خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل دیجی‌کالا در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

در تامین گوشی تلفن‌همراه با مشکل مواجه هستیم/ دستگاه‌های دیجیتال و محصولات زیبایی‌ ‌محبوب‌ترین گروه کالا‌یی در میان ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۴۳

شرایط دشوار اقتصادی ، مشکلاتی را در زمینه تامین بسیاری از کالا‌های مورد نیاز مردم به وجود آورده است.

سعید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا درگفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه چند‌ ماهی است که بسیاری از برندهای گوشی‌ هوشمند از مبادی قانونی عرضه نشده‌اند، گفت: در گروه لوازم خانگی عرضه به شدت محدود است و بسیاری از گروه‌های کالایی دیگر نیز کم وبیش چنین وضعی دارند و اگر کالا به قدر کافی برای عرضه موجود نباشد، بدون شک کمپین‌هایی مانند جشنواره یلدا نیز چندان جذاب نخواهند بود ؛ چون قیمت‌ها وقتی رقابتی می‌شوند که برای هرکالا چندین فروشنده وجود داشته باشد و درفضای رقابتی قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل دیجی‌کالا ادامه داد: در شرایط فعلی برای بسیاری از کالاها حتی یک فروشنده هم وجود ندارد و در گروه محصولی تلفن همراه ماه‌ها است که مشکل تامین وجود دارد و این گروه همواره یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های محصولی دیجی‌کالا بوده و موجود نبودن آن یعنی حذف یکی از پرفروش‌ترین سبدهای محصولی دیجی‌کالا که بدون شک برای ما و برای مردم اتفاق خوشایندی نیست.

بنیان‌گذار بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران درباره محبوب‌ترین کالاهادر میان خریداران گفت: در یلدای سال گذشته از گروه کالایی دیجیتال و الکترونیک بیش‌از سایر گروه‌ها استقبال  شد و بعد از آن هم به ترتیب، گروه‌های زیبایی و سلامت، ابزارآلات و لوازم خانگی برقی و غیربرقی مورد توجه قرار گرفتند؛البته حدس می‌زنیم الگوی امسال متفاوت با سال گذشته باشد.

به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا، سال گذشته 4هزار فروشنده در مارکِت پِلیس دیجی‌کالا به طور مستقیم کالاهایشان را عرضه کردند و امسال نیز 15هزار فروشنده ، 700 هزار نوع کالا عرضه خواهند کردو قطعا این میزان از تنوع در رفتار مشتری نیز اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جشنواره یلدای سال 96 حدود 1 میلیون آیتم کالا به فروش رفت ، اظهار کرد : بزرگترین جشنواره سالانه‌ فروش دیجی‌کالا، همزمان با روز خرید اینترنتی ایرانیان در یلداست که به یلدای شگفت‌انگیز معروف است. امسال هم مانند سال‌های گذشته همزمان با جشن ایرانی یلدا این جشنواره را خواهیم داشت و این کمپین همزمان است با جشنواره فروش فصلی دیجی‌کالا که تیم مارکتینگ دیجی‌کالا ترجیح داده است که همان جشنواره فصلی را حفظ کند.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌های کشور برای میزبانی از کمپین‌های پرمخاطب آمادگی لازم را دارد؟ گفت:بسیاری از زیرساخت‌‌ها را خودمان مهیا کرده‌ایم و در جشنواره یلدای شگفت‌انگیز سال گذشته، بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر به سایت و حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اپلیکیشن مراجعه کردند که درمجموع بازدید از صفحات سایت و اپلیکیشن (Page view) در این سه روز به ۱۶۰ میلیون رسید.

وی افزود: این استقبال به قدری بود که در لحظه آغاز جشنواره یلدای سال 96، ۱۴۰ هزار کاربر به طور همزمان روی سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا، آنلاین بودند. پشتیبانی از این تعداد کاربر فعال به طور هم‌زمان مستلزم توانایی فنی بالایی است که این توانایی در داخل کشور و توسط تیم تکنولوژی‌های نرم‌افزاری دیجی‌کالا ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در کمپین جمعه‌سیاه(Black Friday)  سال گذشته در ثبت سفارش برخی کاربران رخ داد ،اظهار کرد‌: کمپین بلک‌فرایدی سال گذشته در واقع برای دیجی‌کالا بیشتر جنبه‌ آمادگی برای کمپین یلدا را داشت و می‌خواستیم در طول آن یک ارزیابی از نقاط ضعف و قوت خود انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز