خبرگزاری کار ایران

گردهمایی بازنشستگان تأمین اجتماعی کرج درباره میزان دستمزد سایر سطوح درآمدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۳۲

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج گفت: جلسه و هم اندیشی با تشکلات کارگری و بازنشستگان، مستمری بگیران تأمین اجتماعی کرج و اعضای پیشکسوتان جامعه کارگری به صورت حضوری برگزار شد.

فرشاد اوجانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: امروز چهارشنبه ۱۸خردادماه، بازنشستگان تامین اجتماعی شهر کرج برای پیگیری مطالبات خود در خانه کارگر کرج حضور پیدا کردند.

وی افزود: همزمان با اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور، جلسه و هم اندیشی با تشکلات کارگری و بازنشستگان، مستمری بگیران تأمین اجتماعی کرج و اعضای پیشکسوتان جامعه کارگری با محوریت بررسی میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

گردهمایی بازنشستگان تأمین اجتماعی کرج درباره  میزان دستمزد سایر سطوح درآمدی

اوجانی گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی کرج در اعتراض به میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی و رد کردن قانون شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان معترض شدند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر کرج، قرار بود حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌جز حداقل بگیرها ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که این قانون مورد قبول واقع نشد و بدین ترتیب تنها ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود.

وی با عنوان اینکه این میزان افزایش با وجود تورم افسارگسیخته، مشکلات قشر بازنشسته را حل و فصل نخواهد کرد، تصریح کرد: طبق قانون شورای عالی کار قرار بود حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که در پی خبری مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی سایر سطوح درآمدی موجی از نارضایتی بین بازنشستگان را به دنبال داشته است.

 اوجانی گفت: طبق آخرین اخبار حقوق حداقل بگیر‌ها ۵۷ درصد افزایش خواهد داشت و بازنشستگان حقوق کمتر از ۵.۵ میلیون تومان در سال جاری نخواهند داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج ادامه داد: بازنشستگان کارگری از اندوخته سالیان خود در صندوق تامین اجتماعی حقوق می گیرند و دولت نمی تواند به یکباره روال جدیدی برای تعیین مستمری ها اتخاذ کند. با اعلام وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی، حداقل حقوق بازنشستگان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اعلام شد.

وی اذعان داشت: انتظار می رود هر چه سریعتر قبل از اینکه موضوع به مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری کشیده شود دولت در این مصوبه تجدید نظر کرده و رضایت بازنشستگان اتخاذ شود. وزیر کار در مصاحبه‌های مکرر قول داد مصوبه شورای عالی کار بدون هیچگونه دخل و تصرفی اجرایی خواهد شد.

اوجانی گفت: در پایان این نشست بیانیه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری پیرامون اظهارات اخیر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص اجرای ماده ۹۶ قانون اجتماعی در جمع بازنشستگان و پیشکسوتان کرج قرائت شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز