خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد؛

تکمیل همه پروژه‌های نیمه‌تمام فرودگاهی طی چندماه آینده‌

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۵۱

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اتمام همه پروژه‎های ناتمامی که از ادوار گذشته در فرودگاه‎ها باقی مانده‌اند، در آینده نزدیک، خبر داد.

‌به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎الله مه‎آبادی در مراسم افتتاح ترمینال 2 فرودگاه لارستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: ‌‌امروز پروژه‎ا‌ی افتتاح می‎شود و در خدمت مردم این منطقه و گردشگران داخلی و بین‎المللی قرار می‎گیرد که ماقبل آخرین پروژه از مجموعه پروژه‎های نیمه‌تمام کشور در بخش فرودگاهی است.

وی افزود: شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در چند ماه آینده‌ زنگ پایان کامل همه پروژه‎های فرودگاهی نیمه تمام کشور را در همین استان به صدا در خواهد آورد و پرونده پروژه‎های منتظر فرودگاهی که قدمت برخی آنها به حدود دو دهه قبل باز می‌گردد را برای همیشه‌ به خاطره‎ها می‌سپارد.

مه‌آبادی با بیان اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور در چند سال گذشته به علت کم‎توجهی‎ها و فشار تحریم‎ها، شرایط سختی را می‎گذراند، گفت: ‌ با اجرای انبوهی از پروژه‎های مهم و زیربنایی، امروز مسیر رشد و توسعه خود را به سرعت در پیش گرفته‌ایم، به گونه‎ای که قریب به اتفاق فرودگاه‎های کشور و 123 ایستگاه ارتباطی، کمک ناوبری و راداری به کارگاه‎های فعال و پرنشاط سازندگی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: اجرای نزدیک به 1000 میلیارد تومان پروژه عمرانی و خرید حدود 1000 میلیارد تومان انبوهی از تجهیزات مدرن فرودگاهی و ناوبری هوایی، آن هم فقط در سه سال اخیر، نماد توسعه در این بخش حساس کشور است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: فقط در استان فارس بالغ بر 600  میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‎های توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی اختصاص یافته است که حدود 50 طرح عمرانی معطوف به احداث و توسعه ترمینال‎ها، باند و عوامل میدان پروازی و محوطه‎سازی، حدود 20 پروژه بهسازی، 15 پروژه تأسیساتی و تجهیزاتی و بیش از 10 پروژه نوسازی تجهیزات کمک ناوبری هوایی را شامل می‎شود و این غیر از یکصد میلیارد تومان اعتبار تخصیص‎یافته برای نوسازی سامانه رادار روت و تقرب استان فارس و ترمینال هوایی شیراز است.

وی افزود: ارزش روز پروژه‎ای که در فرودگاه لارستان افتتاح و بهره‎برداری رسمی از آن آغاز ‌شد، بالغ  بر 60 میلیارد تومان است؛ با اجرای این پروژه که آغاز آن به سال 1382 باز می‎گردد، حدود 6000 متر فضای جدید ترمینالی یعنی 2/5 الی 3 برابر مساحت پایانه قدیمی به ظرفیت فرودگاه بین‎المللی لارستان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اتمام پروژه جدید توسعه اپرون، زیرساخت‎های‌ فرودگاه لارستان در هر دو حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی کامل می‎شود و تقاضاهای حدود دو دهه آتی را پاسخگو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بالا بودن تقاضای سفر، انتظار مردم و ارتقای امکانات و تسهیلات فرودگاه لارستان، ‌از شرکت‎های هواپیمایی برای افزایش پروازهای خود به این شهرستان‌، دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز