خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

اشتغالزایی 30هزار نفری با ساخت 2 هزار مسکن در اندیشه / نقدینگی مردم را به سمت ساخت مسکن هدایت می کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۹۴

معاون وزیر راه وشهرسازی در مراسم کلنگ زنی 2099 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با بیان اینکه ساخت دو هزار واحد مسکونی برعهده شهرهای جدید است گفت: تمرکز ما برای اجرای این پروژه در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است و اغلب این واحدها با مشارکت بخش خصوصی به اجرا می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،حبیب الله طاهرخانی تاکید کرد : در شرایطی که کشور هم از لحاظ تخصیص پروژه های عمرانی و هم از تخصیص منابع با محدودیت‌های جدی مواجهه است برنامه احداث 400 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم که هیچ اتکایی به منابع دولتی ندارد .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در حال حاضر منابع سرشاری در اختیار بخش خصوصی است چرا که نقدینگی قابل توجهی در دست مردم قرار دارد و این نقدینگی به سمت هر حوزه ای که حرکت می کند کشور را با بحران مواجه می کند حال اینکه جذب این منابع به بخش مسکن می تواند صنایع مرتبط با ساخت و ساز را فعال کند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان کاملا خوداتکا است گفت: با این اقدام می‌توانیم در عین حال اشتغالزایی را افزایش دهیم به طوری که با اجرای 2 هزار واحد مسکونی در شهرجدید اندیشه برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود .

طاهرخانی افزود: با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم توجه به بخش مسکن در راه‌های اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری است چرا که اجرای این پروژه ها با کمترین وابستگی به منابع دولتی بیشترین اشتغال را ایجاد می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی را دیدیم که با ورود مستقیم دولت با کاهش بهره وری و تسهیل زمان اجرا مواجه می کند گفت: با ورود بخش خصوصی قیمت تمام شده پروژه ها کاهش پیدا می کند و سرعت اجرا بالا می رود .

طاهرخانی با تاکید بر اینکه در مدل های جدید، مدل کارفرمایی و پیمانکاری نیست گفت: در مدل های جدید بخش خصوصی مجری تصمیمات دولت نیست و قرار نیست هزینه دستورات را بپردازد. در سیستم سرمایه گذاری و سرمایه پذیری قواعد موضوع تغییر می کند و سرمایه گذاران شرکای ما هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تنها پاشنه آشیل این اقدام این است که نتوانیم شرکای مناسب انتخاب کنیم از این رو توانمندی و اهلیت سرمایه گذاران برای ما بسیار مهم است و نهایت دقت را در انتخاب سرمایه گذاران داریم.

طاهرخانی با بیان اینکه امروز یکهزار میلیارد تومان پروژه در شهر جدید اندیشه شروع به کار کرد گفت: از این رقم 700میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می شود و تنها چیزی که دولت عهده دار آن شده ارائه زمین است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: در شهرها و مناطق نیازمند مسکن هزینه های پروانه را هم دولت برعهده می گیرد تا قیمت تمام شده ورود سرمایه گذاران به این پروژه ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد : امیدوارم خروجی این برنامه تولید مسکن پایدار و با کیفیت برای مردم باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز