خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت بیان کرد:

۷۰ درصد مواد اولیه تولید آلومینیوم وارداتی است/ معادن بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۷۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در بخش معدن، آلومینیوم است و علتش این است که 70 درصد مواد اولیه تولید آلومینیوم وارداتی است که در این خصوص برنامه‌هایی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در ادامه «همایش توسعه فعالیت‌های اکتشافی، پهنه‌های اکتشافی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال رونق تولید هفت محور تدوین شده که یکی از آن محورها معادن و صنایع معدنی است، گفت: معادن به عنوان بهترین جایگزین نفت مطرح است. کشور از گذشته تا به امروز با درآمد نفتی اداره شده است که اگر همچنان از نفت در بودجه جاری استفاده شود برای کشور یک آفت است که چه بسا با تحریم‌های نفتی، این مشکل نمود پیدا کرد.

رحمانی اظهار کرد: امروزه ارزش تولیدات صنایع معدنی ما حداقل 20 میلیارد دلار است و سالیانه 500 میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش معدن، آلومینیوم است و علتش این است که 70 درصد مواد اولیه تولید آلومینیوم وارداتی است که در این خصوص برنامه‌هایی اندیشیده شده است.

رحمانی با بیان اینکه معدن با شعار فعال نمی‌شود، گفت: این همایش سرآغاز انقلاب معدنی است. ما در بخش اکتشاف ضعیف هستیم و تا امروز اکتشافات ما سطحی بوده است. خوشبختانه امروزه شرکتهای بزرگ ما همت کرده‌اند و باید به آنها خداقوت گفت.

وزیر صمت بیان کرد: در بخش صنعت نیز چند کار بزرگ از جمله صادرات، بازار، نظام نوین بازار، فناوری و غیره به جد در حال پیگیری است.

رحمانی اظهار کرد: امسال نقشه راه معدن را ذیل برنامه انقلاب معدنی و فعالسازی معادن کوچک مقیاس را در کنار اکتشاف داریم.

وی با بیان اینکه اولویت دولت در بخش معدن موضوع اکتشاف است، افزود: دستگاه‌های ذیربط در کنار انجمن‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی در حوزه معدن در کنار هم پای کار بیایند.

وی از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز خواست در پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی خود موضوع معادن را بگنجانند.

رحمانی اظهار کرد: کشور برای اولین بار دارای نقشه راه معدن شده که این اکتشافات باید در این مسیر بروند.

وی اظهار کرد: تفویض اختیار به استان‌ها را برای تسریع در پیشبرد امور در دستور کار داریم. توسعه معادن باید در کنار توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق محل معادن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز