیلیس، فواصل میکروسکوپی موجود در بتن را پر کرده و به قوام آن کمک می کند.

میزان مجاز استفاده از میکروسیلیس در بتن چقدر است؟

میزان مجاز مصرف میکروسیلیس باید در حد 10 درصد از حجم کل بتن باشد. استفاده بیشتر از این میزان، حالتی چسبناک به بتن می دهد و اختلاط و ترکیب کامل بتن را با مشکل مواجه می نماید. برای حل این مشکل، می توان از روان کننده های بتن استفاده کرد. شرکت کپکو ارائه دهنده انواع روان کننده بتن می باشد و میتوانید قیمت ژل میکروسیلیس و قیمت روان کننده های بتن را در سایت www.capcokala.com  مشاهده بفرمایید. همچنین ترکیب دقیق این مواد، نیازمند استفاده از برج میکسر یا ماشین مخصوص، توسط کارگران ماهر و با تجربه است و روش ساخت ژل میکروسیلیس در هر برندی متفاوت است، میکروسیلیس سمنان یک نمونه می باشد . در صورت خرید اینترنتی ژل میکروسیلیس میتوانید به سایت ما مراجعه بفرمایید.

کاربرد میکروسیلیس در بتن چیست؟

با استفاده از بتن تقویت شده با میکروسیلیس، می توان سازه های حیاتی را ساخت.

نتیجه گیری

تولید یک بتن با کیفیت، به منظور ساخت سازه های ویژه، مستلزم استفاده از ترکیبات جدید مانند میکروسیلیس است تا با استفاده از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این مواد، مقاومت بتن افزایش یابد. نکته قابل توجه در این میان، استفاده از افزودنی های استاندارد بتن ، به میزان مجاز است. عدم تناسب این مواد با سایر ترکیبات اصلی بتن، یا آنها را بی تاثیر نموده و یا موجب بر هم خوردن تعادل بتن می گردد که در نتیجه آن، بتن ریزی با موفقیت همراه نبوده و هزینه و وقت زیادی را از دست خواهیم داد. برای استفاده صحیح از این افزودنی ها، نیازمند استفاده از دانش و تجربه متخصصین در این زمینه هستیم. شما می توانید جهت اخذ اطلاعات تکمیلی و انتخاب بهترین محصول، با کارشناسان کپکو کالا تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز