خبرگزاری کار ایران

کارگاه کارآفرینی بانوان با حضور مصیح جعفرزاده برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۷۷

"معصومه جعفرزاده" با نام مستعار "مصیح جعفرزاده" مدیر موسسه جذبِ مسیرِ خوشبختی "کارگاههای کارآفرینی بانوان" را برای علاقه مندان برگزار می کند.

به گزارش ایلنا، "معصومه جعفرزاده" با نام مستعار "مصیح جعفرزاده" در دومین گردهمی ماهانه که با عنوان کارآفرینی بانوان برگزار شد، تعداد زیادی از علاقه مندان را به سمت یادگیری تکنیک‌های کارآفرینی و اشتغالزایی، هدایت  کرد تا بتوانند در راستای کسب و کار و اشتغال خانگی، بانوان را به سمت کارآفرینی هدایت کند. 

در دومین دورهمیِ حضوری،‌ جمعی از شرکت کنندگان که اغلب بانوان و دختران البرزی بودند در این رویداد شرکت کرده و با مشارکتِ جمعی از تجربیات این بانوی کارآفرین بهره مند شدند.

کارگاه کارآفرینی بانوان با حضور مصیح جعفرزاده برگزار می شود

اشتغال خانگی، کسب و کار بزرگ نمی خواهد

مصیح جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با کارآفرینی گفت: کارآفرینی یعنی هر فرد با مهارتی که دارد بتواند کسب و کار حتی کوچک شروع کند که در مدت کوتاه، توسعه پیدا کند.

او افزود: افرادی که تمایل به کارآفرینی دارند بر اساس توانایی، علاقه و نیازی که دارند می توانند کارهای زیادی انجام دهند و در این میان با توجه به اینکه بسیاری از بانوان ، خانه دار هستند می توانند به سمت مشاغل خانگی هدایت شوند.

این بانوی کارآفرین با یادآوری زمان شیوع کرونا، اظهار داشت: حدود ۳ سال درگیر این بیماری بودیم که بسیاری از مردم در محدودیت های تردد مجبور شدند در منزل به سر ببرند که این برای بانوان فرصت خوبی بود که کسب و کاری راه اندازی کنند.

جعفرزاده گفت: این تصور که برای شروع اشتغال خانگی باید کسب و کار بزرگی راه اندازی شود اشتباه است چراکه حتی با مهارت بافندگی، خیاطی، آشپزی،‌ شیرینی پزی ساده می توان کار را شروع کرد و با خلاقیت و ایده ای که مهارت را به روز کند به  درآمدزایی قابل توجه رسید.

خلاقیت با تلفیق مهارت و ایده ایجاد می شود

این بانوی نویسنده گفت: خلاقیت می تواند با تلفیق مهارت و ایده ایجاد شود و اگر پرورش پیدا کند برند می شود. بسیاری از برندهای مطرح دنیا با یک ایده شکل گرفته اند که به سرعت، بازار فرش جهانی پیدا کرده اند لذا ایده برای کسب و کار بسیار مهم است.

او از کارآفرینی خود به عنوان نمونه یادکرد و گفت: با وجودی که هنوز مجوز بسته بندی مواد غذایی را نگرفته بودم اما بازار فروش تولیدات خود را پیدا کرده بودم. کسب و کار و بازاریابی سخت نیست و در دوره هایی که برگزار می کنیم، علاقه مندان به کسب و کار را تشویق خواهیم کرد با هر مهارت و حرفه ای که پیش از این کسب کرده اند، درآمدزایی کنند. می توان با مهارت کوچک، کار را آغاز کرد و در ادامه مسیر، کیفیت محصول خود را بالا برد و از نظر مبلغ تولید شده محصول، مبلغ فروش را کاهش داد که مشتری جذب شود. بدین ترتیب هرچه جلوتر می رویم به راحتی مسیر برای کارآفرینی هموار می شود.

جعفرزاده یادآور شد: محصولات غذایی بسته بندی شده با نام تجاری دبورا نیز به همین روش با مشاغل خانگی شروع شد و تبدیل به برند مواد غذایی در وسعت کارحانه ای گردید. سبک و شیوه کارآفرینی که در اثر تجربه کسب کردم به خوبی برای علاقه مندان کسب و کار نیز جواب خواهد داد.

لزوم اشتغال بر اساس اولویت

او ضمن توصیه به زنان خانه دار گفت: به مهارت های کوچک خودتان، بی اهمیت نباشید چون زمانی را به یاد دارم که برای تعدادی از مدارس، ساندویچ صبحانه سفارش می گرفتم و در مقطعی دیگر صادر کننده محصولات غذایی شدم لذا تاکید می کنم بانوانِ علاقه مند به کسب و کار بر اساس اولویت هایی که دارند، برای خود اشتغالزایی کنند.

جعفرزاده در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر ایده راه اندازی کلاس های کارآفرینی برای بانوان، اظهار داشت: زمانی که در اتاق بازرگانی به عنوان عضو بانوان کارآفرین بازرگان مشغول فعالیت بودم و با تولیدات برند دبورا که صادرات خارج از کشور هم انجام می شد، فعالیت تولیدی داشتم و با توجه به موفقیت این برند خیلی از علاقه مندان برای کسب و کارهای مورد نظر خود از من مشاوره می گرفتند که بعد از آن ایده آموزش کسب و کار باعث برگزاری دوره های فعلی شد.

دوره های کارآفرینی بانوان، کمک به اقتصاد خانواده است

این بانوی البرزی با اشاره به دوره های کارآفرینی که خود مدرس آن است، گفت: این دوره ها برای بانوان، برنامه ریزی شده و از آنجا که خانم ها می توانند کمک خوبی برای اقتصاد خانواده باشند و از اوقات بیکاری خودشان استفاده کنند و از فرصتی که در خانه دارند به تولید درآمد اختصاص دهند هم اختلافات خانوادگی کمتر می شود و هم از نظر مالی، خانواده رشد بیشتری خواهد داشت.

او اضافه کرد: معمولا افکار منفی در زمان بیکاری، سراغ ما می آید و با سرگرمی و شروع کسب و کار، ذهن به سمت کار هدایت می شود و کم کم این عادت می شود که بتوانند در مسیر رشد قدم برداشته و از درجا زدن، جلوگیری خواهد شد.

جعفرزاده افزود: علت انتخاب بانوان برای من مهم بود چراکه اگر مادر خانواده خلاق و ایده پرداز و صاحب کسب و کار شود، فرزندانی در خانواده، پرورش پیدا می کنند که با الگو گرفتن از کسب و کار مادر، آینده بهتری پیش رو خواهند داشت.

کارگاه کارآفرینی بانوان با حضور مصیح جعفرزاده برگزار می شود

برگزاری دوره های کارآفرینی

این بانوی کارآفرین در رابطه با دوره های کارآفرینی که خود مدرس آن است، توضیح داد: این دوره ها با مباحث روانشناسی متفاوت است و با این سرفصل‌های تئوری کاری نداریم. در این دوره، آموزش های عملی برای کارآفرینی داریم و تکالیفی محول می شود که دانشجویان با ارائه محصول تولیدی به سمت کسب و کار متمایل می شوند. با توجه به گذراندن دوره های مهم کارآفرینی و صدور مجوز فعالیت از اداره کل ارشاد این اطمینان را به علاقه مندان کسب و کار می دهیم که پس از گذراندن دوره بتوانند قدم های مهم در حوزه کسب و کار بردارند.

جعفرزاده اضافه کرد: بازاریابی و فروش تولیدات برای بانوان، دارای اهمیت است چراکه اگر تولیدات غذایی باشد، زمان نقش حیاتی خواهد بود و این امر محقق نخواهد شد مگر با تلاش و استمرار.

این مربی کارآفرین در مورد چگونگی برگزاری کلاس های کارآفرین گفت: در حال حاضر، کارگاهها به صورت حضوری و با پرداخت هزینه در شهر کرج، مهرشهر، چهار جلسه حضوری ماهانه و هر جلسه دو ساعت، برگزار می شود. 

جعفرزاده گفت: آنلاین شدن جلسات در برنامه های آینده مجموعه ما قرار گرفته است چون از شهر و استان های دیگر و حتی خارج از کشور، بانوان بسیاری متقاضی شرکت در کارگاهها هستند. 

مصیح جعفرزاده با عنوان اینکه نشست های کارآفرینی و دورهمی های ماهانه که با بانوان کارآفرین برگزار می شود، رایگان است، اضافه کرد: ایده علاقه مندان کارآفرین می تواند تبدیل به پول شود به شرطی که قدم اول را به درستی بردارند و ضمن تلاش مستمر، مطمئن باشند که موفق خواهند شد.

راههای ارتباطی ثبت نام دوره

این بانوی کارآفرین با اشاره به راههای ارتباط برای ثبت نام، گفت: علاقه مندان برای شرکت در نشست ها و دورهمی های کارآفرینی بانوان و اشتغالزایی بانوان و مشاغل خانگی، عدد 8 را به پیج های زیر دایرکت کنند:

@jafarzademasih

@masih.Jafarzade

و یا درخواست ثبت نام به شماره زیر واتس اپ ارسال شود:

09196508600

آدرس سایت :

www.jafarzade.com

رزومه مصیح جعفرزاده

مصیح جعفرزاده، افتخاراتی همچون داشتن مدرک DBA مالی و سرمایه گذاری؛ گواهینامه های معتبر در زمینه مدیریت بازرگانی، بازاریابی و تبلیغات دارد. همچنین دارای چندین تقدیر نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این بانوی کارآفرین ابداع کننده 540 باور مالی است که در ضرب المثل ها، تکیه کلام ها و در فرهنگ ایران وجود دارد.

مصیح جعفرزاده، عضو انجمن روانشناسی آمریکا، عضو انجمن روانشناسی ایران و عضو انجمن مشاوران داخل کشور است.

همچنین عضویت افتخاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی، عضویت در کانون زنان کار آفرین و بازرگان و عضویت در اتحادیه مدیران حرفه ای بین الملل در کارنامه این بانوی البرزی وجود دارد.

گزارش رپرتاژ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز