کد خبر: 774980 A

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه قطار پرسرعت تهران-قم –اصفهان در حال حاضر 14.5 درصد است،‌ گفت:‌ نظر آقای وزیر بر این بود که سرعت قطار در بخش تجهیزات روسازی و ناوگان از 250 کیلومتر به 300 کیلومتر بر ساعت برسد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت‌و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازدید امروز خود از پروژه ریلی قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان اظهار داشت:طبق آخرین توافقات قرار بر این است که امور اجرای این پروژه بر عهده شرکت ساخت و امور مالی بر عهده شرکت راه آهن باشد که با همکاری یکدیگر به دنبال اجرای پروژه براساس اولویت‌بندی‌ها هستیم.

وی افزود: برای اجرای پروژه ریلی قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان برنامه ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌ها انجام شده است و امروز هم تا قطعه پایانی این پروژه یعنی اصفهان بازدیدی به عمل می ‌آید تا در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار بگیریم.

خادمی با اشاره به دستور وزیر راه وشهرسازی مبنی بر افزایش سرعت قطار در بخش تجهیزات روسازی گفت: در بخش زیرسازی سرعت سیر و حرکت 300 کیلومتر بر ساعت و در بخش تجهیزات روسازی سرعت 250 کیلومتر تعیین شده بود که نظر آقای وزیر براین بود که سرعت حرکت بخش تجهیزات روسازی و ناوگان هم 300 کیلومتر بر ساعت باشد.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: از این رو محاسبات جدید هم بر اساس سرعت 300 کیلومتر بر ساعت انجام شده است و اجرای پروژه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اولویت بندی این پروژه در اجرا گفت: ساخت قطعه اصفهان تا قم در اولویت قرار دارد و بخش عمده از عملیات اجرایی هم در این قطعه انجام شده است.

خادمی درباره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه قطار پرسرعت تهران-قم –اصفهان در حال حاضر 14.5 درصد است و براساس زمان بندی ها اجرای پرو‌ژه را دنبال می کنیم.         

 

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قطار تهران- قم- اصفهان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر