خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام شد؛

رونمایی از بیمه اجتماعی ورزشکاران، هنرمندان و اصحاب رسانه/البرز پایلوت طرح بیمه مشاغل فصلی در کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۸۷

با حضور رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر کشور و مسئولان استان البرز از بیمه اجتماعی ورزشکاران، اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه در قالب بیمه مشاغل فصلی، رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از البرز به همت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز، مراسم رونمایی از طرح بیمه اجتماعی ورزشکاران، هنرمندان و اصحاب رسانه در قالب مشاغل فصلی برای نخستین بار برگزار شد.

این مراسم با حضور رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر کشور، مسئولان استانی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، خبرنگاران، ورزشکاران، مربیان و داوران برگزار شد.

بیمه برای همه اقشار جامعه ضروری است

عبدالله دارایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در این مراسم اظهار کرد: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های خوب خود، به عنوان پایلوت طرح بیمه اجتماعی برای اهالی فرهنگ و هنر، رسانه و ورزشکاران فعالیت جذب بیمه گزاران را آغاز کرد.

وی گفت: سال‌هاست بیمه مسئله مهم اقشار مختلف است. مطابق با اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان به عنوان اصل عدالت اجتماعی و بیمه‌ای برای همه بعد از سال‌ها اتفاق افتاد.

دارایی افزود: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های خوب به عنوان پایلوت قرار گرفت تا خدمات به همه بخش‌های کشور تسری یابد. موضوع مهم این است که تفکیک بیمه و تامین اجتماعی باید برای جامعه مشخص شود تا نوع خدمت رسانی و سبد بیمه‌ای و مبالغ پرداختی  مشخص شود.

وی بیمه داشتن برای اقشار مختلف را ضروری دانست و تأکید کرد: این خدمت به زحمتکشان باید از طریق انجمن‌ها و مجموعه‌ها و متولیان امر پیگیری شود. قطعا طی فرایند روشن افراد مورد تایید می توانند از این خدمت استفاده کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به تعاونی‌های مسکن گفت: این مهم، یکی از دغدغه‌های استاندار و ما است که مد نظر قرار دارد. به تمامی مجموعه‌ها اعلام کرده‌ایم تا تعاونی‌های مسکن خود را تأسیس کنند و بستر برای آن‌ها هم فراهم است.

 وی توجه به رفاه و حوزه های اجتماعی را از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: بیمه و مسکن یکی از پایه‌های مهم حوزه اجتماعی است و در این وزارتخانه با کمک سایر سازمان‌ها به فکر این موضوعات هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن های تخصصی مرتبط با حوزه کار و تولید در حال شکل دهی است‌، افزود: مشاغل خانگی یکی از حوزه‌های مهم است که باید جدی گرفته شود و فرصت تولید شغل از بستر خانواده باید جدی گرفته شود.حتی آمادگی آموزش مهارت با همکاری فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

دارایی ادامه داد: اکنون صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت سه روزه انجام می‌شود اما بسیاری از افراد خبر ندارند. رسانه‌ها در خط مقدم باید به کمک ما بیایند تا به این مسائل پرداخته شود.

رونمایی از بیمه اجتماعی ورزشکاران، هنرمندان و اصحاب رسانه/البرز پایلوت طرح بیمه مشاغل فصلی در کشور شد

اولین صندوق بیمه اجتماعی مشاغل فصلی در کشور

هادی بشیری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز  در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از  روند شکل گیری این طرح، گفت: بیمه اجتماعی باید همه اقشار مختلف جامعه را بر بگیرد و چتر حمایتی بر سر هنرمندان، اصحاب رسان و ورزشکاران باشد.

وی افزود: با توجه به اصل ۲۹ قانون اساسی همه آحاد مردم استان البرز باید از این بیمه برخوردار باشند افرادی که نوع بیمه شان کارفرمایی و کارگری نیست می توانند از طریق این صندوق بیمه اجتماعی خدمات لازم را دریافت کنند.

بشیری در رابطه با طرح بیمه اجتماعی در قالب مشاغل فصلی تصریح کرد: اجرای این طرح تا سال گذشته ممکن نبود. متولیان امر شناسایی شدند و مشاغ فصلی اجرای این طرح را به عهده گرفت و امروز شاهد رونمایی بیمه اجتماعی برای اولین بار در استان البرز هستیم.

مدیر این صندوق بیمه اجتماعی گفت: بیمه اجتماعی امکان استفاده از مزایای اجتماعی و خدماتی را برای اصناف نامبرده فراهم می کند و بیمه اجتماعی 70درصد از مبلغ بیمه را پرداخت می کند. مابقی حق بیمه که حداکثر مبلغ 133 هزار تومان است، بیمه گزار پرداخت می کند.

وی گفت: از دیگر مزایای این بیمه، حقوق بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و بیمه فوت است.اجرای این طرح گام موثر و مفیدی در راستای تامین پایگاه اجتماعی، معیشتی و شغلی اصحاب رسانه، هنرمندان و ورزشکاران خواهد بود.

در پایان این مراسم ضمن معرفی و ارائه کارت بیمه اولین بیمه گزاران ورزشکار، هنرمند و اصحاب رسانه در استان البرز از کارگزارن فعال بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز تقدیر شد.

متقاضیان بیمه اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز