کد خبر: 727647 A

برابر گزارش آماری منتشر شده از سوی واحد عضویت و گواهی مبدا اتاق بازرگانی تهران، سهم کارت‌های بازرگانی حقوقی و حقیقی از کل کارت‌های عضویت و بازرگانی اتاق تهران در حال حاضر بالغ بر 81 درصد است. هم‌چنین آهنگ رشد اعضای اتاق تهران نشان از همبستگی مستقیم آهنگ رشد با توسعه خدمات اتاق به اعضا دارد.

به گزارش ایلنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران قصد دارد به منظور ارائه عملکرد خود، با انتشار سلسله گزارش‌هایی مبتنی بر آمار و تحلیل مرتبط، نقاط قوت و ضعف خود و نیز فراز و فرودهای اقدامات و فعالیت‌هایش در چهار سال گذشته را به‌طور شفاف ترسیم کند تا تصویر روشنی از مسیر طی شده در چهار سال گذشته ترسیم کند و  نقشه راه چهار ساله آینده و نقاط لازم‌العبور آن را پیش‌بینی کند.

بر همین اساس، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران طی گزارشی از روند رشد کارت‌های بازرگانی و عضویت در چهار سال گذشته اعلام کرد که برابر آخرین آمار موجود از ابتدای فروردین ماه 1394 تا میانه بهمن ماه 1397 (15/ 11/ 97) تعداد اعضای اتاق تهران، یعنی دارندگان کارت‌های بازرگانی و عضویت، اعم از حقیقی و حقوقی، به 18 هزار 258 عضو بالغ شده که در مقایسه با رقم 14 هزار و 64 عضو افزایشی معادل چهار هزار 194 عضو داشته است. این اعداد گویای رشد حدوداً 30 درصدی در خلال دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران است که گرچه هنوز با شمار اعضای پارلمان حقیقی بخش خصوصی فاصله دارد اما نمایانگر رشد قابل توجهی در شمارگان اعضای این اتاق است.

بهمن عشقی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران افزود: این اتاق در چهار سال گذشته تلاش کرده است با تسهیل فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی با استفاده از ابزار و فناوری‌های نوین مانند ثبت‌نام آنلاین و بارگذاری مدارک بدون نیاز به مراجعه حضوری، برپایی کلاس‌های آموزشی الزامی برای دریافت کارت بازرگانی به‌صورت آنلاین و برگزاری آزمون اینترنتی، دریافت گواهی موضوع ماده 186 مالیاتی و تامین اجتماعی به صورت برخط، نظام پرداخت آنلاین، پاسخگویی اینترنتی و تلفنی با راه‌اندازی مرکز تماس 1866 و ... در جهت رشد و توسعه اتاق به عنوان نهاد و پایگاه فعالان بخش خصوصی بکوشد و سعی در جذب حداکثری فعالان اقتصادی حرفه‌ای و شناسنامه‌دار، به‌ویژه  جوانان مشتاق به راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین داشته باشد.

او افزود: در شروع به کار دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران (در ابتدای فروردین ماه 1394) تعداد کل کارت‌های عضویت و بازرگانی صادر شده توسط اتاق تهران 14 هزار و 64 کارت با ترکیب کارت‌های بازرگانی 11 هزار و 645، عضویت حقوقی یک هزار و 238 و عضویت حقیقی یک هزار و 181 بود.

دبیرکل اتاق تهران ادامه داد: با طراحی برنامه‌های متنوع با رویکرد معرفی اتاق و توسعه موضوع خدمت به اعضا طی سال 1394، چهره اتاق تهران نزد مخاطبان خارجی دگرگون و سال 1395 به سال موفقیت در جذب اعضای جدید تبدیل شد به نحوی که ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در دو حوزه پرکاربرد بیمه تامین اجتماعی و مالیات و حضور نمایندگان اتاق تهران در هیات‌های حل اختلاف برای کمک به حل مشکلات ایجاد شده برای بنگاه‌های بخش خصوصی، هم‌چنین خدماتی نظیر راه‌اندازی میز ثبت شرکت‌ها و کمک به فعالان اقتصادی برای دریافت ویزای تجاری (در دوره‌ای که به دلیل مذاکرات سازنده برجام رفت‌وآمد هیات‌های خارجی و اعزام هیات‌های تجاری فعالان اقتصادی ایرانی زیاد شده بود) انگیزه برای عضویت در پارلمان بخش خصوصی را با رشد قابل توجهی مواجه کرد. براین اساس تعداد کل کارت‌های بازرگانی و عضویت در فروردین ماه 1396 با 13.7 درصد رشد نسبت به زمان مشابه سال قبل (فروردین 95)، به 16 هزار و 210 کارت بالغ شد. در این تاریخ تعداد کارت‌های بازرگانی 13 هزار و 422، عضویت حقوقی یک هزار و 426 و عضویت حقیقی نیز به یک هزار و 362 رسید.

او هم‌چنین توضیح داد که گسترش خدمات اتاق تهران به اعضا در سال 1396 نیز ادامه یافته است که می‌توان به توسعه مرکز تماس 1866 و شکل‌گیری واحد CRM در اتاق تهران، ارائه خدمات منحصربفرد بیمه تکمیلی درمان برای پرسنل بنگاه‌های کوچک و متوسط طی توافقی با بیمه آسیا و توسعه خدمات میز ثبت شرکت‌ها و ... اشاره کرد.

عشقی گفت: نتیجه این که آهنگ رشد تعداد اعضای اتاق تهران اعم از حقیقی و حقوقی در حوزه‌های کارت بازرگانی و عضویت ادامه یافت؛ به‌گونه‌ای که در فروردین ماه 1397 تعداد اعضای اتاق تهران با رشد 13.8 درصدی نسبت به سال گذشته، به 18 هزار و 459 عضو رسید. در این زمان تعداد کارت‌های بازرگانی به 15 هزار و 57، عضویت حقوقی به یک هزار و 748 و عضویت حقیقی به یک هزار و 654 افزایش یافت.

بهمن عشقی هم‌چنین تاکید کرد که سال 1397 نیز اقبال فعالان اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی و عضویت مناسب بوده است. دبیرکل اتاق تهران گفت: برابر آخرین آمار موجود تا «15 بهمن ماه 97» و با اجرای طرح پایش و غربالگری، تعداد کل کارت‌های بازرگانی و عضویت در اتاق تهران به 18هزار و 258 کارت رسیده است. تعداد کارت‌های بازرگانی 14 هزار و 779، عضویت حقوقی یک هزار و 606 و عضویت حقیقی یک هزار و 873 کارت است که تا پایان سال روند رشد منطقی خود را ادامه خواهد داد.

بهمن عشقی توضیح داد که برابر آمار موجود در سامانه اتاق ایران، نسبت کارت‌های عضویت به کل کارت‌ها در اتاق تهران پایین‌تر از نرخ متوسط کشور است. او گفت: برابر آمار موجود در حدود بیش از 25 درصد کل کارت‌های صادر شده در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، کارت عضویت است در حالی که این نرخ در اتاق تهران با فاصله نسبتاً قابل توجهی به 19 درصد می‌رسد.

دبیرکل اتاق تهران در پایان گفته‌های خود با تاکید مجدد بر عملکرد عضومحور اتاق تهران در سال 1397، اقبال عمومی فعالان اقتصادی بخش خصوصی به حضور در اتاق را ناشی از گسترش خدمات و تمرکز ارائه خدمت به اعضا دانست و اعلام کرد افرادی که در سال 1397 به دریافت کارت اعم از بازرگانی یا عضویت مبادرت کرده‌اند با علم به عدم امکان شرکت در انتخابات سال جاری اقدام کرده و مقصود نهایی‌شان بهره‌مندی از خدمات گسترده اتاق تهران بوده است. او خاطر نشان کرد که تعداد کارت‌های عضویت صادر شده از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه حدود 1207 کارت بوده است که به‌دلیل ضوابط جاری قطعاً امکان شرکت در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران در اسفند ماه جاری را ندارند.

او تاکید کرد: صدور کارت عضویت و بازرگانی در تمامی سال‌های گذشته برابر ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی اتاق بازرگانی ایران انجام گرفته است. از طرفی اتاق تهران برای بررسی بهتر و  کسب اطمینان از انجام دقیق فرآیند صدور، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ضمن راه‌اندازی نظام پایش تعدادی از کارت‌های شائبه‌دار که احتمالاً دارای مدارک غیرقابل قبول بودند را به حالت تعلیق درآورد تا بررسی مجددی روی آنها صورت گیرد. در نتیجه برخی کارت‌ها در بررسی مجدد باطل شد.

بهمن عشقی افزود: ضمن این که سهم بالای کارت‌های بازرگانی حقیقی و حقوقی از کل کارت‌ها، نشان‌دهنده حضور و توجه فعالان عرصه تولید و تجارت خارجی در اتاق تهران است. دریافت کارت عضویت نیز برای بهره‌مندی از خدمات اتاق تهران، و تجمیع فعالان اقتصادی بخش خصوصی ذیل یک نهاد مستقل و قدرتمند  و در راستای دستیابی به اصول بنیادین اقتصاد آزاد رقابتی با محوریت بخش خصوصی کماکان مورد توجه کارآفرینان خصوصاً جوانان فعال در حوزه کسب‌وکارهای نوین است.

 

 

 

 

 

 

اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تامین اجتماعی رشد مالیات وزارت صنعت معدن و تجارت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر