خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ایران فریمکو:

لزوم آموزش و مهارت افزایی صنعت بتن با هدف اشتغالزایی دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۲۹

مدیرعامل شرکت بتن ایران فریمکو با تاکید بر استفاده از آخرین تکنولوژی صنعت بتن در ایران، گفت: با توجه به اهمیت استحکام سازه های بتنی، لازم است نیروهای متخصص در ایران آموزش دهیم که با هدف مهارت محور، بتوانند در صنعت بتن به صورت علمی و کاربردی، کار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمد کیهانی که فرزند علی اصغر کیهانی پدر صنعت بتن ایران و بنیانگذار هلدینگ این صنعت است در نشست خبری با تاکید بر آموزش مهارت و اشتغال محور در دانشگاهها، اظهار کرد: در این هلدینگ با توجه به نوآوری تکنولوژی و صنعت بتن، دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت افزایی علاقه مندان احداث شد.

این مدیر صنعتی با عنوان اینکه اولین واردکننده جداول جاده ها در ایران و تولید بتن RCCP جایگزین آسفالت در دنیاست برای اولین بار در این مجموعه ثبت اختراع شد،‌ افزود: رسالت تولید این بود که مصالح نوین با تکنولوژی روز دنیا در صنعت ساختمان و راه به کشور ایران وارد شود و این مرکز اولین مجموعه تحقیق و توسعه در بتن است و اولین دانشگاه علمی کاربردی در صنعت بتن در ایران فریمکو تاسیس شده است.

کیهانی با عنوان اینکه مجموعه هلدینگ کیهانی بیش از دهها ثبت اختراع دارد و بیش از ۲۰۰ جایزه ملی در زمینه تولید و توزیع و مصرف بتن و قطعات بتنی داریم، گفت: تمام تلاش ما این است که آخرین تکنولوژی صنعت دنیا را در ایران استفاده کنیم و هدف مهمتر اینکه نیروهایی در ایران آموزش دهیم که آنها بتوانند در صنعت به صورت کاربردی کار کنند و نمونه این هدفگذاری تاسیس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو است.

وی ادامه داد: رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود، هیچ کدام رقیب دانشگاه‌های آزاد و ملی و غیره نیست بلکه سعی کردیم رشته های جدید در صنعت بتن، نوآوری کنیم که در سایر دانشگاهها نباشد و این متفاوت بودن این دانشگاه است.

علی عمران روزبان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو در ادامه این نشست خبری با تاکید بر توسعه علم و فناوری اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی، اولین و تنهاترین دانشگاه علمی کاربردی در حوزه ساختمان و بتن از سال ۹۰ فعال است و بعد از گذشت یک دهه از فعالیت، حدود ۲۵ رشته در حوزه های مختلف مهارت محور و شغل محور فعالیت می کند.

وی افزود: ماموریت اصلی دانشگاه علمی کاربردی، طراحی رشته های آموزشی مورد نیاز صنایع است لذا این مرکز نیز علاوه بر آموزش، تحقیق و پژوهش نیز دارد.

این مسئول با تاکید بر تضمین آینده شغلی دانشجویان مهارت محور این دانشگاه، اظهار داشت: اغلب رشته های این مرکز آموزشی مختص صنعت بتن است و در هیچ دانشگاه دولتی و غیر دولتی، سابقه تدریس ندارد لذا کسانی که در بیش از ۲۵ رشته تخصصی شرکت می کنند به عنوان شغل مهارت عملیاتی در مشاغل صنعتی شرکت کنند. دانشجویان در رشته ها حتما جذب این هلدینگ می شوند در حالیکه اغلب فارغ التحصیلان در شرکت های دیگر به راحتی جذب می شوند لذا تسهیلاتی داریم که دانشحویان جذب هلدینگ خودمان شوند.

وی افزود: رویکرد این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش با فعالیت های گسترده مهارت افزایی از نسل سوم به سمت نسل چهارم هدایت شده است.

برگزاری استارت آپ در کشف استعدادهای نهفته

روزبان به برنامه های دانشگاه در سال تحصیلی جدید پرداخت و از برگزاری مداوم استارت آپ علی اصغر کیهانی خبر داد و گفت: کشف استعداد های علمی و استفاده از آن و کمک به توسعه ایده های نو و تبدیل به تجاری سازی از اهداف مهم این استارت آپ است،

وی افزود استارت آپ ها به صورت های مختلف بر گزار می شود که به صورت کار گاهی صورت می گیرد ولی جشنواره استارت آپ علی اصغر کیهانی اقدامی مهم برای توسعه و نو آوری در حوزه ایده های جدید است.

روزبان در بخش دیگر سخنان خود به افتخارات و دریافت تندیس های مختلف که به بیش از ۵۰ مورد می رسد اشاره کرد و تصریح کرد: کسب این افتخارات مربوط به استفاده از اساتید نخبه است و از مزایای این دانشگاه در جذب دانشجویان در هلدینگ کیهانی جزو امتیازات دانشجویان محسوب می شود و بورسیه برای دانشجویان ممتاز که در پایان می توانند در یکی از صنایع زیر مجموعه، جذب و مشغول به فعالیت شوند.

مجموعه ایران فریمکو از سال ۱۳۵۴ در بستر رودخانه کردان تاسیس شد و علت تاسیس در این منطقه ذخائر غنی شن و ماسه بود و نزدیکی به سیمان آبیک و بازار مصرف که غرب استان تهران و شاهراه ۱۳ استان بود.

هلدینگ کیهانی سه شرکت دارد که شرکت ایران فریمکو، اسکلت بتنی و پارس لانه است.

گفت و گو: سید علی اولیایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز