کد خبر: 704959 A

دبیر انجمن صنفی کامیونداران مطرح کرد:

دبیر انجمن صنفی کامیونداران با بیان اینکه شرکت‌‌‌های خودرویی کامیون‌‌‌‌های بی‌‌‌کیفیت چینی را به ما تحمیل می‌‌‌‌کند، تاکید کرد: می‌‌‌توان با خروج ناوگان فرسوده نسبت به ایجاد تعادل بین بار و تعداد ناوگان اقدام کرد و تضمین می‌‌‌‌دهیم اشتغال لطمه نمی‌‌‌‌بیند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد کریمی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با بیان اینکه بهتر است وقت سخنرانی‌‌‌ها به نمایندگان تشکل‌‌‌ها داده شود و دولت بیشتر شنونده باشد، گفت: این مراسم‌‌‌ها فرصت مناسبی است تا تشکل‌‌‌‌‌ها و دولت‌‌‌‌‌ها عملکردهای یکساله خود را بیان کنند و به یاد داشته باشند که سوءمدیریت و کوتاهی‌‌‌‌ها باعث عزل مدیران گذشته شده و نخواهند که سرنوشت آنها هم به مدیران قبل دچار شود.

وی ادامه داد: باید مدیران چنان عملکردی داشته باشند که وقتی کارنامه خود را مرور می‌‌‌‌‌کند، دچار افسردگی نشوند.

دبیر انجمن صنفی کامیونداران کشور خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای وزیر قبل از انتصاب جلساتی با نمایندگان اصناف و تشکل‌‌‌‌ها گذاشتید اما پس از انتصاب درخواست ملاقات به معاون خود حواله دادید.

کریمی با بیان اینکه انباشت مطالبات رانندگان باعث توقف فعالیت‌‌‌های آنها در خردادماه سال جاری شد، تصریح کرد: عدم توجه به درخواست رانندگان باعث توقف مجدد فعالیت رانندگان در مهر ماه شد که قطعا هم توقف فعالیت رانندگان اثرات جبران‌‌‌ناپذیری برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: البته ما با چنین اقداماتی موافق نیستیم اما این راه هم بدانید که توقف فعالیت رانندگان کامیون از سر دلخوشی نبود.

دبیر انجمن صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه از بی‌‌‌مهری با تشکل‌‌‌ها دست بردارید، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت رانندگان حل مشکل لاستیک و تامین لوازم پر مصرف است که البت قیمت‌‌ها براساس چند کیلومتر هم آن چیزی نبود که ما مطرح کردیم.

کریمی با اشاره به نوسازی ناوگان فرسوده ابراز داشت: از مهمترین مطالبات ما قرارگیری این شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان‌‌‌‌‌آور، اصلاح قراردادهای خودروسازی با رانندگان، استمرار پرداخت ۵۰ درصد بیمه برای رانندگان جدیدالورود و دارای سابقه است.

وی با بیان اینکه از خرداد ماه تا به امروز ۲۰۰ جلسه در مجلس و نهادهای مرتبط برگزار کردیم، عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما ساختار نامناسب در بخش حمل و نقل و ناوگان مازاد است که موضوع عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرارگذاشته است.

دبیر انجمن صنفی کامیونداران کشور با تاکید بر اینکه خودروهای بی‌‌‌کیفیت چینی وارد می‌‌‌‌شود و کامیونداران راهی جز خرید این خودروها ندارند، یادآور شد: در حال حاضر ناوگان کامیون کشور، کامیون‌‌‌‌های فرسوده با تکنولوژی ۷۰ اروپا و چین تشکیل شده است.

کریمی اضافه کرد: اکنون که فرصتی برای نوسازی ناوگان پیش آمده و اعتباراتی در نظر گرفته‌‌‌اند می‌‌‌توان برای خروج ناوگان فرسوده و ایجاد تعادل بین حجم بار و تعداد ناوگان اقداماتی انحام داد و ما تضمین می‌‌دهیم که ضربه‌‌‌ای هم به اشتغال در این حوزه وارد نشود.

کامیونداران
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر